Alkmaar Boekelermeer Off-Road Afspraken

Discussie in 'Meeting's' gestart door Slashmaster, 25 sep 2009.

?

Wat wordt onze gezamenlijke aankoop? Geef je voorkeuren aan!

Peiling gesloten op 25 okt 2010.
  1. Kyosho Ultima DB

4 stem(men)
    22,2%
  2. 1:8 electro Buggy 4wd

7 stem(men)
    38,9%
  3. Slash 2wd

3 stem(men)
    16,7%
  4. Short Course Truck 2wd (SC10, Blitz, Strike)

3 stem(men)
    16,7%
  5. 1:10 Short Course Truck 4wd

1 stem(men)
    5,6%
  6. Team Associated SC8

4 stem(men)
    22,2%
  7. 1:10 electro Buggy 4wd

0 stem(men)
    0,0%
  8. 1:10 Truggy of Buggy 2wd (Rustler?, Tamiya)

0 stem(men)
    0,0%
  9. Batteries are for flashlights, faggots; NITRO!

4 stem(men)
    22,2%
Meerdere stemmen zijn toegestaan.
  1. Als we het daar gaan vragen ben ik bang dat ze ons in de gaten gaan houden en dat het uiteindelijk meer kost dan oplevert.

Wat betreft benzine/nitro rijders (waaronder ik dus). Dit geeft nagenoeg geen vervuiling, mits je natuurlijk niet je overgebleven voorraad ter plaatste dumpt. Benzine verspil ik al helemaal niet met 1,60 de liter anno nu.:D

2. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Nieuw? Jij bent ook een mooie, precies hetzelfde baantje had ik al eens gepost, op rcm-alkmaar.nl, nog in de oude lay-out.

Nou ja geeft niet.

Ik vind het een leuk baantje, alleen moet de binnenberm weg. Dat scheelt namelijk de helft aan afzetmateriaal!
    De mannen hebben gelijk; een paar bulten en kuilen en dan per keer de slangen neer leggen. Het zand is te mul voor een vaste baan. Wel ben ik bereid wat tuingereedschap mee te nemen.

DisasterMaster: ruil je Baja in voor 15 Slashes (en een Tamiya M-chassis).
    Nee hoor geintje. Iedereen is welkom en iedereen heeft zo zijn eigen ding. Dat houdt het ook leuk.

Wie ook Tamiyagekken in de gaten houdt heeft het misschien al gelezen; ik begin steeds meer warm te lopen voor overwinteren bij MACH in Schalkwijk. Laatst met mijn TT01 tussen 6 of 7 M-chassis autootjes racen... echt gaaf. We zijn bezig een stapel Tamiya M-chassis te bestellen, doe je mee voor een mooie prijs?

3. Ramsho

Ramsho

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Yup klopt spyke security doet dit.
    Wij zijn een van de weinige die gedoogd worden daar, bij motor crossers bellen ze gelijk de politie, camera's worden 24/7 gemonitord.

Schot is een oude klant van me, en spyke ook, heb ze ook destijds al is gevraagd om tekst en uitleg, maar ze en de politie zien ons niet als een probleem, zolang we inderdaad geen vervuiling en ongelukken veroorzaken.
    (heipalen en andere constructies overigens ook niet toegestaan)

Martin schilder (ook klant van mijn ex werkgever) had een braak liggend terrein, maar helaas stallen zij nu nieuwe auto's daar, die hadden we ook al gevraagd voor stukkie grond.

Als we wat willen is de vomar nog een van de weinige die we kunnen vragen denk ik, gemeente staat het toe, maar wijst ons geen locatie toe (of we moeten het zelf kopen of huren)
    Ik zal morgen eens een belletje wagen naar de vomar om te vragen naar de locatie naast op pand, op hun eigen grond, volgens mij is dat dezelfde grond als de oude baan, en geschikt dus om iets leuks mee te doen.

ps. leuk idee sicco, maar indoor is niets voor mij denk ik, wellicht leuk om een keer te zien, dat dan weer wel :)

4. peerdeman

peerdeman

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Sorry Sicco, was me niet opgevallen dat het een repost was. Wel grappig dat we dezelfde layout gekozen hadden.

