Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:10 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door kyoshodriver-->Bartje, 14 mrt 2010.

1. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

Dat kan ja, Runnertime zit volgens mij op 11% olie, dat zou je als ijkpunt kunnen nemen denk ik. Moet je er wel eerst even achter zien te komen hoeveel% er in jou brandstof zit.

2. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Ligt toch niet aan de brandstof JW, dat ding stond gewoon te arm of je had pech met materiaal, die dingen draaien 40Krpm. Dat gaat weleens stuk.
    Het waren jee eerste normale rondjes op een nieuwe dag, het was kouder en dus stond de motor armer.

3. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Pluggen / flameouts kan een indicatie zijn voor een versleten drijfstang.

4. djiewie

djiewie Guest

Tja, deze motor heeft van nieuws af aan speling op de drijfstang. Verschillende nk jongens gesproken en men vond het normaal, was niets mee aan de hand. Een Nk rijder D.L. vond dat ik hem terug moest brengen. De leverancier wist het ook niet. RB frankrijk emailde dat ik hem op moest meten. Ik heb hem een paar liter gereden en toen in de koffer gelegd tot aan dit weekend. Een nieuwe drijfstang gaf geen soelaas nog steeds bubbels op de kruktap. Let op al van af nieuw en dat mer een RC!! dus geselecteerd zou je verwachten , nou echt niet...!. Dus het ligt aan die motor en niet aan Tornado. De motor rookte lekker bij de start en ook met optrekken. De bronzen bus zat nog op de krukas en de onderkant van de drijfstang lag eraf. Speling oorzaak mijns inziens. De RB Murnan M3 heeft 0,0 speling op de drijfstang, zo hoort het naar mijn mening.

Overigens heb ik met de nova stock nog steeds geen speling op de drijfstang na meer dan 10 liter, daar heb ik met pluggen ook 3 per weekend verbruik?? en soms blijft die er weer een paar weekenden goed?? Allemaal met Tornado brandstof 16% CAR.

Klaar over de motor , nu weer on topic graag.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2011
  5. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Speling is nodig want je moet uitzetting door temperatuur opvangen en er moet nog een laag olie doorheen kunnen. Novarossi komt nieuw (bij een .21) standaard met 0.02 mm verschil tussen crankpin en het gat in de drijfstang. maar die speling mag oplopen tot 0.08 totdat het kritisch wordt. Als je denkt dat speling een rol speelt moet je er een 0.1mm headshim bij plaatsen of als het mogelijk is met .15 en .25 shims de kopspeling met 0.05mm vergroten.

6. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Score!! :D

Bla bla bla, feit is dat je opgaf terwijl dat niet nodig was. De eerstvolgende die verder ging met dat klusje kreeg het gewoon voor elkaar.

7. Strapper1974

Strapper1974

Lid geworden:
    8 feb 2011

Hoe ging die zin ook al weer.......... Oh ja..
    De beste stuurlui staan aan wal....:rolleyes: zo was het toch Ricardo H.:wink:

8. djiewie

djiewie Guest

Nu heb ik al heel wat gloeipluggen versleten en moet weer wat aanschaffen.
    Voor een Novarossie motor zou ik dan de C6Tc of C6Tf
    Of de C7Tc en C7Tf moet aanschaffen??

Weet iemand het verschil en of ze voor de stock .12 N12T1 goed zijn??

9. kyoshodriver-->Bartje

kyoshodriver-->Bartje

Lid geworden:
    10 dec 2004
    Ik rijd nu met een Sirio 6 plug. Bevalt me prima.

10. djiewie

djiewie Guest

waar bestel je die dan (PB)

11. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

Logisch, Hans zorgde daarna voor een doos met accu's :D

12. djiewie

djiewie Guest

Nog even over de tornado brandstof wat op hun site staat is:

Car brandstof heeft 12 % olie
    Car competition heeft 8,6 % olie

Novarossie adviseert 10% olie

Tja, dat is dan nu duidelijk dus. Niemand meer zeuren dus als die stuk gaat. ook ik niet.;)

Voor welke motoren die competition brandstof gemaakt is weet ik niet:confused:
    Als die verkocht word is een waarschuwing wel op zijn plaats heren verkopers!!!

