Algemeen Tamiya TT-01 Chassis Topic

Discussie in 'Electro onroad' gestart door Erikderaaf, 13 feb 2005.

1. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Ben es gaan kijken maar zie gewoon de TT01E en de TT01R:confused:

2. slashbasher

slashbasher

Lid geworden:
    18 feb 2010

bij nieuws en toebehoren kijken;)

3. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Bedoel je dat carbon chassis ?

4. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Dat chassis is van 3Racing en is volgens mij al een tijd te koop.

5. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Ja , In China heb zo zo verschillende kits die toch best allang te koop zijn..

Niet dat het de tt01 zal verbeteren vermoed ik:p

6. petter

petter

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Ik rij nu al een tijdje met dat chassis van 3racing en ik vind het wel een verbetering t.o.v. het badkuipchassis. Auto is directer geworden en beter controleerbaar.

7. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Rijdt je op ciircuit?

Carbon chassis heeft enventueel wat meer flex. De wagen weegt ook normaal gezien minder. Hij zal dus wel iets verbeteren, maar het blijft een tt01. Als je geld wil investeren in het tunen van wagens kun je dat ook bij een ta05

8. Pasqual

Pasqual Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mei 2003
    Carbon is stijf, plastic is flexibel dus dat zal wel andersom zijn.

Je haalt met het Carbon chassis heel veel flex weg in de auto. Waardoor die beter gaat rijden. Je wilt wel wat flex hebben maar te veel is ook niet goed. Standaard heeft de TT-01 volgens mij veel te veel flex.

9. Olii

Olii

Lid geworden:
    14 feb 2009
    Inderdaad, je hebt gelijk mn excuses.:)

10. petter

petter

Lid geworden:
    13 feb 2005
    Ja, ik rij met deze auto soms wel op een circuit (M.A.C. de Baanbrekers), maar dit is voor mij meer een fun auto.
    Mijn TT01 wordt vooral gebruikt om tijdens de winter binnen in een parkeergarage te rijden op een met pionnen, touwen e.d. gemaakt circuit met een aantal vrienden. Gezellig op de zondagmorgen puur voor de fun. Maar soms ook op een indoorbaan, als is de 5.5T EZrun daar iets te veel voor...

Met het 3Racing chassis haal je inderdaad een grote hoeveelheid flex uit de auto waardoor deze directer reageert. Ook loopt de komplete aandrijving een pak lichter als in het orginele chassis.
    En of ik nog van een TT01 mag spreken weet ik zo niet, alleen de diff huizen, de uprights en de onderste draagarmen zijn nog afkomstig van een TT01, rest is vervangen door onderdeeltjes van 3Racing. Zij maken mooie onderdelen die ook nogeens goed te betalen zijn.
    Bouwverslagje: ombouw-tt01-naar-3racing-chassis

Een competitiechassis van eender welke fabrikant zul je er zo snel niet mee kunnen bijhouden, een aandrijving met een centrale aandrijfas loopt nu eenmaal zwaarder als riemen.
    En een TT01 vergelijken met een TA05 is een beetje als appels met peren...

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  11. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Hey allemaal, eventjes weer wat info van mij. Ik heb een Spektrum DX3.0E aangeschaft tesamen met een 3300 mAh NiMh accu, Tamiya Sport Tuned motor, en een nieuwe, originele Tamiya ontvanger van de standaard TT-01. :D

Maar nu zit ik met de motor: want aangezien ik ook een Metal Motor Mount heb gekocht, snap ik niet meer welke tandwielen ik kan gebruiken. Qua spur heb ik 55, 58 en 61, en qua pinion heb ik 18, 19 en 27/28 (één van die twee, ik tel steeds iets anders :p).

Mijn vraag is dan ook: welke combinatie is geschikt om snel op te trekken, maar ook een hoge topsnelheid, zonder dat de regelaar weer kapot gaat? ;)

Groeten

EDIT: En ook nog een nieuwe vintage Ford Mondeo body, die ik tweedehands heb overgekocht in flipflop lak! :D

12. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Ik heb nog eventjes wat zitten zoeken, en 61 spur + 19 pinion (of ook 18?) kan samen, maar ook 55 + 27/28. Wat trekt het hardst op? En wat is het veiligst voor de regelaar?

13. tamiya rijder

tamiya rijder

Lid geworden:
    2 jan 2010
    ik zou zeggen gebruik gwn de standaart overbrenging als je gaat veranderen moet je of topsnelheid in leveren of acceleratie

de regelaar zou elke verhouding die in de handleiding staat aan moeten kunnen
    mits je het goed doet natuurlijk

in de tt-01d (die ik heb) zit standaart al een sport tuned maar de verhouding is het zelfde als in de 'normale' tt-01

14. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Ja, die heeft inderdaad de zelfde verhoudingen als de gewone motor. Ik heb namelijk gewoon de 55 spur en 28 pinion gebruikt. Die zat er eerst ook al in gebouwd, maar nu met de Sport Tuned blijft dit hetzelfde.

15. tamiya rijder

tamiya rijder

Lid geworden:
    2 jan 2010
    maar wat bedoelde je met dat de regelaar weer kapot gaat heb zelf nog nooit problemen mee gehad

16. YANN1CK

YANN1CK

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Als je verkeerde afstelling op het Motor Mount t.o.v. de tandwielen, Bv. stand A, B, C en D. Dat moet kloppen. Als dit niet overeenkomt met hoe het is aangegeven, dan wordt de regelaar te heet en gaat hij kapot. ;)

17. tamiya rijder

tamiya rijder

Lid geworden:
    2 jan 2010
    oh zo, tja eerst denken (lezen) kijken en dan pas doen, maar heb zoizo geen andere verhoudingen in me tt-01 gehad ben gelijk naar betere auto overgestapt

wel zit er in me tt-01 nu een 3t brushless maar gebruik hem alleen met rwd dus dat kan die wel aan tot nu toe geen extra slijtage (wel aan de banden natuurlijk)

Laatst bewerkt: 28 aug 2010
  18. speed maistro

speed maistro

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    tamiya kopen

hallo
    ik ben nieuw op het gebied van electro en had een tamiya tt-01 bouwpakket van conrad in gedachten.
    vereist het in elkaar zetten van een tt-01 enige kennis of kan iedereen die een beetje technisch is heb bouwen?
    is dit een aanrader of kan ik dan beter een tt-01e kopen?
    wat is het verschil ertussen eigenlijk?
    en welke opties zijn aante raden om erbij te kopen?

mvg

19. xxsanderxx

xxsanderxx

Lid geworden:
    23 okt 2009
    hey maistro,
    het is wat je er mee wilt doen.
    je kan hem tot drifter maken of gewoon voor op de weg.
    mischien wetstrijden??

de auto is makerlijk te bouwen, zeker voor beginners die technisch zijn ;).
    je kan er om mee te beginnen een kogellager set en een allu middenas bij bestellen.
    ook de extra tandwielen (de spur) het groote tandwiel en de kleine op de motor (de pinion) zou ik er bij kopen.

verder is het een leuke auto.
    enne de tt01-E zou ik nemen.

gr Sander.

20. speed maistro

speed maistro

Lid geworden:
    12 mrt 2009
    tt-01

is het verschil tussen de tt-01 en de tt-01e erg groot? want ik heb een tt-01 voor 80,- gezien en alle tt-01e's zijn pas vanaf 150 euro en ik moet op de centen passen dus kan niet te veel uitgeven
    is dit het verschil waard?
    bvd

Deel Deze Pagina