Btw, ik pleit niet voor een 'vaste baan'. Het leek me sowieso een goed idee om de huidige baan weer eens aan te passen. Ik neem de eerstvolgende boekelermeersessie (zondag misschien?) een schep en hark mee.

5. xxsanderxx

xxsanderxx

Lid geworden:
    23 okt 2009
    de abarth 1000 voor mij :p. (nee grapje)

ik zit nu met avond diensten, week op week af :mad:.
    en het vrouwtje vind het dan fijn dat als ik dan thuis ben dat ik dan ook thuis blijf.

dus het is klote dat ik niet mee kan doen.
    ik zou het wel tof vind. jammer :(.

gr Sander.

6. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Nou zeg, er zijn meer belangrijke dingen hoor.

Gewoon even 16 jaar wachten, dan kan je vast wel weer eens mee, racen met je nieuwe Tamiya M-028... ;)

Bij mij is het ook 80% dromen en 20% rijden. Gelukkig hebben we nog dit forum, en rcm-alkmaar.nl.

De Abarth is ook een van mijn favorieten maar iedereen blijft me maar voorwielaangedreven autootjes aanraden, dussss...

7. franzD1

franzD1

Lid geworden:
    21 feb 2007
    na de laatste keer rijden in de amethiststraat, ( voor de kerst )

toen ik wegging reed ik langs de fluorietweg waat Taqa het oude baantje heeft weggehaald.. en daar waren 2 jongens aan het rijden met `n nitro savage en een savage flux,.. ik kon ze niet, maar ik denk dat ik binnenkort ff aan die kant ga kijken hoe het er nu bij ligt daar...

8. El duderino

El duderino

Lid geworden:
    20 jan 2009
    Goedemorgen racefans, was van plan zondag te gaan rijden maar heb weer eens middagdienst , dus waren er nog Boekelrtijgers die misschien wat eerder willen gaan.
    Ik ben van plan om rond een uur half twaalf te gaan.

9. peerdeman

peerdeman

Lid geworden:
    28 feb 2008
    Zo.... nog ff het rollend materieel laten drogen op de convectorput voordat het zand er vanaf geborsteld kan worden. Dit zijn van die momenten dat m'n vrouw extra blij met me is...... :)

10. M02GT1F103LM

M02GT1F103LM

Lid geworden:
    17 jan 2010
    Hahaha! afgezien van de convectorput heel herkenbaar dit...

"Ik heb net gestofzuigd!!"
    "ga weg met die vieze dingen"
    "kan dat niet buiten??"

hahaha

11. Ramsho

Ramsho

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Net even de schade opgemaakt na een hele geslaagde zondag.

De Tunigy buggy:
    de Pinion en de spur vonden elkaar te aardig, en zijn bijna in elkaar opgegaan ;)
    wielmeenemers zijn ook gesmolten.

Mt2:
    Wielmeenemers opgeofferd aan de Turnigy, verder geen schade.

Trophy:
    wow, wat gaat dat ding ziek hard met de brushless conversie, stond wel een beetje te kijken van de power. Helaas schrok de stuur servo hier ook van, en gaf de geest.

Al met al valt het wel mee dus, beetje vervelend is het zoeken naar de pinion en de spur, weet iemand hier nog een adresje voor, evt. met onderdelen nummers?

12. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Zijn we nou trots of niet?

Ik heb even een kopje 'afspraken' toegevoegd aan ons forum.
    Zelf vind ik het lastig om, als het om spullen gaat, te kiezen tussen de forums 'spullen' en 'bouwverslagen' maar dat zal wel wennen.

