Algemeen Savage Topic

• Topicstarter Topicstarter Mattijn
  • Startdatum Startdatum
even een vraagje he...
wat is nou egt een hele goede en betaalbaare rc auto voor off road? ik heb al zitten kijken naar de e maxx , e savage, savage x 4.6 en hpi trophy truggy 4.6 en dergelijke. ik twijfel ook tussen electro of nitro. wat is nou beter, want ik heb nu een nitro buggy van carson maar deze kan egt niks hebben:( is dat bij elke nitro auto? of is elktro egt zo veel sterker?
ik wil wel graag bij 4 wiel aandrijving blijven.

THX;)

even een vraagje he...
wat is nou egt een hele goede en betaalbaare rc auto voor off road? ik heb al zitten kijken naar de e maxx , e savage, savage x 4.6 en hpi trophy truggy 4.6 en dergelijke. ik twijfel ook tussen electro of nitro. wat is nou beter, want ik heb nu een nitro buggy van carson maar deze kan egt niks hebben:( is dat bij elke nitro auto? of is elktro egt zo veel sterker?
ik wil wel graag bij 4 wiel aandrijving blijven.

THX;)

dan is een savage je beste keus die kan eigenlijk niet kapot.
ikzelf vind electro beter, is stiller sneller geen startproblemen,... al gekeken naar een savage flux? maar deze is wel best prijzig

Das onzin :!:

Ook een Savage kan kapot ..... Net als elke auto....

Is ook gewoon onderdeel van de hobby ;)

Voor een betrouwbare RTR auto kun je het het beste bij de bekendere en betere merken blijven zoals Traxxas , HPI , Tamiya , Kyosho....

Heb je wat meer budget kun je b.v. kijken naar auto's van Mugen , Xray , Team Associated om maar wat te noemen.

Tjah ... Heb zelf ook een Savage gehad ..... En nog een hele rits andere auto's gehad/in bezit...

Leuke bak ... Maar echt niet beter als andere auto's hoor .....

Acchhh in mij geval iets meer als alleen een mening ......

Aangezien ik zaaaaatttttt vergelijksmateriaal heb ;)

Iemand met een Flux en een Xss heeft idd alleen een mening ;)

Iemand met een Flux en een Xss heeft idd alleen een mening ;)

er staat ook nog een traxxas bij en heb ook nog enkele tamiya's en kyosho en naar mijn mening is de savage daar de sterkste van

als je nu bv
savage flux en traxxas revo brushless vergelijkt is de savage ook degene met duidelijk de sterkste aandrijving enzo..

Tjah .. is maar net hoe je het bekijkt en wat je ermee doet.... Een setje stalen assen en het is opgelost bij de Revo...

De revo is ook meer racegericht als een Savage , die is meer voor de basher..

En ja .... Ook de Revo heb ik in m'n collectie ... De brandstofversie om precies te zijn...

Roepen dat de Savage DE beste auto is is gewoon onzin ... D'r zijn zat andere auto's die nog beter zijn als de Savage....

Mugen MBX5T is een voorbeeld .... Wat ik daar mee doe kon echt niet met een Savage.. die had al lang in stukken gelegen ....

Ik ben toch maar voor de nitrobull gegaan.

Maar ik ben mijn savage aan het opknappen en nu zie ik dat de body ook kapot is.
En weet iemand of de Savage Flux body ook op een Savage X past? want ik vind de body van een flux wel mooi.
Anders word het een ongespoten en maak er zelf wel een mooie van :D

Nog een vraagje.
Ik heb mijn oude Savage blokje uit elkaar gehaald en ik wil hem nu gaan schoonmaken.
Hoe kan ik dit het beste doen? Mag het met water? Of waarmee kan ik het het beste doen?

Alvast Bedankt,

als er water in de motor komt is hij meteen kapot...
schoonmaken doe je het best met de benzine die je gebruikt om te rijden of olie er bestaat daar een speciaal soort olie voor.

de flux body past perfect

Nog een vraagje.
Ik heb mijn oude Savage blokje uit elkaar gehaald en ik wil hem nu gaan schoonmaken.
Hoe kan ik dit het beste doen? Mag het met water? Of waarmee kan ik het het beste doen?

Alvast Bedankt,

Schoonmaken met remmenreiniger, daarna zorgen dat e.e.a. goed in de olie staat. Met name je lagers want remmenreiniger ontvet!

Zoek even in de zoekfuntie met de volgende woorden: Schoonmaken Motor Diesel

Is uitstekende methode, alles wordt brandschoon, zonder de smering te verliezen!

Nou heb ik alweer een vraag.
Ik wou eigenlijk ook een FLM chassis kopen, maar waar kun je dat kopen?
Ik heb al gezocht op google, maar kun je dat alleen vanuit het buitenland laten komen?

Alvast bedankt,

nou, ik zie dat de temp om hoog gaat dus volgende week mijn savage inrijden, hoop dat het allemaal gaat lukken. Heb me goed in gelezen. bedankt allemaal

Nog even over de reactie van nicksavagex.
Van water gaat je blok NIET kapot!
Je moet zorgen dat je na het schoonmaken gewoon goed droogmaakt en in de afterun.
Mijn blok heeft al 10+ keer in de vaatwasser gestaan straalt als nooit tevoren na 45 liter.
(net als mijn savage trouwens).
Dus water kan geen kwaad.
Gewoon droog maken afterun erin en even paar keer starten dat de afterrun in elk hoekje komt.

Ik kom dus nooit bij je eten.. lekker al dat zand en olie prut.. mmmh, jummie!

Water opzich kan geen kwaad nee, mits je het daarna goed droogt(ik zet een verfafbrander op de onderdelen, zoefzoef, water WEG)
Diesel methode heeft mn voorkeur, dan kan je hem na de 2e keer erin gelegen te hebben, eruit halen, beetje droog maken, in elkaar bouwen, starten en lopen(met stank..)

Back