Algemeen Rijden op sneeuw en ijs topic

Tsja, ik doe het nu nog niet, omdat hier de sneeuw al een beetje weg is, er ligt nog wel wat, maar ik koop wel nieuwe banden tegen de tijd dat er échte sneeuw ligt, wat dikker en ijs :D

Nu kon ik er gewoon hard doorheen bashen, heb alleen wel een nieuwe jump gevonden op de weg, als je hard genoeg rijdt kan je zo een backflip maken :cool:

Wahaha! Dat wil ik m'n onschuldige buggy nog niet aandoen! Hij krijgt wel op z'n donder als ik een mooi schansje van sneeuw heb gemaakt! ;)

Hahaha dat kan natuurlijk ook, bij ons ligt wel het hele veld voor onder sneeuw, sneeuw nodig? :) Is ongeveer 45minuten van jou naar hier rijden. :p

Tsja, die Hpi Bullet maakt ook niet zoveel ritten, gaat te hard voor de skatebaan in dit dorp, neem ik eigenlijk alleen mee op kwintelooien (motorcrosscircuit) of gewoon om lekker hard ergens te rijden :p Dat ding trekt niet op, maar schiet zichzelf weg, haha :cool:

Binnenkort nog een auto erbij en 'OPA' Ruckus Electrix ombouwen naar brushless met een 5.5T Hobbywing Ezrun setje, dan gaan we vliegeeeeeeeeeeeeen! :cool:

Wat ik wel kut vind, na 10seconden rijden is je auto al doorweekt en kan je hem daarna lekker laten drogen :(

Haha! Irritant is die sneeuw zeker qua drogen! maar het is niet anders! Morgen even wat inspuiten met WD-40, en kijken of dat wat meer helpt qua afstoting van water. Het schijnt in ieder geval wel te helpen. M'n buggy is de enige off-road die ik op dit moment heb, dus daar zal ik het mee moeten doen, deze winter.

Haha, je hebt er zo te zien wel een sterk powerful setje in?! :)

Helpt dat spul, en koop je het gewoon bij de Modelbouwzaak of kan het ook bij een autozaak zoals een Brezan ofzo? Mn HPI Bullet is namelijk volledig waterproof, maar mn Ruckus wil ik dan ff inspuiten, ookal doet hij het nogsteeds terwijl ik er gewoon mee door plassen en alles mee kan rijden, laat je hem daarna drogen blijft alles werken..

Maar waar is het tekoop?

Ik moet zeggen dat het gebruik van WD-40 voor mij ook nieuw is..... In ieder geval is het overal te koop (bouwmarkten, doe-het-zelf-winkels). Gebruik in ieder geval geen WD-40 voor het smeren van lagers etc, want dat kan je nog weleens duur komen te staan! Dus puur alleen enkel voor het frame. En dat Velineon setje in de buggy is inderdaad behoorlijk krachtig, alleen wil ik toch een keer voor een andere tandwielverhouding kijken. Hij mag van mij nog wel ietsjes sneller gaan!

Ik moet zeggen dat het gebruik van WD-40 voor mij ook nieuw is..... In ieder geval is het overal te koop (bouwmarkten, doe-het-zelf-winkels). Gebruik in ieder geval geen WD-40 voor het smeren van lagers etc, want dat kan je nog weleens duur komen te staan! Dus puur alleen enkel voor het frame. En dat Velineon setje in de buggy is inderdaad behoorlijk krachtig, alleen wil ik toch een keer voor een andere tandwielverhouding kijken. Hij mag van mij nog wel ietsjes sneller gaan!

Haha tsja, hoe sneller hoe leuker, en hoe meer slijtage :( MAarja, zo snel gaat dat nou ook weer niet volgens mij..

Maar kan je de regelaar en motor er niet mee smeren? Daar bedoel ik het meer mee.. Die Ruckus is een te sterk ding, ik wilde beginnen met de Hpi Bullet maar bij PK werd deze aangeraden, deze zomervakantie begonnen met de hobby, en zoals ze zeiden dat hij overal tegenkon, het is zo.

Ik weet niet hoevaak ik hem heb laten vallen, van 4meter hoog heb laten springen, ik heb nog niks hoeven te vervangen op 1motortje na.. Binnenkort als hij brushless wordt maar dus wat upgraden, kogellagers sowieso en ik denk aluminium draagarmen..

:D:D:D:D:D

Hoe dat verder met WD-40 zit durf ik niet te zeggen. Ik heb me laten vertellen dat het niet erg handig is je motorische onderdelen er mee te smeren, omdat het geen smeermiddel is.

Haha tsja, hoe sneller hoe leuker, en hoe meer slijtage :( MAarja, zo snel gaat dat nou ook weer niet volgens mij..

Maar kan je de regelaar en motor er niet mee smeren? Daar bedoel ik het meer mee.. Die Ruckus is een te sterk ding, ik wilde beginnen met de Hpi Bullet maar bij PK werd deze aangeraden, deze zomervakantie begonnen met de hobby, en zoals ze zeiden dat hij overal tegenkon, het is zo.

Ik weet niet hoevaak ik hem heb laten vallen, van 4meter hoog heb laten springen, ik heb nog niks hoeven te vervangen op 1motortje na.. Binnenkort als hij brushless wordt maar dus wat upgraden, kogellagers sowieso en ik denk aluminium draagarmen..

:D:D:D:D:D

WD40 moet je meer spuiten op je plastic onderdelen. Het is eigenlijk een waterafstotende contact-spray, maar het helpt op kunstof om het water/vuil afstotend te maken.
Het is ook te koop bij bijvb de Action. Het is niet geschikt om je elektronica waterdicht te maken. Daarvoor gebruiken ze plasti-dip (dat is het merk).

Oké, maar die houden het bij mij lang vol en vraag me af of ik daar veel van heb, volgens mij zelfs niks..
Plastidip, en waar is dat tekoop? Ook overal, en voor hoeveel?

Ja, zo iets was mij al verteld. Het is inderdaad niet bedoeld als smeermiddel voor je onderdelen. Bedankt voor de duidelijke toelichting, Mystikal! :) ;)

Plasti-dip is wat lastiger. Ik weet in ieder geval dat Coenraad modelbouw het verkoopt. Bij de Praxis/gamma ben ik het nog niet tegen gekomen. Ebay kan ook, maar de verzendkosten zijn ERG hoog.

Hier nog een oud filmpje van vorige jaar met mijn Vorza met versleten bandjes, dus helemaal 0-grip en geen snelheid, maar toch fun!

Laatst bewerkt door een moderator:
OOPS ...

Ik zweer bij WD40 , op alles !
Zo ook mijn lagers ..... een paar reacties terug ls ik dat dat niet optimaal is .

Dus nu mijn vraag ; Is waarom is wd40 schadelijk voor mijn lagers ?

Persoonlijk denk ik niet dat het veel kwaad kan hoor. Ik zou eerlijk gezegd niet weten waarom? Maar, ook ik ben geen expert...

Back