Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Roelof, 8 apr 2009.

1. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    Wat belangrijker een snelle of sterke servo

2. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Snel EN sterk?

Voor op het gas heb je maar een 5kg nodig om goed te kunnen rijden, op het stuur is 8kg normaal al genoeg. Als de kracht prima is zou ik voor de snellere servo's gaan.

3. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    die rijd zelf met een lipo ontvang accu zonder hv servo's en een regulater er tussen
    dus een hv is niet echt nodig lijkt mij kan het verkeerd hebben

voor de geinteresseerd ik heb nog een nieuwe LRP VTEC LiFePo RX-Pack 2/3A Straight 1600 - RX-only - 6.6
    nooit gebruikt

Laatst bewerkt: 3 jan 2012
  4. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    HV hoeft inderdaad niet, het voordeel wat je overigens met een regulator hebt is dat je langer met een lipolading doet. :)

Shepherd TeamC Benelux

5. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007

zit foutje in me tekst salven rijd met lipo maar zonder regulater

6. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    I know :D

Dus dat is dan beter?

Shepherd TeamC Benelux

7. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    geen idee of heb beter is ik ga dit jaar voor het eerst rijden met 1/8
    heb altij 1/10 190mm gereden

8. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Even een voorbeeld, bovenstaand. Met een (te) snelle stuurservo gaan de wielen eerst de hoek om en de auto volgt pas later...
    Heb je ooit geprobeerd in 0,07 sec je stuur om te gooien? Probeer het eens... Een stuurbeweging van de servo volgt je stuurbeweging van je hand, de servo is dus zo snel als je eigen reactievermogen. Het punt bij een snelle servo is dat de beweging van je hand zonder vertraging met dezelfde snelheid volgt. Dat houdt ook in dat je een hele snelle uitwijking kan maken, als er bv ineens een auto voor je over de kop slaat of stilstaat.

Rijden zonder regulator is goed voor een HV servo, niet voor een normale servo, ze zijn er eenvoudig niet voor gemaakt. Aan de andere kant kan je gewoon langer rijden met een regulator die de spanning naar beneden brengt. De reden waarom Salven dit doet (heb het er ooit met hem over gehad) is om een mogelijk zwakke plek uit te sluiten, elektronica kan nl kapot gaan. Niet echt iets waar je als recreant bij stil moet staan.

9. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    1 van de redenen waarom mensen nog sticks rijden. Veel mensen die stuurwiel sturen vanuit de pols. Dat betekend dat het gewicht van een hele hand in beweging gezet moet worden. Wil je snel sturen met een stuurwiel moet het vanuit de vingers komen.
    Bij sticks stuur je alleen met je duim, niets massa wat in beweging gezet moet worden. Dit is met 1:18 rijden in een oversized cavia bak al bewezen waar we veel links-rechts-links bewegingen in hebben zitten. Een persoon die met beide zenders overweg kan kwam soepeler door de chicanes met een stickzender.

Dat gaat alleen op als je een switching regulator hebt. Bij een lineaire regulator zal de effectieve capaciteit niet verandern door de spanning omlaag te brengen.

10. Richard van Gelder

Richard van Gelder

Lid geworden:
    27 jan 2008
    in mijn NT1 Heb ik een life pak 6.,, volt dan is het probleem toch opgelost?

11. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    dus als ik het goed begrijp ik bter een life er in doen als een lipo

12. Richard van Gelder

Richard van Gelder

Lid geworden:
    27 jan 2008
    Lijkt mij wel LRP heeft een Van 1600 mil in het juiste formaat.
    alleen is wat duur. maar beter duur als niet te krijgen zeg ik dan maar.

maar maak je er niet te druk om als je een paar savox servo.s in hebt met een gewoon goed nimh pak is jou besturing. al vele malen sneller en beter dan de meesten van ons aankunnen. ;)

13. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Het is geen zaak van beter...

De keuzes die je hebt zijn:

HV servo's met een Lipo
    Norm servo's met een Lipo en Regulator
    Norm servo's met een LiFe
    Norm servo's met een NiMh pakket

Maak je keuze :cool:

14. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Hoewel er velen beweren is er niets mis met de "good old" NiMh pakket dan alleen het gewicht. Het is wel gewicht waar je het zou willen hebben dus eenLiPo of LiFe met een messing accuhouder of het standaard plastic of carbon accu houdertje met NiMh maakt niet uit.

De slechtse in het rijtje is de optie met een regulator, dat betekent een extra stuk electronica welke ook storing kan veroorzaken wat ook al meerdere malen gemeld is....

O ja, de LiPo met HV servo's optie is niet vanzelf sprekend, controleer als ook de ontvanger de hogere voltages aan kan

15. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Dat is zwaar overtrokken Roelof, 90% van de rijders die een Lipo gebruiken maken gebruik van een regulator. Joey rijdt al 3 jaar (GP, NK, EK en WK) met een regulator, nog nooit problemen gehad. Een regulator heeft daarnaast een goede andere functie, het geeft duidelijk aan wanneer de voltage kritiek is / wordt ;)

16. Roelof

Lid geworden:
    20 aug 2003
    Lees het electronica deel hier eens door over BEC systemen en je zult merken dat er genoeg problemen met de zgn. switching BEC gemeld zijn. Ook in de RC auto wereld zijn dergelijke problemen gemeld.
    Je doet er verstandig aan om in ieder geval uit te zoeken welke er probleemloos gebruikt worden maar neemt niet weg dat ook in de nattigheid je niet moet vergten deze BEC ook waterdicht te maken (vergeten sommigen wel eens ;) )

17. Nismo

Nismo

Lid geworden:
    23 sep 2003
    Nah vooruit, even reclame voor de concurrent, ik ben de vervelendste niet ;)

Deze wordt door 90% gebruikt: Xceed RC Products - Product - LiPo Regulator

18. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    het enige wat ik nodig heb zijn sevo's
    heb een lrp 2400mah lipo en net binnen gehad een lrp life 1600 mah
    ontvanger kan ook 7.4v aan

heb ook ff op gezocht dat een life accu opgeladen 7.2v en een lipo 8,4v

Laatst bewerkt: 4 jan 2012
  19. M7H

M7H Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2004
    Klopt, en een LiPo blijft nadat hij geladen is een open spanning houden van 8.4V
    Een LiFe laadt op tot 7.2V, en na het laden zakt hij rustig terug tot 6.8V ongeveer.

Met open spanning bedoel ik de spanning die iets heeft zonder belasting.

20. berky155

berky155

Lid geworden:
    4 jan 2007
    dat is 1v meer dan me ontvanger aan kan volgens de gebruiks aan wijzing

Deel Deze Pagina