Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Er wordt al gevraag hoe machtigingen te regelen, zie ook NOMAC site laatste bericht voor een formulier.

Ik denk dat dat er genoeg stemmen aanwezig zullen zijn voor een zo gezond mogelijke stemming.

Nee. We hadden ooit een promo-klasse waar dat wel kon ... mja ... dat was allemaal te moeilijk. Het was de ideale startersklasse welke ook nog eens goed bezocht werd.

De promoklasse is er nog steeds Pieter.
Ook in 2012 kan men promo rijden.

Reageer vrolijk verder

In 2009/2010 heb ik in de winter met een eenvoudige electro 1/12 gereden ,gewoon cellen ,borstel motor en eenvoudige haast niets af te stellen LPR regelaar ,ging wel lekker .
Daarna over gestapt op een moderne outfit :lipo/brushless/comp.regelaar . Was gelijk gedaan met de eenvoudige pret ,instellingen ,comp programmaas, roll out ,hete motoren .....nee geef mij maar lekker een eenvoudige brandstof motor. En aan nog meer versplintering hebben we geen behoefte ,dacht ik zo ..

Is allemaal angst uit onwetendheid Hans, wat ik van jouw hier lees.
Ik verander niets meer aan mijn roll-out, en regelaar instelling ook niet, en toch rij ik tja best wel vooraan mee dacht ik zo, m.a.w. onzin dat regelaar geneuzel!

Een beginner in de brandstof snapt ook niets van motoren en koppeling afstellen, en ik denk dat dat in dit geval heel goed te vergelijken is.
Versplintering?, nee groei!
Heb je wel eens gedacht aan de kans dat er misschien wel eens "die hard" electro jongens richting de 1/8 komen?....

We moeten naar de toekomst kijken jongens, en wellicht eens iets flexibeler gaan worden qua instelling.

Overigens begin ik steeds meer een voorstander te worden om de NK klasse volledig volgens EFRA regelement te gaan rijden, en de Nomac cup volgens ons eigen gevormde Nomac regelement.
Ook kunnen dan alleen Nomac cup rijder voorstellen doen, en niet het gevoel hebben dat gesponsorde rijders over hun portemonnee beslissen.

Laatst bewerkt:
Dan krijgen we situaties zoals 16 jaar terug. Omdat men toen geen verplichting had om te promoveren/degraderen dunde de toenmalige F1 klasse uit naar nog maar 8 man. Ik denk niet dat we dat moeten willen.

Zomaar een ideetje ...

20 man NK (NK klasse)
20 man NC (Nomac Cup)
20 man HC (Hobby Cup) (met 5T motoren?)

Is dat niet iets?

Qua tijdschema moet dat makkelijk passen op 1 dag.

Prima idee maar staat niet op de agenda ;)

Waar hoort dan de Promo in dat rijtje?

Het was zomaar een ideetje, maar nu ik er wat langer over na heb gedacht is het misschien nog niet eens zo gek.

Het zou wel eens heel mooi kunnen werken met 20 man in 3 klasses (NK + NC + HC) = 60 man in 1 weekend. Je biedt rijders van verschillende niveau’s betere mogelijkheden om op hun eigen niveau competitief te rijden, en gezellig allemaal in hetzelfde 1:8 weekend. Ook onderling is dan tussen de 3 verschillende klasses veel mogelijkheid om elkaar te helpen / begeleiden. Niet alleen als pitmaat, maar ook bij het helpen sleutelen (of aanwijzingen daarvoor geven) en afstellen van de auto voor de rijders in de Hobby Cup. Tegelijkertijd is het daardoor erg laagdrempelig, zeker als je de HC rijders niet tot een licentie verplicht, maar (net als de PS) op basis van open inschrijving per wedstrijd. Ik vind de naam Hobby Cup ook gewoon goed klinken.

Helaas bedenk ik dit net iets te laat, en heb ik dit niet als voorstel ingestuurd, en staat dit dus niet als punt op de agenda voor de sectievergadering van a.s. zondag. Wie weet is het iets voor volgend seizoen.

Het was zomaar een ideetje, maar nu ik er wat langer over na heb gedacht is het misschien nog niet eens zo gek.

De NK volledig volgens EFRA regelement, de NC en HC, ons eigen Nomac regelement.

Is zeker iets om eens goed te overwegen!

Maar goed, 3 klasses van 20 man, 6 halve finales van 15 minuten en 3 finales van 30 minuten (of HC 20 minuten). Gaat dat passen?

Mja.... waarom begin je dit soort constructieve discussies niet eerder.....

Maar een stock klasse kan je naar mijn mening niet gebruiken als promotie/degradatie met andere klasses.

Een finalesysteem zou voor de stock kunnen zijn dat er een A en B finale is zonder opklim tenzij er minder dan 20 deelnemers zijn waarbij de langzaamste 10 in de B-finale wordt gezet en de snelste rechtstreeks in de A en dan aangevuld met de rest uit de stand van de B, bij niet meer dan 10 of 11 deelenemrs rijdt iedereen een A.

Een finalesysteem met halve finales kom je met 20 man uit op 2 halve van 10 man waarbij er niemand rechtstreeks geplaatst wordt (huidig EFRA systeem). Hoewel ik er geen voorstander van ben geeft dat wel de juiste indeling.

Met een 5 minuten kwaificatie welke we in 2013 kunnen verwachten als NOMAC voorstel is er een klein beetje ruimte om te zeggen dat de NOMAC/NK 24 man kunnen zijn.

Back