1 A (ampere) = 1000 Ma (Milliampere)
Als er op staat 1 AH dan betekend dat dat de lader een laadstroomafgifte heeft van 1000 Miliampere = 1 Ampere per uur (H= Hour = uur in het engels)
Een accu van 1000 MaH kan je dus in 1uur opladen.
Is de accu 7 AH = 7000 Mah betekend dat deze accu 7 uur moet laden bij een laadfstroom van 1000 MaH.
Maar heeft je lader een maximale laadstroom van 500 MaH = 0,5 A, dan moet de 7 A accu dus 14 uur laden.
Maar let wel op dat dit erg theoretisch is. Sommige accus mogen zeer snel worden geladen maar weer anderen hebben een maximale laadstroom. Meestal staat dit op de accu. Mocht het zo zijn dat het niet op de accu staat neem dan voor alle zekerheid een lage laadstroom en daarmee dus een lange laadtijd.
Hoe het zit met het verschil tussen loodaccu's, NiMH, LIPO, NiCD etc weet ik niet.
Ik denk dat ik het zo goed heb, maar voor alle zekerheid:
CORRIEN :help: !
Omgekeerd vanuit de accu gezien: Als de accu zegt 7000 MaH te zijn, dan kan deze 7 uren lang een motor aandrijven van 1000Ma of dus 1A. Verbruikt de motor 3500 Ma = 3,5 Ampere dan kan hij er 2 uur op draaien. De andere kant op: als de motor 500 MaH verbruikt dan kan hij er 14 uur op draaien.