Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 8 apr 2009.

1. foxspeed

foxspeed

Lid geworden:
    16 feb 2005
    zonnebrandcreme werkt ook grinssss deze staat niet op de doping lijst euhhh smeerlijst,
    en een groot voordeel banden verbranden dan niet;-)

2. Richard E

Richard E

Lid geworden:
    20 okt 2005
    Ooo jeeee [​IMG]

3. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Alles wat extra in/op een band zit wat er standaard niet in/op zit kan als smeren beschouwd worden....
    Inderdaad kunnen dergelijke simpele middelen met een homolegatielijst alsnog voor de EFRA verboden zijn.

4. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    wat word het meeste gebruikt als ontvang accu een life of lipo gebruikt zowel op nk als wk nivo

5. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    De meest veilige optie is nog steeds de gouwe ouwe NiMh pakket, zeker als de prestaties niet zo super zijn en dus het gewicht geen belangrijk iets is kom je hiermee het beste weg, ook qua laden en bij-laden op de baan.

Mocht je HV servo's hebben en een ontvanger die hogere spanningen aan kan is LiPo de beste keuze, heb je niet een dergelijk apparatuur zit je aan een extra voltage regulator vast wat ook weer een extra storingsbron kan zijn. Zit je vast aan max 6v kan je ook LiFe nemen welke net aan veilig zonder regulator gebruikt kan worden. LiPo en LiFe zijn lichter in gewicht.

6. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    Zijn A123 cell het zelfde als een life cell. Met laden

7. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Een LiFe kan probleemloos zonder spanningsregelaar gebruikt worden.
    Een LiFe laadt dan welliswaar op tot de 7.2V (3.6 per cel), maar zakt daarna terug naar een volt of 6.8. Een volle NiMh geeft meer....
    Onder belasting zakt een LiFe in naar 6.4V, maar daar blijft hij tot hij bijna leeg is. Een NiMh zakt langzaam aan steeds verder in elkaar.
    Dus een LiFe houdt zijn spanning beter vast onder belasting, wat zorgt voor een constanter rem/stuur gevoel.

Bovenstaande heb ik getest, door een Intellect NiMh van 1600mAh en een Intellect/IP LiFe van 1450mAh allebei tegelijkertijd met 1A te ontladen en op de spanning te letten.

8. jeracing

jeracing

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Apart om te zien:

1. die filmpjes hoe banden in de fik steken meer grip produceert en beter nog:
    2. een 1/8 sectie bestuurslid van de NOMAC een linkje doorstuurt van een forum waar veel te vinden is over het smeren en "preppen" van banden, terwijl we in Nederland het willen verbieden?

Hoezo contradictie? :)

hoe kunnen organisaties het nu nog stoppen vraag ik me af? als er nu al zo veel informatie te krijgen is over middeltjes en methodes om banden te "prepareren" (smeren is allang het goede woord niet meer) als mensen over de hele wereld aan het testen zijn en alles posten op internet is er geen ontkomen meer aan.

De kans is heel erg groot dat er weer methodes/middeltjes worden gevonden die niet meer te detecteren zijn.. Wat nu al het geval is!!

maar goed we wachten de vergadering maar even af wat er word beslist......

9. Bart_Banaan

Bart_Banaan Forum veteraan

Lid geworden:
    26 nov 2003
    Het zal wel het area van de 'hand-out/controlled/marked' banden worden... Kunnen de banden fabrikanten gaan vechten om de contracten voor de wedstrijden, net als de brandstof merken nu.

Zijn de nederlandse buggy- en truggy cup toch voorlopers met hun bandenregelmenten!

10. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Je kunt het ook openheid/duidelijkheid noemen, er werd immers gegrapt over het fikken van banden wat dus wel degelijk in de offroad een optie schijnt te zijn. Hier gaat het overigens om rubberen banden, misschien iets voor de TIM om te proberen? ;)

Tja... het grappige is dat iedereen zegt dat je het maar moet legaliseren omdat je het niet kunt controleren. Jij (zoals velen) was trouwens nog voor het gebruik maken van vriendelijke middelen was maar hoe controleer je dat?
    Dat kunnen we dus ook niet controleren dus dan ook maar verbieden? Over contradictie gesproken..... ;)

11. jeracing

jeracing

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Mijn voorstel was denk ik vrij helder. zo niet wil ik hem nog wel even toelichten!

het betere knip en plakwerk:
    Voorstel 1 en dit heeft ABSOLUUT mijn voorkeur!
    Nieuwe Tekst: Banden smeren is niet toegestaan en bij een positieve controle
    TIJDENS een race word de desbetreffende rijder 5 jaar licentie ontzegt.

