Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Erikderaaf, 13 feb 2005.

1. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Sorry voor de late reactie.

Bedankt voor jullie antwoord! Goh, die prijzen zijn een stuk voordeliger dan die hier in nederland! Echt hardstikke bedankt :D. Hier ga ik zeker m'n spul bestellen (zodra het mag)

Nu heb ik een probleempje: gister was ik aan het rijden met m'n TT-01, maar er lag een steentje op het asfalt, die ik niet gezien had en daardoor vloog m'n auto over de kop, alleen nu is de antennedraad (Die (dunne!) zwarte draad die van het 'kastje' langs de motor die naar de antennebuis gaat) deels doorgebroken, er zit een scheur in zegmaar. Wat moet ik nu doen? (Of: wat kan ik nu het beste doen?)

2. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    even solderen en een krimpkousje erom. Die halve centimeter mag niet veel uitmaken voor het bereik. Als dit wel zo blijkt te zijn een nieuwe antennedraad van dezelfde lengte aan je ontvanger solderen.

3. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    oke, ik denk dat ik dat laatste ga doen. Ik was die ontvanger (standaard van Tamiya) eens aan het bekijken, maar hoe krijg je die open? Er zit nergens een schroefje ofzo? Zit dat misschien aan de onderkant (gelijmt), zo'n schroefje?

4. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Hangen er lipjes aan de zijkant die je naar binnen moet duwen ? Zo krijg ik ze uit elkaar (futaba)

5. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Volgensmij wel ja. Zou je zo'n antennedraad kunnen kopen bij een online Tamiya speciaalzaak (bijvoorbeeld PKRacing?)? De antennedraad is trouwens in het midden gebroken.

6. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    ik neem meestal gewoon draad van ontvangers die water hadden gezien ofzo en anders ging ik de fijnste geleidingsdraad halen in de doe-het-zelf-zaak

7. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Ooh, zijn dat geen speciale draden, speciaal voor een bepaalde ontvanger(?)?

8. robin_phaser4rs

robin_phaser4rs

Lid geworden:
    10 nov 2008
    je zou het ook gewoon kunnen solderen hoor...maar je zit er natuurlijk mee dat de antenne dan niet meer ver genoeg door het antennebuisje wil?

als je een nieuwe eraan zet kun je naar mijn idee het beste gewoon nieuwe draad in de modelbouwzaak kopen. Waarschijnlijk kan het ook wel met ander soort draad, maar met de betrouwbaarheid van je ontvangst moet je geen risico lopen.

9. pukkie

pukkie

Lid geworden:
    1 jun 2009
    Ik zoek een brushless motor met regelaar geschikt voor lipo.
    Het moet wel een snelle motor zijn wat in mijn TT-01 past.
    Dit chassis is gewoon voor de fun.

10. nicksavagex

nicksavagex

Lid geworden:
    3 nov 2008
    ezrun snel en goedkoop!

11. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Inderdaad. Bedankt voor de tip, zodra ik ergens kom, is dat hetgene wat bovenaan mijn lijstje staat. ;)

12. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Nu had ik gevonden wat ik wilde op RCmart, maar de verzendkosten zijn wel 18 dollar! 8O En ik heb al een paar topic's gelezen waar ze zeggen dat je invoerkosten moet betalen, dan word het wel erg duur of niet? En is dat waar van die invoerrechten?

13. DrifterFRD

DrifterFRD Guest

Invoerkosten zijn er alleen soms, dan heb je pech.
    Meestal zijn er geen invoerkosten, maakt niet uit hoe groot het pakket is.

Weet je zeker dat je het niet over EMS verzending hebt inplaats van normaal airmail??
    Voor welke hoeveelheid producten is het eigenlijk??
    Je kan ook van RCmart kopen op Ebay, dat komt vaak net iets goedkoper uit.
    RCmart's winkel heet op Ebay: Dinball.

14. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Bedankt voor je antwoord, maar m'n moeder is er niet gerust op, bestellen in het buitenland. Daarom betaald zij het verschil voor mij met de Amerikaanse site. :D

15. DrifterFRD

DrifterFRD Guest

Amerika is toch ook het buitenland.
    Als je uit Amerika besteld heb je nog steeds de kans om invoerkosten te krijgen.

16. RCNoob

RCNoob

Lid geworden:
    21 apr 2010
    Ik heb nog nooit problemen gehad met invoerrechten! Heb ook bij RCMart besteld en ze sturen het als een 'gift' op! Kleine kans dat je dan nog invoerrechten moet betalen. Als je de optie 'speedpost' kiest, dan heb je overigens een zeer grote kans de sjaak te zijn!

Gr,

Dennis.

17. stephanbeelen

stephanbeelen

Lid geworden:
    13 dec 2007
    Met de huidige dollar prijs is kopen in het buitenland bijna zinloos en als je invoerechten + toeslag moet bealen hellemaal nutteloos. In Nederland kopen is soms nog goedkoper en prettig voor de winkelier die het al best lastig hebben......

18. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Ja, daarom bestel ik nu gewoon in Nederland. Mocht er dan iets zijn, is toch altijd makkelijk met de service.

Mijn moeder betaald het verschil met de Amerikaans/Nederlandse site aan mij, dus ik bestel niet via Amerika. Ik had al op DeHeiligeKoe gekeken, daar hebben ze best veel. PKRacing weet ik niet zo goed omdat die niet veel met plaatjes werken wat ik dan toch maar niet doe.

19. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Ik heb ondertussen binnengekregen wat ik had besteld:
    - Bodyclips
    - Antennebuizen
    - Nieuwe antennedraad
    - Alu aandrijfstang
    - Badkuip

Ik wilde dus graag mijn antennedraad vervangen omdat die gebroken is, maar toen ik de zender openmaakte (CPR-01, band 5), toen bleek dat de antenne op twee plaatsen vastzit, een bij een geel vierkantje en de andere is vastgelijmd op het printplaatje... Nu durf ik dat dus niet weg te halen omdat ik denk dat ik het helemaal fout ga doen. Wat zijn mijn opties nu?

Oja, de badkuip en de alu aandrijfstang zijn al gemonteerd :D.

20. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Niemand? Je zou me ontzettend helpen. ;)

Deel Deze Pagina