Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 8 apr 2009.

1. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    4 :) ow wacht 5 zelfs...

2. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Ik dacht juist dat de observatie anders aantoonde ...

3. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    V1 en V2.

Off-road en regen, tel ik niet mee natuurlijk.....

4. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Is dat wijs Martin? :rolleyes:

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  5. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    *zucht*

Pieter, je zegt zelf dat Futura er in diverse soorten is, maar eigenlijk zijn het er maar 2.

Evengoed, laat maar zitten ook, waar hebben we het over.

6. R3an!m@ted

R3an!m@ted

Lid geworden:
    9 jul 2005
    Haha :D

7. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Lolzz...

Je wil het niet snappen, laat idd maar, ik gaf al teveel tips. :D

8. Alex F.

Alex F.

Lid geworden:
    25 okt 2006
    Ik kon het echt niet vinden online maar wel lachen......binnen 3 minuten antwoord over een merk smeermiddel in topic waar niemand smeert :D.

Ik heb op gouda één keer Futura gebruikt van iemand (weet niet of hij wil dat ik zijn naam geef dus vandaar "iemand" :D) maar vanwege de te snelle test ben ik er nog niet uit of het "beter"was. Wilde geen nieuwe dingen gebruiken waar ik het effect niet goed kon inschatten. Weet ook niet welke versie het was. Het werd wel erg snel van vloeibaar naar erg dik/papperig dus in hoeverre die goed in de band trekt is een vraag voor mij. Zou het wel weer een keer beter willen testen.

TC5 is me bekend, gebruiken we al ca. 2-3 jaar op verschillende circuits waar matig grip is en een vettig smeermiddel niet werkt.

9. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Tja... Ik heb ook 2 potjes Futura, een volle pot Corally TC3, een klein potje Jack the Gripper en een flesje LRP blue naast een flesje gewone simpele lijnzaad olie en een spuitbus rubber cleaner/re-generator wat we op het werk gebruiken voor printerrollen. Ik rij ook wel eens electro dus heb het nodige spul over.

En ik heb samen met een maat een smeermachine gemaakt waar nu ook lampjes in komen voor verwarming (was al een idee voordat ik het commercieel zag).

Futura heb ik nog niet geprobeerd maar wel enkele andere middelen op met name oude banden voor een test. In geen enkele wedstrijd heb ik smeersels gebruikt.

Er is ook niets mis mee om het in je bezit te hebben. De planning was naar de EK40+ te gaan waar het wel mag maar dat ging niet door voor mij maar er komt nog een GP aan....

In je bezit hebben is totaal niet erg.... tot zover ik weet is het nog steeds op nationaal niveau en bij (veel) clubs niet toegestaan maar vreemd genoeg kopen veel mensen die niet internationaal rijden ook die potjes.

10. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Kleine correctie Alex, binnen de 1:8 EFRA wedstrijden wordt er gewoon gesmeerd. Binnen de Nomac wedstrijden ook als gevolg van geen controle, dit terwijl het regelementair niet toegestaan is.

Uitleg:

V1 wordt vooral gebruikt op banen met een lage grip
    V2 wordt vooral gebruikt op banen met hoge grip
    Wet wordt zowel droog als nat gebruikt aangezien dit niet op olie basis is ;-)
    Offroad wordt ook door onroad gebruikt als de grip erg slecht is

Let wel dat de werking afhankelijk is van hoe je het toepast, pm me maar ;-)

11. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    En weer een correctie.... "Binnen de Nomac wedstrijden ook als gevolg aan een gebrek aan goede controlemiddelen."

Valt me toch wer tegen dat jij als een hele grote vechter tegen het smeren toch weer die troep probeert te verhandelen......

12. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    De beste dealer is geen junk.....

13. Whippo

Whippo Guest

14. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    De eerste is meer een aanvulling dan een weer correctie...
    Wat jij hier troep noemt Roelof ... jij was toch één van de eerste die een smeermachine had gemaakt terwijl je aan de andere kant van de fabrikanten eiste om sponsoring in te trekken als rijders smeerden? Goed voorbeeld ...

Hier een uitspraak van jou over dat wat jij nu troep noemt...

"Roelof Tooms Jawel... iedereen doet het toch? Op EFRA wedstrijden dan wel te verstaan (maar binnen het NK ook)"

(bron Facebook)

De bandensmeer machine van Roelof (1 week na het eerste NK) Zo geef je wel een goed voorbeeld...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=134453690018221&set=a.134453676684889.25876.100003607726552&type=3&theater

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik laat geen rijders verliezen als anderen hun snelheid uit een potje halen !!!!!! en hier niet op wordt gecontroleerd !!!!! In de kern zijn wij / ben ik TEGEN smeren.

15. Whippo

Whippo Guest

(bron Facebook)

De bandensmeer machine van Roelof (1 week na het eerste NK) Zo geef je wel een goed voorbeeld...

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=134453690018221&set=a.134453676684889.25876.100003607726552&type=3&theater

Nogmaals voor de duidelijkheid, ik laat geen rijders verliezen als anderen hun snelheid uit een potje halen !!!!!! en hier niet op wordt gecontroleerd !!!!! In de kern zijn wij / ben ik TEGEN smeren.[/QUOTE]

FF voor de duidelijkheid dit is met de hand gedaan dus kramp in de vingers en niet met een bandenmachine

16. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Wij hebben niet gesmeerd, laat staan dat wij een smeermachine hebben...

Maar niets gaat natuurlijk boven het betere handwerk ;)

Ik ben trouwens zeer benieuwd als iemand een rijder aangeeft bij de wedstrijdleiding vanwege smeren ... wat zullen ze doen?

17. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Ik ben ook tegen smeren, ik blijf erbij dat we het niet nodig hebben en als iedereen het niet doet is het voor iedereen hetzelfde.Maar ik ben ook iemend die volgens de regels rijdt of soms de grenzen en de mazen opzoekt, binnen de EFRA is het legaal dus waarom zou ik niet mogen pronken met mijn machine? Niet smeren op EFRA evenementen is per definitie een verloren zaak wat ook meneertje Thilo heeft gedaan.

Maar ja, jij laat niets zien wat je in huis hebt en kan vrolijk zeggen dat je het niet hebt zoals die 30 andere schijnheiligen in het NK..... Naast dat loop jij vooraan in het gevecht tegen smeren, het is ethisch dan ook niet passend dat je wel die troep verhandelt.

Kijk, zolang er geen goede detectiemethode is en al (ruim?) de helft van het veld het doet ga ik liever over naar wel smeren, dan hoeven in de pits de messen niet meer getrokken te worden vanwege alle beschuldigingen en ontkenningen.En echt, de mensen die denken dat er veel veranderd als het smeren wordt toegelaten hebben in de afgelopen 3 jaar niet goed opgelet.

18. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Jij vind dat niet ethisch passend, dat is wat anders dan "ethisch niet passend". Lees je posts nog eens een keer door Roelof, bedenk je positie in de Nomac en stel je zelf de vraag nog eens.

Over wat we hier in huis hebben??? Dat is wat anders dan wat je op de baan doet... Voor de duidelijkheid, wij doen al iets van 8 jaar aan 1:12 rijden... duidelijk?

Laatst bewerkt: 10 aug 2012
  19. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Zullen we het eens over het weer gaan hebben jongens, want over dat smeren dat weet ik nu wel.....

Wordt best goed weer geloof ik dit weekend jongens, da's ook wel eens fijn!

20. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Prima smeer-weer.... zonnebrandcreme wel te verstaan..... en wel op de huid en niet op de banden..... ;)

Deel Deze Pagina