Andreas' fpv topic

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door andreasfischer, 18 jan 2011.

1. Pino999

Pino999

Lid geworden:
    17 nov 2007
    @ pino999
    Bedoel je dat de aansluiting op de camera omgedraaid staat, zou kunnen al wordt de camera wel licht warm. Dus denk dat deze wel stroom krijgt. En ook als ik de aansluitingen van met de gebruiksaanwijzingen vergelijk komt dit overreen

Ik kwam er achter met een multiemeter dat hij geen stroom kreeg, maar als ik de foto bekijk zit hij wel goed.

Heb je wel de goeie kanalen te pakken, ik ben ook een tijdje bezig geweest om ze goed te zetten, vind het lastig om te zien hoe ze moeten staan

2. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    @ remy

foto van aansluiting camera

@menno tot nu toe ben ik er van uitgegaan dat de zwarte stipjes de plek is waar de schakelaar heen moet staan.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. ramsus42

ramsus42

Lid geworden:
    1 jan 2003
    't zit goed op de foto.

AV kabels al gewisseld? Probeer een av kabel vanuit jou ontvanger direct op de tv..
    Ook hier kan het eventueel nodig zijn de kleurtjes op andere kleurtje te drukken.

4. Pino999

Pino999

Lid geworden:
    17 nov 2007
    Misschien moet je gewoon wat proberen, heb hetzelfde setje nog liggen en ik heb wel beeld maar de kanalen komen niet overeen

CH 4

CH 1

Raar maar waar ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  5. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    nou heb alles geprobeerd verschillende kanalen, kabels wisselen, drukken. Maar het schermpje blijft mooi blauw stralen. Als ik er een handycam aan zet doet hij het meteen. Enige wat het nog kan zijn is een foute soldering in de kabel naar de camera dus die maar even opnieuw je weet maar nooit.

bedankt dat jullie mee denken :)

6. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Waar sluit je de handycam op aan? Je zender of je "tv " ??

Om het probleem te lijf te gaan moet je het wat simpeler maken.

Pak je "tv" of bril en haal het hele zender en ontvanger gedeelte er tussenuit.

Dus je camera video uit, direct op je tv of bril, video in aansluiten.
    Als je camera ok is , moet je dan beeld hebben...

kijken of dat wel werkt....
    success

7. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Laatst bewerkt: 26 jan 2011
  8. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Dus Frank je bedoelt het gele kabeltje aansluiten op het middelste pinnetje van de gele av kabel ? En de voeding voor de camera uit de zender halen ? Dat heb ik net geprobeerd maar bleef weer blauw. :( Maar als ik bij bijvoorbeeld handycam de kabels aansluit dat alleen de middelste contact maakt dan krijg je ook geen beeld. Wat ik uit het verhaal van 5p1k3 begrijp is er normaal al een soort ruis op het beeld als alleen de ontvanger aanstaat ?

edit aah Baggus komt met een optie. Zal ik straks even proberen.

9. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Grappig dat we allebei met eenzelfde setje aan het klooien zijn op deze mooie avond.. ;)

Wat mij opviel was:

Fatshark op RX, zonder TX geeft ruis.
    Met TX erbij, geeft constant beeld (geen video, want camera hangt er niet aan).
    Camera bij pluggen, beeld.

Wat ik bij jou begrijp, is dat je enkel blauw beeld hebt. Als je een handycam aansluit op je videobeeld, dan werkt t zeg je. Dan ligt het niet aan de aansluiting naar je videobeeld toe dus.

Ik las eerder dat je TX geen rood lampje liet zien. Krijg je die nu wel te zien?

10. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Heb inmiddels rood lampje branden, draadje was omgekeerd aangesloten. Geen brand sporen en lampje brand dus denk niet dat er iets doorgebrand is.

Als ik er morgen niet uitkom ga ik denk ik maar langs Leo kijken of hij iets kan vinden. En gelijk fatshark halen als die nog voorradig zijn.

11. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Heb net nog even de camera getest op de manier die baggus beschreef en ik had beeld !!!:) Dat is weer een zorg minder. Dus waarschijnlijk ligt het aan de zenderset. Die is gelukkig wat makkelijker om te ruilen als nodig 20 min fietsen. Ik zat net naar wat foto 's te kijken die ik had gemaakt tijdens de eerdere bouw, maar nooit online gezet heb. Dat ik bij de aansluiting van de ontvanger de kapotte batterij had aangesloten, geen wonder dat het lampje toen niet Brande. Maar door dat toeval ook eventuele kortsluiting mee voorkomen :) @5p1k3 u heeft toch ook de witte kabel op de plus van de accu staan ?

12. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    @andreasfischer: Nee, de witte en de groene kabel zijn beiden niet aangesloten.

13. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    bedoelde de stroomkabel op de ontvanger. De zwarte kabel met witte streepjes.

14. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Vooruitgang van gister heb 1 seconden grijze ruis op me schermpje gehad, maar was daarna niet meer te herhalen. In overleg met Leo stuur ik ze terug gaat hij kijken of hij de oorzaak kan vinden.

Iedereen Bedankt voor het meedenken ! :)

15. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Hmm misschien heb jij hetzelfde probleem, wat ik ook heb / had.. Los contact in de aansluitkabel naar je bril toe.

Die van mij lijkt het nu goed te doen, maar wil er toch even wat experimenten mee uithalen nog. Oorzaak was een los contact.

16. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Nee daar zit het probleem niet, heb namelijk nog geen fatshark :p Heb geprobeerd naar twee schermen en met meerdere av kabels dus daar ligt het probleem niet. Spulletjes gaan volgende week terug en kijken of er gevonden kan worden wat de fout is.

17. LeoFPV

LeoFPV

Lid geworden:
    14 sep 2006
    deze sets hebben geen beveiliging voor verkeerd om aansluiten van de spanning zoals de sets van Sander. Zluit je hier wat verkeerd aan dan is direct de ectronica om zeep maar het lampje kan wel blijven branden.
    Er hoeft niet perse zichtbare schade te zijn maar meestal brand er wel iets door.
    In dat geval even met een multimeter de 12v op de 5pin molex meten. doet die niets dan is de zender stuk!
    Je kunt wel de kabel doorlussen zodat je direct 12v pakt van de voeding mits de print is beschadigd.

het vervelende is dat de molex connectors gewoon hetzelfde zijn als die ImmersionRC gebruikt, alleen met deze sets zit de + en - precies omgedraaid. een fout is dus heel makkelijk gemaakt. helaas zelf ook in de haast een paar maal ondervonden.

18. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    Volgens mij praat je nu over de zender kant.

Als hij alleen blauw beeld heeft, denk ik dat zijn schermpje geen video informatie krijgt.

"eigenlijk" zou je eerst moeten kijken naar een scherm welke OOK ruis laat zien en niet een
    blue screen produceert.

De mogelijkheid van een chan. mismatch bestaat volgens mij nog steeds..

En de website t.o.v. ze zender sticker verschilt ook nog steeds, dus heel goed mogelijk...

19. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    de zender kant is zeker weten altijd goed aangesloten geweest die was makkelijk te controleren met de gebruiksaanwijzing van internet en er zat een kabel bij die niet verwisselbaar is.
    Heb nog niks van immersion dus de kans dat ik daar verkeerd aansluit is nul :p
    En de ontvanger had ik eerst verkeerd staan maar met een accu die nog een linkje nodig had binnen in :roll: (was vroeger een 4s en verbouwd naar 3s naar overlijden van een cel ) Dus denk niet dat daar iets fout gegaan is, daarna draden gewisseld en een andere accu.

Laatst bewerkt: 31 jan 2011
  20. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Zo net terug van Leo, fatshark gekocht en probleem gevonden ik krijg beeld als ik het kastje met dipswitches iets aanduw. Dus even kijken of ik die goed vast kan zetten. :)

Deel Deze Pagina