Algemeen Traxxas E-maxx Topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Off-Road Racer, 5 okt 2005.

1. jeffrey

jeffrey

Lid geworden:
    29 dec 2007
    bij mij waren het niet de motoren maar de regelaar.
    ik heb daarna onmiddelijk een nieuwe ezrun 80A erin gezet
    gaat gelijk een speer, word niet warm en heb er nog niks aan gehad.
    en ik denk toch al zeker een 20 lipo packs leeg gereden.
    en op zwaar terijn waar hij goed moet trekken.
    de motor word ligtjes warm wat normaal is.
    maar er staan ook koelers op waar je een vliegtuig mee kan doen opstijgen haha.
    maar echt waar een ezrun 80A regelaar met de bij horende motor is het beste wat je kan doen.
    en kost trouwens niet zo veel ik heb mijne 117€ betaald op ebay.
    en heb onder garantie een nieuwe evx-2 regelaar gekregen deze heb ik 1 batterij getest om te kijken als deze wel ging.
    en werkt perfect dus deze ga ik warschijnlijk verkopen omdat ik er toch niks meer mee doe nu ik brushless heb.
    grtz jeffrey

2. robr

robr

Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Ook 7-cel moet prima kunnen in de E-maxx. Daar heb ik zelf ook mee gereden voordat ik brushless ging.

Ik zit bijna te denken aan de kwaliteit van de batterijen. Dat ze de vraag aan capaciteit van de motoren niet aankunnen. Er wordt nogal wat van ze gevergd in zo'n zware auto met twee motoren. Ik weet niet wat voor batterijen het zijn?

Op het traxxas forum kan je ook veel info vinden. En ik zou zeker even met traxxas engeland of USA bellen of mailen voor meer info.

Ik heb ook zitten twijfelen tussen HPI en Traxxas. ben zelf nog steeds blij dat ik voor Traxxas gekozen heb. Alles zit degelijk in elkaar. Bij elke auto heb je wel problemen. Er is ook een E-savage forum waar men ook met problemen komt. Er wordt nou eenmaal het maximale uitgehaald en dat vergt z'n tol...

Groet

Rob

3. Jeroen E

Jeroen E

Lid geworden:
    15 jan 2005
    Ik heb al jaren een 3906 en sinds een half jaar een 3906, rijd met diverse merken accu's, 6 en 7 cellen. Heb nog nooit problemen met de elektronica gehad. Heb in m'n 3906 nog steeds de oorspronkelijke regelaar. Motoren heb ik wel een keer vervangen omdat ze minder gingen presteren. Rij normaal gesproken 3 sets accu's achter elkaar leeg in zwaar terrein. Motoren worden daarbij lekker warm, maar niet overdreven. Regelaar wordt nauwelijks warm.

4. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009
    heeft er iemand een enkele titan 775 op zijn maxx zitten?

bevalt dat en welke vertanding hebben jullie??

Greets Ronald

5. Fwnk

Fwnk

Lid geworden:
    5 jul 2008
    Het was dus toch mijn regelaar... massieve wolk witte rook.

Iemand suggesties voor een goede regelaar die mijn 700HO's aan kan?

6. Joram

Joram

Lid geworden:
    1 dec 2006
    Koop een MMM:) Kan je later er zo nog een brushless motor aan hangen:D

Greetz,
    Joram

7. Fwnk

Fwnk

Lid geworden:
    5 jul 2008
    Ok maar zo'n ESC vind ik best duur... (150 euro). 50 euro erbij en je hebt al een brushless motor erbij. Het hoeft echt niet allemaal zo spannend te zijn... als het maar werkt

8. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Toch is het veel interessanter dan een brushed regelaar. Voor rond de 150-160 euro heb je de ezrun 150A combo.
    Brushless rijdt zoveel fijner. De reglaar is volledig instelbaar. Wil je het spannend dan kan het, maar wil je rustig dan kan dat ook.
    Een van de belangrijkste argumenten voor mij is het onderhoudsvrije deel van de motor. Waar je bij de borstelmotoren elkee keer weer moet afdraaien, of prestatieverlies na 10 keer rijden heeft een brushless motor heeft hier geen last van. Maar ook de langere rijtijden en de compatibiliteit met lipo's.

