Alternatief voor Align DS520 staart servo

Hallo, onlangs is mijn staart servo van mijn trex500 vastgelopen en overleden. Dit is een DS520 van Align. Kan het kloppen dat deze niet meer leverbaar is? Wat is een goed alternatief? Alvast bedankt.
 
In principe, als:
- de buitenmaat hetzelfde is
- snelheid hetzelfde is
- je een normaal merk hebt

dan komt het niet zo extreem krap.

die 1257 mg van savox zie ik regelmatig voorbijkomen.
savox en align servo's zijn in principe identiek. alleen ander merk.
alleen even de vraag welke van de twee merken de meer kwalitatieve variant is.

in de regel zit je op de staart met 3 a 5 kilo stelkracht goed.
vroegah hadden ze er een futaba 9454 op staan.
stelkracht 3,5 kilo, 0,06 sec/60 graden. en eigenlijk was dat ook goed.
die snelheid is gewoon belangrijk, is hij te traag, gaat de gyro rommelen.

edit: is zit naderhand toch ff je linkjes na te kijken, en blijkbaar was die stokoude 9254 toch wel vrij vlot voor zijn tijd (en op 4,8 volt!)
maar aangezien Savox een goed merk is, specs overeenkomen, verwacht ik geen problemen..
 
Die 9254 wordt nog steeds veel gebruikt en is de opvolger van de 9253. Het gouden duo met de GY 401 gyro.
Als ik de stick in de hoek druk en loslaat trilt hij na, en de servo doet hetzelfde, zo snel is hij. Met Savox heb ik geen ervaring.
 
die 9254 heb ik er ook lang opgehad, is eraf gegaan ivm een HV setup.
Ik heb er nu mks op zitten.
Aangezien ik eigenlijk nooit crash, verslijt ik mn servo's.. heb al een paar setjes gehad.
die mks'en houden het goed uit voorlopig.
 
Bedankt voor jullie reacties. Nu ik er zo over zit te denken, de cyclic servo's (align DS510 orgineel), is het ook verstandig om die te vervangen? Ze doen het nog prima maar, na het akkefietje met die staart servo wordt ik wel wat nerveus dat die op een gegeven moment ook de geest geven. Helaas ging mijn staart servo mid air stuk (blokkeerde plotseling) waardoor de heli begon te tollen en crashte. Dat wil ik liever niet nog een keer zo meemaken. Gelukkig viel de schade mee, main bladen stuk wat tandwielen en de staart licht gebogen, maar toch, het zet je wel aan het denken.
 
Als het blokkeert, ben je de pisang...
Maar soms heb je pech, en gebeurt het met een verse servo.
Des te beter de servo (merk), des te minder het voor moet komen

qua cyclic: als ze allemaal de crash goed overleefd hebben, dus geen zware stukken als jij ze beweegt, geen blokkades, geen stukjes met een andere weerstand, moet het goed zijn..
 
Ik heb ook nooit zolang ik heli heb gevlogen servo`s preventief vervangen. Wel vervangen omdat hij zat te kwarren in het middengebied of omdat hij minder krachtig werd. Ik zat dus wel na elk vliegweekend nauwkeurig alles te checken. Daardoor had ik ook nauwelijks crashes door een falende servo.
De laatste die ik mij kan herinneren was toen ik een looping inzette en de heli ook ging rollen. Rustig landen en bleek een servo zwakjes te zijn geworden.
Ja, en dan vervang ik ze alle drie die onder de swash zitten.
 
Je kan alleen de kracht zo lastig testen..
Ik heb een keer “een raar gevoel” gehad tijdens vliegen.
Tweede vlucht dacht ik van joh, ff kijken wat ie doet.
Vol up, ging traag omhoog..
Vol omlaag, alleen remde de heli niet meer af toen ik weer vol up gaf..

is precies goed gegaan. Bleek dat minimaal 1 servo was uitgefikt.
De 2 andere hadden ook geen enkel vermogen meer.

tot de op 1 na laatste vlucht had ik eigenlijk niets Geks gevoeld of gemerkt..
En ik ben ook een zeikerd over onderhoud en checken :D
 
Back
Top