13. Ramsho

Ramsho

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Ik heb ze gemaakt, met name om je nieuwe spullen ff te showen e.d.
    Bouwverslagen, voor stap voor stap nieuwe projecten te laten zien en volgen.

Maar kan ze ook samenvoegen, we zien wel ff...

Bas, of andere die ook een turnigy buggy hebben, waar vindt ik een pinion en spur...
    Wil ze liever even ergens in nederland bestellen.

14. Knaller

Knaller Forum veteraan

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Is de spur en pinion niet compatible met de slash? Of heb ik nu het verkeerde turnigy autootje voor mij in gedachten? Hoe goed is er trouwens te rijden met de Rustler op de baan in Alkmaar? Ik hoor van veel mensen dat de Rustler een leuk autootje is maar niet ''je van het'' voor in het zand......

15. Ramsho

Ramsho

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Nee helaas niet, heb zelf een rustler gehad, die gebruiken een andere spur..

Maar heb inmiddels wat bij conrad gevonden:
    Hoofdtandwiel 82T - - Conrad Electronic

En servo en pinion en wielmeenemers besteld bij pk-racing.
    Binnenkort weer alles voor elkaar dus.

Edit:

Foto's en link naar album van afgelopen zondag staan op www.RCM-Alkmaar.nl

16. Ramsho

Ramsho

Lid geworden:
    1 apr 2010
    En de spullen zijn inmiddels binnen, blijft grappig dat de kyosho ultima onderdelen identiek zijn aan de turnigy onderdelen.

Spur gear is 100% match, zelfs de slipper clutch pad past er precies in.
    Stuurservo is er inmiddels ook, dus alle auto's zijn weer 100% :)

17. Knaller

Knaller Forum veteraan

Lid geworden:
    3 feb 2011
    Hoe bevalt die Turnigy buggy je eigenlijk? Breekt alles constant af als je gaat springen? OF is het toch redelijk goed? Is echt alles te vervangen met Kyosho spullen? Zijn de Kyosho spullen wel spring proof?

18. minicross125

minicross125

Lid geworden:
    26 jul 2009
    hallo jongens,
    ik denk dat ik morgen ook kom rijden,wie gaan er nog meer ?.
    gr van manuel.

19. Ramsho

Ramsho

Lid geworden:
    1 apr 2010
    Ja voor het geld is de kwaliteit zeker goed, en zeker spring proof.
    Een draagarm gebroken door een ongelukkige botsing.
    En wheelhexes dol gedraaid, dat plastic was niet geweldig.
    Tevens nu een spur en pionion gestript, maar dat kan ook aan mij hebben gelegen, ik heb deze 1 keer gecontroleerd.

alles wat ik tot nu toe heb vervangen, heb ik vervangen voor kyosho onderdelen. uit voorzorg ook alu onderdelen gemonteerd, alles voor de ultima db lijkt er op te passen, ze hebben het clonen goed door bij hobby king.

Voor de rest alleen maar lol met dat ding, ook met hoog springen veel lol.

Laatst bewerkt: 13 jan 2012
  20. Slashmaster

Slashmaster

Lid geworden:
    22 apr 2009
    Hoi Manuel, in de e-mail die je kreeg over deze meeting zit ook een linkje naar de Calendar, daar kan je zien wie zich allemaal hebben aangemeld.

Tot nu toe alleen ik en Bas EN RICHARD, zie jou er niet bij... (maar je bent natuurlijk welkom).

Over het algemeen is de afspraak dat we bij minder dan 3 aanmeldingen niet gaan... hou het dus goed in de gaten, het is voor jou een pleuris end rijden, zonde als je er alleen staat morgen.

Anders kan je ook naar de Vintage Tamiya Meeting gaan bij MACH in Schalkwijk, zelf geef ik de voorkeur aan crossen in de Boekelermeer nu het weer nog mooi is, maar goed, dat is dus ook morgen.

Laatst bewerkt: 13 jan 2012

Deel Deze Pagina