Perfekt De logger is veilig aangekomen Adrie en meteen getest vanavond. Hangend aan de aandrijving doet hij precies wat hij moet doen, maar hangend aan de pc is er nog veel meer mogelijk Werkelijk het perfecte "speeltje"
Bij de levering van de loggers zat nog geen gebruiksaanwijzing. PB jullie E-mail even door voor diegene die hier interesse in hebben. Gr: Adrie
Is het mogelijk deze Altis V4 logger naast de Unilog 2 te laten werken zonder dat die de motorregelaar beinvloed. Het idee om er twee te vergelijken is zo slecht nog niet.
Symantec meldt dat: there is strong evidence that this file untrustworthy aanpasssing: dit geld voor de software!! groet Terence
Ik kreeg ook een waarschuwing bij het instaleren van flight manager. (nieuwe versie) Alles werkt prima. Firmware update 1.2 kun je zelf configureren. Je kunt dan ook F5J FAI instellen en bij firmware F5J FAI 5.0 kun je niets meer configureren in het programma. Ik heb alle loggers voorzien van de F5J FAI firmware voor diegene die de Altis morgen gelijk willen testen en gebruiken.
Top! Heb net mijn vluchten nog eens beleeft van vandaag in Dalfsen. Denk dat ik ook weet hoe je je installatie probleem kunt oplossen: download de software van de siten en sla deze bv op het buroblad op. Klik met de verkeerde muisknop op de download en kies de optie "Als administratore uitvoeren". Toen installeerde het vlekkeloos bij mij. Daarna lekker aan het stoeien geweest met de data, stuk gebruiksvriendelijker en met meer grapjes dan de software die ik gewend ben van de SkyAssistant. Dan nog een tip: als je de data gedownload hebt en je de logger schoongepoetst hebt en de software vraagt of je de data wilt bewaren klik dan op 'ja'. Ik deed dat niet, l.. die ik ben, nu is alles weg... echt giga balen. Morgen maar weer wat vluchtjes maken en dan maar weer verder stoeien. Resume: ik ben er erg blij mee, leuk apparaatje met prima software. Prijs/kwaliteit is meer dan goed! Daarom nogmaals dank voor het initiatief en het regelen Adrie! Groet, Jacob Bos
Bedankt voor de tip Jacob. Adrie nog vragen of er een kabel bij moest, en ikku maar zeggen nee joh een micro usb heeft iedereen toch! Nou mooi niet dus he..... KAK Morgen maar even in Leiden een kabeltje scoren.... Hoe zien de grafiekjes eruit?
Begrijp ik dat de loggers al bij de mensen thuis afgeleverd zijn?? Ik heb tnt nog niets ontvangen. Mogelijk nog wat geduld hebben.
Hoi Willem. De loggers zijn allemaal afgeleverd vandag bij de wedstrijd. Ik had er ook een paar verstuurt met de post. Zal ik de logger opsturen. Kost € 0,94 Eurocent in een bubbeltjes envelop. Geef je adres even door per PB, dan stuur ik hem op. Gr: Adrie
Hoi Adrie, Bedankt, mijn adres heb ik al eerder per PB naar je gestuurd, gelijk met de betaling. Ik meen dat ik al rekening gehouden heb met de postzegel en anders tijdens de wedstrijd hier in Oudenbosch met rente
Hoi Willem. Sorry, maar ik heb mijn PB berichten geleegt omdat de map te vol was. Daar zat dus hoogstwaarschijnlijk jouw bericht ook tussen. Kun je even opnieuw een PB tje sturen s.v.p. Gr: Adrie
Norton deet idd een beetje moeilijk maar toch weten te omzeilen. Software gereed, gebruikshandleiding gereed, nu nog de V4 zelf Kwestie van tijd maar ja de post heeft ook koningsdag. Ik zie in de handleiding dus ook de mogelijkheid om de motor niet op tijd maar op hoogte uit te schakelen en nog meer leuke dingetjes
Allen, Ik heb mijn 'oude' F3J zwever vanonder het stof gehaald en voorzien van moteurke, Pichler boost 40 met regelaar en instelkaart. Bij de test vluchten heb ik telkens nadat de motor aan stond een lage doortocht gemaakt om te kijken of de schroef nog draaide. Bij geen enkele doortocht draaide de schroef nog. Ondertussen heb ik mij ook een alti-V4 aangeschaft en geïnstalleerd. Heb hem onmiddellijk kunnen uittesten op de eerste Belgische F5J wedstrijd in Enghien. Bij de eerste start heb ik de volle 30 sec motor gegeven en deze werd automatisch uitgeschakeld door den Alti. Schroef bleef niet draaien. Bij de tweede start schakelde ik de motor uit na ongeveer 20 seconden. Bij de landing merkte ik dat de schroef nog lichtjes draaide onder spanning. Dus snel de batterij uitgeschakeld. De derde vlucht, idem eerste. Vierde vlucht, idem eerste. Vijfde vlucht idem tweede! Ter info: zender MX-16 graupner- hott, gas regeling geplaatst op draai potentiometer (7), flaps en butterfly op 'gas'stick. Alle Alti-V4 werden ingesteld door de wedstrijdcommisaris. mijn team makker heeft geen problemen met de motorrem. Iemand enig idee? groeten Rudi
We hebben dat wel een keer gezien met een Unilog2 en een Castle regelaar. Firmware update van de regelaar loste het probleem op.
Geen herkenning Net de Altis via USB aan de laptop gehangen en totaal geen reactie, latop herkent hem niet meer. Kabel is ok want ik heb er wat andere apparaten mee aan de laptop verbonden en dat werkt vlekkeloos. Logger weer in het toestel verbonden en spanning er op gezet en dan werkt hij wel. Heb dus het idee dat er met de USB poort iets niet goed gaat. Heeft iemand dit eerder gehad en is er een manier om hem te resetten wellicht? Groet, Jacob Bos
Heb de altis ook in de computer geplugt en dar gaat goed. Maar als ik de vluchtgegevens wil inladen geeft het programma een melding dat ik de fabrikant moet waarschuwen. Vreemd. Ik zal de F5J software er eens afgooien en kijken of hij de data dan wel pakt.
Precies deze configuratie heb ik ook. En die heb ik ook Tijdens een beetje rommelen met de opschuifneus tijdens de wedstrijd in Soesterberg begon de motor even spontaan te draaien! Het gas stond uit. Echt waar! Dit probleem openbaarde zich soms als de Unilog er tussen zit en ik de lipo en BEC op een bepaalde volgorde inschakelde. Precieze oorzaak niet gevonden. Ik zal inderdaad eens kijken of ik de regelaar (inderdaad een Castle Creation) een firmware update kan geven.