AMCA - Apeldoorn Open Clubwedstrijd voor NK + Nomac Cup 1:10 rijders + Promoserie 1:8 rijders

Ik ben het niet met je eens Richard, ik had van jouw verwacht dat je er iets verder in zou duiken. Uiteindelijk zullen de rondetijden van my laps ,overeen moeten komen met het Amca systeem . als je bij mijn rondetijden kijk bij Amca zie je in ronde 48 een tijd van 42.8 voorafgaand: 16.5 en 22.0 .Bij my laps komt geen rondje voor van 42.8 ,wel een rondje van 17.5 en 25.3 (=42.8) . Ook bij rondje 96 hetzelfde verhaal; Amca rondetijd 47.3 ,my laps 24.2 en 23.1 (=47.3) voor en nakomende rondetijden zijn in beide gevallen gelijk.
Die 2e plaats kan eigelijk niet missen wat blijft is hoe komen we aan dit verschil komen . Maak my laps van een andere lus gebruik als Amca telsysteem ?
Overigens :
Er is afgelopen zondag door iedereen goed gereden weinig klappers ,sportief ruimte makend en dat onder niet al te gemakkelijke omstandigheden . Van al die verhalen dat de promo 1 grote klappartij is ,is mij niets gebleken.Mijn complimenten aan de deelnemers !

Als dat zo is, is het wel vreemd inderdaad Hans!....
Wellicht komt jouw transponder niet sterk genoeg door?.
Hoe zit hij gemonteerd?

wedstrijdleiding@amcaracing.nl
Ik ben het niet met je eens Richard, ik had van jouw verwacht dat je er iets verder in zou duiken.

Waarom richt je je niet tot de Wedstrijdleiding? Graag op dit email adres: wedstrijdleiding@amcaracing.nl Ik bereid dan wel alles voor en sluit alles af, en kreeg toevallig je opmerking mee, waarop de Wedstrijdleider tegen mij zei dat er met 1 rondje gecorrigeerd moest worden, en dat heb ik ter plekke gedaan. Zo laat als je 's ochtends zoals gebruikelijk kwam ... zo snel was je na afloop alweer vertrokken (naar een verjaardag of zo). :confused:

Toen ik zondagavond thuis kwam, en na het eten de AMCA site had geupdate en het verslagje geplaatst met foto's en uitslagen, alsook de wedstrijddata geupload naar MyLaps, ging bij mij de kaars uit. :sleepy:

Maak my laps van een andere lus gebruik als Amca telsysteem ?

Wij hebben inderdaad 2 totaal gescheiden systemen liggen. 1 is het wedstrijdsysteem, en 2 is het trainingssysteem (van waaruit we de gegevens 24 uur per dag uploaden naar de MyLaps Practice website). We hebben alles dus dubbel, aangezien dit verplicht is bij het organiseren van EFRA wedstrijden, zoals de Grand Prix Largescale die we afgelopen seizoen bij de AMCA georganiseerd hebben. Beide systemen hebben dus hun eigen tellus, eigen decoder, en eigen PC('s). Dus dat daar verschillen in meting in kunnen zitten is nog niet zo gek, integendeel, dat is logisch. Als je elk individueel rondje zou vergelijken zul je dat ook zien. ;):):p

Overigens :
Er is afgelopen zondag door iedereen goed gereden weinig klappers ,sportief ruimte makend en dat onder niet al te gemakkelijke omstandigheden . Van al die verhalen dat de promo 1 grote klappartij is ,is mij niets gebleken.Mijn complimenten aan de deelnemers !

Yep helemaal mee eens Hans, er werd echt keurig gereden door iedereen.

Ik zal later deze week eens kijken of ik wat tijd kan vinden om de gegevens te bekijken zoals jij ze noemt, en indien nodig de Wedstrijdleiding adviseren over hoe of wat. Alhoewel, morgenmiddag even trainen met mijn zoontje en zijn Elektro 1:10 auto in Apeldoorn, en a.s. weekend hebben we Kyosho Duitsland op bezoek met de KWC infodag op de zondag, dus mocht je er aan twijfelen, ik ben druk zat ... ;):p:) En naar wat ik heb begrepen heb jij tegenwoordig de hele dag de tijd ;):p:).

Vandaar ook mijn opmerking "jammer dat je geen tijd had om bij de prijsuitreiking te zijn", want intussen had je al lang en breed ter plekke met de wedstrijdleiding kunnen overleggen, i.p.v. achteraf met een andere deelnemer aan diezelfde wedstrijd hier op het Modelbouwforum. ;)