Het is wat duurder dan een normale regelaar, maar imo de inverstering meer dan waard. Daarom heb ik het wel gedaan

9. Klamath

Klamath

Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Dit is het enige punt waarmee ik het neit eens ben. De brushless setups (met name de sensorloze) zijn nu juist einderlijk zover dat ze net zo fijn zijn als een brushed setup. (de iets oudere generatie had nog erg veel last van cogging. hierbij vond ik zelf ook alleen maar een sensored setup goed rijden.)

Ik ben het er echter wel mee eens dat een brushless setup vele malen interessanter is. gezien je de collector niet hoeft af te draaien, en de motoren normaal gesproken dicht zijn.

10. nusti

nusti

Lid geworden:
    22 nov 2004
    Het cogging verhaal is nu helemaal van de baan of je met belachelijk slechte accu's hebben. Je moet dus idd opletten dat je een vrij recente setup koopt.

11. Fwnk

Fwnk

Lid geworden:
    5 jul 2008
    Brushless zal inderdaad fijn rijden maar als ik het doe doe ik het goed en koop ik gelijk een hele set. Ik heb net 2 700 HO's gekocht en die zijn heerlijk wmb.

Vandaar het liefst een brushed regelaar met aansluiting voor 2 batterijen en 2 motoren :p

12. Fwnk

Fwnk

Lid geworden:
    5 jul 2008
    Na even creatief ebayen in amerika voor:

Subtotaal:US $69,95
    [​IMG]Verzending:US $11,50
    [​IMG]Totaal:US $81,45

== 58 euro

een nieuwe esc gescoort... beter dan de 150 die PKracing vraagt (volgens mij) en de 200 euro waarmee ze in europese winkels staan.

13. Joram

Joram

Lid geworden:
    1 dec 2006
    Welke regelaar dan?

Greetz,
    Joram

14. Fwnk

Fwnk

Lid geworden:
    5 jul 2008
    gewoon de EVX2 :)

15. Joram

Joram

Lid geworden:
    1 dec 2006
    Dacht ik al:)

Greetz,
    Joram

16. sjorsi

sjorsi

Lid geworden:
    19 okt 2004
    Voor de liefhebber..

Mocht er intressen zijn, laat het maar weten
    Mod wis actie
    Gr.
    George
    MOD EDIT
    Verkopen kan in het TE KOOP gedeelte, Emil Mod.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2009
  17. Fwnk

Fwnk

Lid geworden:
    5 jul 2008
    verkoop je ook los?

Ik ben wel geinteresseerd in de bigbores... desnoods met inruil van de stock shocks (die op mijn huidige emaxx zitten)

18. Jeroen E

Jeroen E

Lid geworden:
    15 jan 2005
    Ik ga ook maar eens over op de lipo's. Heb net een lader en 7,4 volt zippys besteld bij hobbyking. Ben van plan daar voorlopig mee te gaan rijden met de stock motoren en regelaar. Op termijn wil ik over naar brushless. Ik heb nog wel een vraag over de lipo saver of lipo cut-off. Die moet ik nog kopen. Aangezien de e-maxx met accu's in serie werkt zal dat naar ik aanneem gevolgen hebben voor het type lipo saver? Waar moet ik op letten. Wat zijn jullie ervaringen?

19. robr

robr

Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Jroen e,

Ik kreeg een robbe lipo saver niet werkend op de E-maxx van mijn neven (zie mijn eerdere berichten hierover).

Ze rijden nu zonder en dat gaat goed. De kracht van de auto zakt zo snel in aan het einde dat als je dan stopt er nog ca. 3,3 of 3,2 volt inzit.

Natuurlijk kan het dan zijn dat je de lipo's even onder de 3 volt getrokken hebt tijdens de laatste meters maar ik denk niet (maar kan dat niet met metingen staven) dat het onder de kritische 2,7 volt komt.

De Lipo's van mijn neven houden nu al een tijdje goed uit.

Hier nog wat extra info over lipo savers voor E-maxx etc.

E-maxx F.A.Q. Version 2 - Traxxas Online Community

Succes

Rob

20. diver

diver

Lid geworden:
    28 apr 2009

ik rij ook op zippys en heb deze besteld zou goed en makkelijk moeten werken

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Maxpro Battery Monitor 2S $4.95 inloggen $3,99

Deel Deze Pagina