Uitleg: Banden smeren ten strengste verboden en er kunnen alleen sancties op
    worden gelegt MITS er een correcte en BETROUWBARE controle kan worden
    uitgevoerd TIJDENS de race en niet achteraf!!!

voorstel 2 indien voorstel 1 niet correct is na te lever:
    Nieuwe Tekst: Banden smeren is toegestaan met reukloze middelen. (zoals ook EFRA het beschrijft)

Uitleg: Dit voorstel is bij gebrek aan controle mogelijkheden TIJDENS de race.

12. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Je voorstel was voor mij wel duidelijk John, maar toch waren er op de vergadering opmerkingen dat je 2 voorstellen had ingediend die elkaars tegenovergestelde waren.... en of dit wel kon, en blablabla....

Hoe dan ook, wellicht gaan we toch opnieuw beginnen dus we wachten het wel af.

13. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Weet ik nog niet, het hoofdbestuur beslist hierin.

14. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Het idee na de vergadering waar Frank mee kwam moesten we maar eens gaan doen.
    Iedereen in de NK klasse doet een briefje met zijn naam in een hoge hoed, namen worden gehusseld, en iedereen trek weer 1 naam uit die hoed. Je eigen naam mag niet. De naam van de rijder die jij uit de hoed hebt gehaald, met die rijder zijn banden ga jij het weekend doen. 1 setje op Zaterdag om je auto mee af te stellen, 2-3 setjes (meer niet) op de Zondag.

:D

15. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    ik heb klein aanpassinkie gedaan :p

16. jeracing

jeracing

Lid geworden:
    16 sep 2004
    voor de duidelijkheid ik ben TEGEN banden smeren MITS het gecontroleerd kan worden! Zie het als het gewicht. 2500gr is de minumum weegschaal zegt 2499 afkeur! zon soort controle moet er komen met banden smeren maar die is er nog niet! ik heb het iedee dat het niet gaat behalve als de NOMAC dit hard kan maken. Zo niet daar diende voorstel 2 voor. simpel toch?

Maar de voorstellen worden schijnbaar toch niet gelezen of uberhaupt gescreend anders ga je toch niet over een voorstel stemmen die alle andere voorstellen teniet doet? en dat na een lange dag vergaderen in iedereen zijn vrijetijd voor een goed doel?? :S

Het lijkt het kabinet wel! Laten we de Gulden terug gaan invoeren.. ;-)

17. jeracing

jeracing

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Ja lijkt me een goed plan! geef je de banden van 4 jaar oud aan iemand anders en rijd je zelf met geprepareerde. ZO! weer een concurent minder.. :D

18. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Je hebt gelijk John, het was "mits controleerbaar"

Ik ben het eens met de algemene gedachte dat het niet te stoppen is, neemt niet weg dat ondanks er een verbod is dat men nog steeds het lef heeft om het wel te doen, dat hebben we op de EK's mogen zien en ook in Duitsland waar ze een MiniRae hebben. Mijn vraag is eigenlijk waarom het nu ineens zo is terwijl we al 30 jaar met de niet-smeren regel rijden.... Het is een hot item geworden.
    In de algemene discussie komt dan ook regelmatig de opmerking naar voren of je vals wilt spelen om meer vooraan te rijden of gewoon geheel eerlijk je wedstrijd wilt rijden en alle eer aan jezelf te houden.

Voorlopig was er een kleine meerderheid erop tegen om smeren toe te laten.....

19. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Waar gaat dit over? Eerste voorstel is toch aangenomen? :D

Dus geen discussie meer...

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  20. arie manten

arie manten

Lid geworden:
    9 jan 2010
    wanneer krijgen we mail om te stemmen eigenlijk ??????????

Deel Deze Pagina