Algemeen NOMAC brandstof circuit 1:8 draadje.

De nieuwe RC4 (non hybrid) transponders meten hun eigen 'omgevings'-temperatuur en aangesloten spanning. Transponder dus op je gloeiplug plakken en je kunt je temperatuur 'meten'....

Via Sanwa zender zul je de juiste zender / ontvanger met telemitrie moeten hebben en vervolgens een temperatuur sensor moeten plaatsen.

Groet Robert

Weet 1 van jullie hoe je de temperatuur van je motor kan uitlezen via een sanwa zender of eventueel transponder? ik weet dat er mogelijkheden voor zijn. Alleen hoe......?

Alleen de Sanwa M12 en de MT4 hebben telemetrie mogelijkheden, de M11x en Exzes niet.

De nieuwe RC4 (non hybrid) transponders meten hun eigen 'omgevings'-temperatuur en aangesloten spanning.

De RC4 hybrid ook.

Aaah oke :) Ik heb de Exzes X en de nieuwe transponder erbij. Transponder meet idd alleen temperatuur en voltage.

Vorig jaar met de GP/40+ met smeren op de AMCA met een maand daarvoor een NK zonder smeren op dezelfde club gaf verrassende resultaten in de vergelijkingen. Vooral 1 hele harde vechter om het smeren tegen te houden viel keihard door de mand door op beide wedstrijden dezelfde rondetijden te rijden.....

Nu was Genk vorig jaar nat dus geen ideaal vergelijk maar meer circuits zullen volgen im tijden met vorig jaar te vergelijken ;)

Maar ik moet zeggen dat het wel mee viel, veel mensen propareerden de banden al op de zaterdagavond waar bij een buurman op het hotel een stuk gordijn zich in de smaarmachine greep en nu een stuk gordijn tegen een lampje gebrand zit ;)

Hoe is het smeren bevallen en waren er nog opvallende resultaten te zien?

Ondangs dat ik dan niet zelf gereden heb, is mij wel wat opgevallen.
Dat desondanks de economische recessie er in grote getalen de mooiste en duurste apparaten gekocht zijn om banden te smeren, van simpele smeer machines (de goedkoopste w.v.p. ligt volgens mij ergens rond de €220,-) tot hele vacuumpompen aan toe. maar goed racen kost dan ook wat.

Toch lijk het, zo vind ik, matig positief te zijn. Het kost je een hoop meer moeite en stress op de zaterdag, maar de auto's reden in mijn ogen wel mooier en makkelijker. Ik heb veel minder mensen de baan uit zien vliegen op het relatief lage grip (hele smalle griplijn) circuit van Genk. Auto's leken, zo vertelde verschillende rijders' bestuurbaarder te voelen / 'makkelijker'.
Bandenslijtage leek ook beduidend lager, nadeel is dat vorig jaar op Genk we een regenrace hadden en dit moeilijk te vergelijken is.

Groet Robert

Dan val je wel goed door de mand zeg......lachen. Interessant om te weten is wat is zijn/haar reactie hierop?

Inderdaad! Veel klagen over wie er gesmeerd zou hebben en zelf de handen in onschuld wassen.
En met REAL80 als volgende race wordt het leuker omdat REAL80 vorig jaar de 1e in het seizoen was en je dus van een aantal mensen al een idee kan krijgen hoe ze vorig jaar al het seizoen begonnen zijn.

Maar ik moet zeggen dat het wel mee viel, veel mensen propareerden de banden al op de zaterdagavond waar bij een buurman op het hotel een stuk gordijn zich in de smaarmachine greep en nu een stuk gordijn tegen een lampje gebrand zit ;)

Deze foto is daarvan vrijgegeven ... 8O

img20130410wa025.jpg

Dus het gordijn gebruikt om overtollig smeer te verwijderen?..... :o

Ja dat klopt wel denk ik als ik die foto zo zie. :rolleyes:

Ook hadden diezelfde jongens een paar lege doosjes van de banden aan beide kanten van hun smeermachine gezet, zodat ze niet in de felle halogeenlampjes hoefden te kijken. Volgens een buurman kwam de rook onder de kamerdeur vandaan ... :rolling:

Ondangs dat ik dan niet zelf gereden heb, is mij wel wat opgevallen.
Dat desondanks de economische recessie er in grote getalen de mooiste en duurste apparaten gekocht zijn om banden te smeren, van simpele smeer machines (de goedkoopste w.v.p. ligt volgens mij ergens rond de €220,-) tot hele vacuumpompen aan toe. maar goed racen kost dan ook wat.

Toch lijk het, zo vind ik, matig positief te zijn. Het kost je een hoop meer moeite en stress op de zaterdag, maar de auto's reden in mijn ogen wel mooier en makkelijker. Ik heb veel minder mensen de baan uit zien vliegen op het relatief lage grip (hele smalle griplijn) circuit van Genk. Auto's leken, zo vertelde verschillende rijders' bestuurbaarder te voelen / 'makkelijker'.
Bandenslijtage leek ook beduidend lager, nadeel is dat vorig jaar op Genk we een regenrace hadden en dit moeilijk te vergelijken is.

Groet Robert

Banden slijtage is hoger bedoel je neem ik aan? Hoe harder je rijd hoe smeer slijtage je hebt :) Bereid jullie maar voor. In groningen stookte ik in max 15 min een heel setje weg vorig weekend..

Banden slijtage is hoger bedoel je neem ik aan? Hoe harder je rijd hoe smeer slijtage je hebt :) Bereid jullie maar voor. In groningen stookte ik in max 15 min een heel setje weg vorig weekend..

Bij de rijders om mij heen was het bandenslijtage lager.

Groet Robert

In genk lijkt altijd de banden slijtage lager omdat er niet veel slijtage is. Groningen zal je wat anders gaan zien :)

Op zondag 19 mei houden wordt er bij M.A.C. de Baanbrekers een open clubwedstrijd verreden voor de 1:8. Deze kan mooi gebruikt worden als extra training voor het NK wat op 2 juni plaatsvind. Deelname aan deze open wedstrijd kost €10,-.

Ook zal tijdens deze dag de promo voor de 1:8 worden verreden.

Inschrijven voor de open clubwedstrijd of de promo kan via onderstaande link:
Model Auto Club " de Baanbrekers"

Tot dan...

Tuurlijk werkt dat goed, heeft het altijd gedaan.
Maar jullie hebben nu een light versie van MyRCM.
des te makkelijker wordt het voor een ieder.

maarre....das mijn mening :-)

Het is een kwestie van gewenning, inburgeren maar ook een keuze. Ik ken zo ook mensen die niet graag overal een account willen aanmaken hetgeen wel verplicht is bij een inschrijving per MyRCM.

Maar het was een geslaagde NK, een foutje in de woordkeuze en een missende aanvulling op het technisch reglement rondom de natverklaring gaf wat onduidelijkheden en moeten Tjibbe en ik even over gaan buigen.
Er is hard en fair gereden onder prima weersomstandigheden.

En omdat REAL 80 vorig jaar als 1e stond is het interessant om rondetijden te vergelijken, zoals verwacht hebben mensen grote sprongen in rondetijden gemaakt en anderen niet......

Back