ampere meter??

ik bestel soms eens wat bij HC, nu zie ik daar 2 meters staan

de ene 75amp de andere tot 100amp... als je klant bent schelen ze maar 5dollar van elkaar, maar welke is nu de beste keus??

zo kan ik eindelijk eens de amps meten van mijn toestellen, ook bij het volgende project
(funtana x100 electro) zou ik dit graag kunnen meten, meten is weten zeggen ze altijd toch??

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TURNIGY Multi-F DC Watt Meter 75A $35.95

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Watt Meter & Power Analyzer (Watts up) $53.95)

groeten

Uit je bericht maak ik op dat je kennis van de elektrotechniek gering is. In je titel geef je aan Amperemeter, vervolgens verwijs je naar een Wattmeter en een poweranalyzer.

Je wilt de de amps meten van je toestel. Dat is net zo iets als zeggen "de kilometers per uur van mijn auto". Daar spreek je van snelheid, bij je vliegtuig van stroomverbruik.

Als je weinig kennis hebt van de techniek, is het beoordelen van meetgegevens ook niet mogelijk en dus de aanschaf zinloos.

Als je toch het stroomverbruik wilt meten dan is de poweranalyzer een goede keus. Ik kan niet ontdekken dat de Wattmeter (vermogensmeter) ook het stroomverbruik aangeeft.

Nog een kleine opmerking, sommige fabrikanten van regelaars, b.v. Schulze, staan niet toe dat er in de acculeiding een extra weerstand wordt opgenomen die nodig is als shunt om de stroom te kunnen meten. Ook in beide meetapparaten zal zo'n shunt aanwezig zijn. Wil je dan toch de stroom meten dan is een (dure) stroomtang nodig die ook gelijkstroom kan meten.

het is bedoeld om de amps te meten ja... maar die groene kan je veel meer mee meten...
ik vlieg al 3jaar electro maar nooit iets gemeten, en altijd gedaan wat op het net of handleidingen stond, qua combinatie regelaar, lipo, motor en prop....
maar om echt veel te experimenteren met ander props heb ik niet gedaan... daarom wou ik zo iets kopen. om te weten hoeveel amps mijn motor met bepaalde prop trekt, zo dat het nog wat veilig blihft voor een langere levensduur van de lipo's...
die ene watt's up meet de watts ook natuurlijk...

maar van meet toestellen ken ik idd niet veel, maar veilig electro vliegen wel... nog nooit wat meegemaakt, maar op den duur wil je toch wel wat meer weten, zeker als ik een iets groter electro toestel wil en op meer dan 3cellen vliegen...

groeten

Niets verkeerd aan het jezelf verder ontwikkelen, maar realiseer je wel waar je mee bezig bent.

Als het alleen gaat om het meten van de stroom zou je ook dit:

osCommerce

kunnen overwegen.

jupjup...

deze lijkt me ook intressant, prijs komt ook bijna overeen... (shop kende ik nog niet)
de watts up heeft dan meer mogelijkheden denk ik.

die van oscommerce dat is er een met een shunt als ik het zo zie?

toch zou ik zeggen ga voor dit soort meters.

386087.png

SamenKopen.net - LEDs, componenten, meters, lampen, motors - Digital Clamp Multimeters UT203

Deze meet ook DC! let wel op dat het pas gaat vanaf een paar A.. mA meten zal niet gaan met deze meter.

Ik neem aan dat je in-flight wil meten (oftewijl data loggen en achteraf bekijken)? Amperes meten op de grond is een leuke leidraad, maar in de lucht gebeurt het. De meters die hierboven aangeraden worden zou ik niet mee de lucht in sturen, dan kan je ze namelijk niet aflezen! Ik zit zelf te kijken naar een Eagle Tree eLogger, deze.

Het ding kan je na afloop van de vlucht alles vertellen via een PC / laptop, of wat belangrijke kernwaarden (hoeveel van m'n accu heb ik al gebruikt?) via het kleine displaytje (wat wel weer meer kost). 't Alleen, zoals met veel dingen in deze hobby, niet gratis. Ik heb ook naar de Watts up gekeken maar die is niet veel goedkoper, veel beperkter, niet uitbreidbaar en relatief zwaar. Die Turnigy ken ik niet, maar is nog veel zwaarder en lijkt me ook niet erg uitgebreid, nog uitbreidbaar. Ikzelf spaar een maandje langer en ga voor de Eagle, denk ik. Kaal beginnen, misschien later uitbreiden.

[EDIT]De eagle is ook in Nederland te koop, en als je de verzendkosten en de niet-meer-zo-mooie dollar rekent, niet eens zo duur: http://2brothersrc.com/main.php?typ...tion&subject=electronikaoverig&articleid=1368. Via de http://www.2brothersrc.nl/ site, bij electronica en dan overig.[/EDIT]

Laatst bewerkt:
Ongetwijfeld, maar met 65 gram voor het ding is'tie 3,8x zo zwaar als de Eagle. Ik heb al een ton aan accu's nodig, ik bespaar graag gewicht op alles waar ik kan. Overigens kan ik via google niet zomaar een Nederlandse verkoper vinden van de Watts Up.

Da's dezelfde waar ik de fabrikant-site (en Nederlandse verkoper) van linkte! Op die fabrikantensite vind je uitgebreide specs en data.

Back