algemene graupner taxi II topic

robert14

Forum veteraan
ik heb dit topic opgestart omdat er nergens een duidelijk draadje over de graupner taxi 2 te vinden was. ik heb sinds kort een taxi 2 en ben er erg tevreden mee. hij moet zijn maiden nog maken maar er moeten nog een paar kleine dingen gebeuren. ik post maandag wel foto's.

hier kunnen jullie al jullie vragen en ervaringen m.b.t. de taxi 2 posten.

in deze staat heb ik mijn taxi gekocht:

taxi1lg6.png

taxi2mx7.png

toen ik hem kocht was ie in redelijke staat. er waren wel een paar problemen, de prop stond verkeerdom, motor zat compleet vast. verschil tussen 2 helften hoogteroer, speling op geheel hoogteroer, gasaansturing bleef op volgas hangen. zat geen ratel op de zender voor het gas, stick in het midden was neutraal gas en naar boven was vol gas.

aan al deze dingen heb ik wat aan gedaan. ook heb ik alle accu's vervangen omdat het vliegtuig al 2 jaar had stilgestaan. ik ga er nu vlieglessen mee volgen en de bedoeling is om met deze kist mijn brevet te gaan halen voor motorvliegtuigen.

Ik heb ook de taxi 2, maar dan electro gemaakt(speed 480 race), en verkleind.
(zie profielplaatje)
vliegt heel mooi! maar kmoet alleen nog een beetje aan mn landing werken :roll:
Heb je er trouwens ook een bouwtekening bij gekregen?

leuk, zo'n verkleinde versie. helaas heb ik geen bouwtekeningen, anders wou ik nog een keer een verkleinde versie bouwen van depron. heb je toevallig ook filmmaterieel? ben wel benieuwd, er kun je wat meer foto's posten van je taxi?

natuurlijk!
Taxi 2 film 1
Taxi 2 film 2
de 2e is een beetje een montage van wat meerdere filmpjes..
enne ik ben slechts een beginnende beginner, duzze het ziet er nog niet allemaal even netjes uit..
film1 is mn allereerst rc vlucht.

foto's heb ik alleen niet..

ziet er super netjes uit voor een eerste vlucht. heb je hem gewoon vanaf een tekening gebouwd?? zo ja, kun je die ook online zetten ofzo. wat voor setup gebruikt je dan?? hij is zo te zien ook mooi gebouwd. en ben je een wildvlieger of iemand die op een vliegclub vliegt?? zo te zien wildvlieger. en heeft ie ook rolroeren?? ik gooi vanavond ff wat foto's online van de mijne.

ff voor de duidelijkheid, de taxi van Cutter:

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=5213832403993953537[/GVideo]

[GVideo]http://video.google.nl/videoplay?docid=7844048265040196013[/GVideo]

eindelijk heeft vandaag de taxi zijn re-maiden gemaakt, na een paar kleine aanpasingen. ik ging eigenlijk naar het veld voor het bleeksjeesen (zonder vleugels racen) maar de motor had er geen zin in. uiteindelijk de motor goed afgesteld en de vleugel er maar even op gezet, volgas de lucht in met die hap. zelf helaa snog niet mee gevlogen. na de 1e vlucht stonden alle trims in de hoeken :lol:

hetgene waar ze op de club wel verbaast over waren was de vierkante voorlijst :lol: sorry, ik heb hem zo gekocht en ga daar niet mee klooien, het vliegt er goed mee dus ik blijf er vanaf.

@ cutter:
heb jij nog gevlogen??

naja, eigenlijk alleen beetje op de weg, ff 10 cm omhoog en weer landen, mn vliegveldje is een beetje onklaar gemaakt...
dus dan maar zoeke naar alternatief!

nee, ik denk niet dat dat er binnenkort inzit, kheb het al héél druk met school, en in overige vrije tijd bouw ik nog een tigermoth..
srry..

ik heb net een nieuwe motor besteld voor mn taxi, ik weet alleen nog niet of ik een 4 of een 4.5cc erop zet, weet iemand toevallig ook de uitslagen voor de roeren?

Back