Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

  1. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Het probleem is dat met de huidige regels het homologeren gewoon erg lastig is. Je hebt namelijk een vrijwel oneindige hoeveelheid aan motor-uitlaat combinaties. Als je het goed wilt doen zou je van elk merk de snelste versie van hun motoren moeten testen met een te homologeren uitlaat. En als er dus een nieuw type motor uitkomt kan je weer opnieuw gaan testen.
    Een andere oplossing is om motor-uitlaat combinaties te gaan homologeren, maar dan loop je ook tegen problemen aan, zoals wat te doen met motoren van een 1 of 2 jaar terug.

    Dit vind ik wel erg makkelijk om te zeggen, ik snap het niet dus laat anderen er maar voor zorgen dat ik mijn hobby kan blijven uitoefenen. Iedereen kan zijn deel bijdragen voor het oplossen van dit probleem, wat je nu nog niet begrijpt kan je je ook in gaan verdiepen.

    Er zijn heus wel mensen bezig om dit probleem op te lossen, maar die zitten waarschijnlijk niet continue op het forum aangezien ze druk zijn met dingen bedenken en realiseren.
     
  2. djiewie

    djiewie Guest

    Zo bedoelde ik het ook weer niet.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 aug 2011
  3. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Dit is JUIST

    Die bestaan niet! en zijn niet realiseerbaar zonder zeer grote design ingrepen in de motoren! (of je gaat zeggen, 1:10 mag alleen maar rijden met een 1,5cc motor met max 20.000 rpm)

    Nee want dan moet het met een marge van minimaal 10 - 20% (op de 82dB) 100% voldoen!

    Jongens, het klinkt misschien hard ... als alle banen hier in Nederland dicht gaan dan liggen de fabrikanten hier niet wakker van!
     
  4. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.812
    Locatie:
    Sassenheim
    Juist, als nu in Italië strenge milieu-wetten worden ingevoerd komen de ontwerpen op tafel.....
     
  5. R3an!m@ted

    R3an!m@ted

    Lid geworden:
    9 jul 2005
    Berichten:
    709
    Locatie:
    Zwanenburg
    Dat is niet waar, ik zat op 83,4dB met een Mega MF en Capricorn 2662 uitlaat.
    Een kleine verandering aan de inlaat of uitlaat kan er al voor zorgen dat je binnen die 82dB valt met deze combinatie.
     
  6. djiewie

    djiewie Guest

    Dat zou kunnen inhouden dat we naar een blue printed motor moeten met een bepaalde timing die dan minder geluid maakt.

    Maar dat is te doen toch?
     
  7. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    We kunnen ook het NK naar een 2 daags evenement brengen, 1 weekend in het jaar. Daar is altijd wel een vergunning voor te krijgen. ;)
     
  8. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Daan,

    83 is nog te veel... als je veilig wil zitten incl de weersinvloeden zal je op 82 - 10% = 74dB moeten zitten. Die 82dB is vroeger trouwens afgesproken als een kader om vergunningen te krijgen (toen) en voor meerdere clubs geneens van toepassing. De doelstelling moet zijn:

    • Geen circuits binnen een woongebied en dan nog:
    • Maximaal 54dB gemiddeld op de gevel van de dichtsbijzijnde woning, gemeten volgens de regels.

    Clubs die niet voldoen aan het bovenstaande zullen een probleem hebben.
    Vergeet die 82dB.
     
  9. Richard van Gelder

    Richard van Gelder

    Lid geworden:
    27 jan 2008
    Berichten:
    288
    Heren een goede avond

    ik ben mij aan het oriënteren in het brandstof gebeuren .
    ik heb zelf met diverse 1.8jes gereden en de tijd van de impact 1 en 2 ( met de SX ook stock!Toen al!! )daarna de PB 1.10 BR .nu al heel lang elektro div klasses. en nu het bloed kruipt waar het niet gaan kan. wil ik een brandstof er bij .

    wat betreft het geluid dat is bij ons in Groningen geen probleem. wij hebben een onbeperkte vergunning.:eek:
    dus kom allen in Groningen wonen.:p:p:p:p .
    dan kunnen wij van al het nieuwe lidmaatschap geld een nieuwe toplaag kopen;).

    maar dan nu mijn vraag wat mij aantrekt is de stock motor.gaat dit ook volgend jaar door ? wand dit maakt de klasse wel heel aantrekkelijk.
    dan welke merk zal ik rijden. ik rij nu met de t3 van xray. dus de kwaliteit van xray ken ik . maar de Serpent heeft weer veel meer sex A Peal .
    maar is hij net zo goed ? en nog veel meer merken puffff help!!.

    alvast bedankt Gr Richard
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  10. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    Daan zegt een Capricorn, Pieter een Shepherd, Bart een Serpent, JW een Xray.
    Maar persoonlijk zou ik voor een H-K1 gaan...:D
     
  11. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    EDIT... (lees net de reactie van Richard)
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  12. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    edit: Nog meer reclame....:cool:
     
    Laatst bewerkt: 9 aug 2011
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.812
    Locatie:
    Sassenheim

    En uiteindelijk eindig je bij een Mugen MTX5
     
  14. Nismo

    Nismo

    Lid geworden:
    23 sep 2003
    Berichten:
    3.791
    Locatie:
    Assen
    Nee... (ik kon het niet laten)

    We moeten maar even babbelen op de baan Richard
     
  15. djiewie

    djiewie Guest

    Is die al te koop dan. ;)

    Zoals Roy al aan gaf, ben ik zeer tevreden over de NT1
    En hij is de huidige NK kampioen;) Maar allen zijn goed merken met kleine verschillen in design. Het laatste design is meestal degene met de verbeteringen. Maar de MTX5 is gloed nieuw en zal zich nog moeten bewijzen. De Capricorn vind ik een mooie auto om te zien. De keus zal puur persoonlijk zijn denk ik. De 1/10 klasse is zowiezo de beste keus:D
     
  16. Velox

    Velox

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    1.491
    En wil Richard echt kwaliteit.........
    Koop dan geen H-K1......:D
     
  17. djiewie

    djiewie Guest

    sponsordealtje;)
     
  18. Richard van Gelder

    Richard van Gelder

    Lid geworden:
    27 jan 2008
    Berichten:
    288
    Hmmm Klinkt niet gek Pieter ;) .
    maar wat een keus zeg Pufffff :p
    en de stock motor ook nog volgend jaar ?:D:D:D:D:D:D:D:D

    wand als ik mijn auto verkeerd parkeer kost dat ook 85 Euro.;)
     
  19. djiewie

    djiewie Guest

    Richard,
    Was je van plan een heel seizoen mee te doen met de stock 1-10 klasse NOMAC.
     
  20. djiewie

    djiewie Guest

    Laatst bewerkt door een moderator: 10 aug 2011

Deel Deze Pagina