Laatst bewerkt:
Richard,Ik was uitgenodigd op een etentje vanwege een verjaardag om 17.00 uur ,vandaar het ontbreken bij de uitreiking. Normaal heb ik niet zo'n haast. Ik had de wedstrijdleiding na de finale al op de hoogte gebracht van de 2 uitzonderlijke rondetijden. Ik neem jouw of de wedstrijdleiding niets kwalijk dat er eens iets niet goed kan gaan maar jouw 'nope' was vrij resoluut zodat ik daar toch met meer onderbouwing op wilde reageren . Het gaat er nu ook om ,om eens na tegaan hoe dit verschil kan ontstaan om te voorkomen dat dit gebeurd bij een 'echt' belangrijke wedstrijd.En ja ,ik heb tegenwoordig meer vrije tijd zodat ik en Marisca eindelijk ook op zaterdag eens lekker kunnen trainen.Ik heb er begrip voor dat jij (nog) niet zover ben, je heb nog een paar jaartjes te gaan ..........Als je eens hulp nodig heb bel je maar.
Martin, de transponder zit nog steeds boven de bumper ,moet goed gaan . De 'my laps' lus pakte hem wel goed. Kan zijn dat ik vanwege de nattigheid de Amca lus 2 keer gemist heb en op tijd terug was voor de andere lus.

Hans, duidelijk verhaal, en zo te lezen lijk je gelijk te hebben, maar inderdaad, er moet even in de details gedoken worden.

Ik streef altijd na om de uitslagen van alle wedstrijden ZSM na afloop van een wedstrijd online te zetten op de AMCA site, juist voor dit soort gevallen. En sinds we met de nieuwe website draaien (vanaf zomer 2007) is dat ook altijd nog gelukt. In de regel voor 21.00 uur op de zondagavond zelf nog. Rijders kunnen dan eventueel reageren op de uitslag. Het blijft tenslotte mensenwerk, en een typefoutje is snel gemaakt. ;)

Ik zou je bij deze dan ook willen adviseren om even je probleemstelling te omschrijven en in een emailtje te zetten, en deze te richten aan wedstrijdleiding@amcaracing.nl, dan wordt er door de Wedstrijdleiding naar gekeken. Dat moet je wel even voor het eind van deze week doen. :teacher: We zullen dan eventueel ook Wesley van Silfhout moeten informeren over een eventuele wijziging, want in zijn beleving is hij 2de geworden. Ik zal de Wedstrijdleiding vanavond adviseren om even alle, volgens MyLaps Practice geregistreerde tijden te leggen naast die van de MyLaps wedstrijdtijden. Niet alleen die van jou, maar op zijn minst ook die van Wesley, want hij kan ook best een keertje de tellus gemist hebben, zou zomaar kunnen. Moet op zijn minst ook even gecheckt worden. ;):p:)

Ik heb van de meeste deelnemers uit alle klasses begrepen dat ze een fantastisch wedstrijdweekend gehad hebben, en voor een aantal rijders was dit een mooie shakedown voor hun nieuwe auto voor het 2009 seizoen. Met name ook hebben we weer het nodige wedstrijdritme opgedaan, en ik heb het zelf in elk geval ook erg naar mijn zin gehad. :cool:

Deze week ga ik ook maar eens even verder met Franz Schieszler aan de bak over de verfijning van alle informatie die we op ons nieuwe scorebord tevoorschijn toveren. Maar het begin is er alvast, alles werkt (!) Nog even de puntjes op de i zetten. Als AMCA zijn we superblij met onze nieuwe aanwinst. ;):p:)

Richard,
Een opmerking als toeschouwer: op het bord komen namen en nummers maar dat zijn niet de rijnummers die op de auto's zitten (toch?). Als toeschouwer heb je daardoor weinig aan het bord en kun je het wedstrijdverloop niet volgen. Wij gingen goed op zitten letten, als iemand over de lus reed zag je 2 seconden later een tijd verschijnen dus die moest het dan wel zijn. Maar handig is het niet, zeker als er meerdere mensen vlak bij elkaar rijden

Als ik het goed begrijp is de 1e rij de positie en de 2e rij nummers de startnummers die ook op de auto's geplakt horen te zijn.

Richard,
Een opmerking als toeschouwer: op het bord komen namen en nummers maar dat zijn niet de rijnummers die op de auto's zitten (toch?). Als toeschouwer heb je daardoor weinig aan het bord en kun je het wedstrijdverloop niet volgen. Wij gingen goed op zitten letten, als iemand over de lus reed zag je 2 seconden later een tijd verschijnen dus die moest het dan wel zijn. Maar handig is het niet, zeker als er meerdere mensen vlak bij elkaar rijden

Mja, 't bord miste ook de race-tijd die nog gereden moest worden....

Deze week ga ik ook maar eens even verder met Franz Schieszler aan de bak over de verfijning van alle informatie die we op ons nieuwe scorebord tevoorschijn toveren. Maar het begin is er alvast, alles werkt (!) Nog even de puntjes op de i zetten. Als AMCA zijn we superblij met onze nieuwe aanwinst. ;):p:)
;):mrgreen::cool:

Heb ik weer. Was er een mooie wedstrijd in de buurt, kan ik niet. :(

Bas was wel geweest Richard?

Hahaa, jammer, volgende keer beter Roy. ;)

Yep ... Bas is 's middags wezen kijken en ik heb 'm een rondleiding gegeven in de Wedstrijdleiding en het een en ander laten zien van onze faciliteiten eromheen. Ook heeft hij de start en de eerste 10 minuten van de 1:8 finale nog gezien. :mrgreen::cool:

Back