Laatst bewerkt door een moderator: 5 sep 2011
  13. Ricardo Hofmeijer

Ricardo Hofmeijer

Lid geworden:
    16 aug 2010

Er zijn zat brandstoffen die onder die geadviseerde 10% olie zitten van Novarossi en die blijven ook heel. Ik denk dat het een samenhang was JW, hiervoor reed je toch ook op die brandstof? Je had alleen een nieuw blik opengemaakt toch.

14. djiewie

djiewie Guest

Ja Ricardo je hebt gelijk. Ik heb al 4 lege blikken Car competition. Volgens Inside information wordt het mogelijk gemaakt door een hoogwaardige olie te gebruiken. Dus mijn plannetje om gewone car brandstof met 12% met die competition te mengen gaat niet op. Dat is een ander olie.

De clubwedstrijd met de Nova even uitproberen en dan de NK met de Murnan als het heel blijft.:D:D:D;) ik heb alleen geen achter banden meer:mad::mad: De bestelling komt maar niet binnen. Is Daan er bij ak clubwedstrijd dan even wat inslaan maar.;)

15. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    ik denk dat de olie die in comp brandstof zit van een veel hogere kwaliteit is dan de standard recreative brandstof.

ik denk dat dat te maken heeft met de viscositijd van de olie

dus met andere woorden, minder olie nodig om zelfde smeering te krijgen.

correct me if i'm wrong

16. Velox

Velox

Lid geworden:
    9 nov 2009
    Als de viscositeit te laag is dan kan de oliefilm doorbroken worden met geen smering tot gevolg.

Done

17. hanskez

hanskez

Lid geworden:
    13 sep 2004
    ja dat snap ik, maar ik heb het niet over een te lage maar over een betere.

18. R3an!m@ted

R3an!m@ted

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Zo ziet mijn Orcan er van binnen uit na het EK:

Zoals je ziet zit er een goede laag olie door het gehele carter. Voordat je denkt dat de motor te rijk stond, hij heeft de hele week op 135C gedraaid.;)
    Brandstoffen waarbij het carter geheel blank blijft, terwijl de motor niet te arm staat, zou ik zelf nooit gebruiken. Je hebt dan nl. geen bescherming over mocht de belasting of temperatuur een keer te hoog worden.

Ja dat kan, voor het inrijden meng ik zelf altijd wat olie bij. Voor de eerste liter 10% en de tweede liter 5%.
    Je zou kunnen beginnen met 2-3% castor gebaseerde olie toe te voegen, Shell racing M bijvoorbeeld.

Een C6TGH zou het goed moeten doen. Voor maximaal vermogen zou je een C5TGH kunnen proberen maar dan komt de afstelling wel een stuk kritischer (detonatie).
    Zorg in ieder geval dat je van Nova de pluggen met de G(gold) aanduiding hebt.
    De pluggen van Sirio zijn erg goed, eerst kon ik ze via Capricorn leveren, maar dit is al een tijdje helaas niet meer mogelijk. Ben al een tijdje op zoek naar een alternatief inkoop adres.

Ik ben aankomend weekend op de Mach.

19. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Qua olie is Castrol Racing-M of ook wel bekend als M50 een hele goede toevoeging. De Shell olie geeft een hele zwarte verbranding, de Castrol versie is wat milder en smeert super goed.

Qua pluggen moet je eens bij merlinglowplugs kijken, we hebben hier goede ervaringen mee en ze zijn zeer betaalbaar. Ik denk dat de o'Donnell plug ook daar vandaan komt gezien de kleurcodes op de plug.

20. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Mushroom

GRP pluggen zijn ook weer goed heb ik vernomen, doosje van 5 stuks, 25,- bij the Border....

Laatst bewerkt: 6 sep 2011

Deel Deze Pagina