Andreas' fpv topic

Discussie in 'FPV (First person view)' gestart door andreasfischer, 18 jan 2011.

1. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Warm_Timboektoe Onzinnige berichten 34.128 nutt
    is dat de zender of de ontvanger??

Zo ie zo weer een bewijs van de Kwaliteit van de Bevrc..... :-(

2. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Het was de zender. Nou ja ben benieuwd wat het setje gaat bieden, komende tijd maar eens testen. :)

3. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Ik vlieg er ook mee en bevalt goed hoor. Alleen is dit nu het 4 e stetje wat een defect heeft en dat is zeer slordig

Hopen dan je snel gaat vliegen !

4. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Had bij Leo slecht beeld van me camera maar net alles weer thuis in elkaar gezet en nergens problemen mee :) Dat vliegen zal nog wel even duren. Had iets fout gedaan bij afrekening. Dus pakketje zal pas eind deze week verzonden worden. Maar goed heb ook niet zo veel tijd het is een wonder hoe goed leraren zijn om je bezig te houden :p (6de klas gymnasium)

5. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Zal weer even iets van me laten horen.
    Afgelopen dagen bezig geweest de TT-01 te herbouwen na schoonmaak.

Tijdens de opbouw testopstelling

En de testopstelling, zal voor de rc nog wel een ontvanger met lange antennes er in zetten.

Net ook nog even een wat tests gedaan in huis met een schoudertas met daar in de accu's en ontvanger. Ontvangst was overal goed alleen in de kelder kwam er veel ruis, maar dit werd weer minder als ik de schouder tas af deed en een stukje van mij vandaan zette.

Hoop dit weekend nog wat te kunnen gaan rijden in een bos hier in de buurt als het weer het toelaat.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Maak er een klein zeilje op. dan hoef je niet eens gas te geven :)

7. 5p1k3

5p1k3 Forum veteraan

Lid geworden:
    11 jan 2008
    Ziet er gaaf uit man!! Ik heb mijn auto ook deels aangepast. Kuipje van de Easystar even op een plaat van 10mm (2x 5mm) depron gezet.. Vanavond tijdens het indoorvliegen even uit testen in de grote hal :)

8. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Vandaag wat rondjes door de woonkamer gereden, had geen zin om met dit weer naar buiten te gaan. Systeem en alles werkt weinig ruis wel één keer beeld uitval na het rijden over een drempel maar 1 sec later was er gewoon weer beeld. En een accu gesloopt :( had nu nog even tijdelijk een 2s 800mah accu op de fatshark zitten maar die accu was toen ik net nog wat wou gaan rijden. opgebold en ik krijg geen waarde meer op bmi multimeter. Meer over het rijden, was leuk en vernieuwend wel nog lastig om bepaalde bochten in te schatten en ik had zoals altijd weer ruzie met me achteruit (doet het af en toe wel en af en toe niet) Zal morgen een filmpje opnemen met de jxd.

9. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    update van vandaag, Meer rondjes gereden, (waarvan zo een filmpje komt ) Heb nog een beetje ruzie met goede instellingen van de camera. En ook de achteruit van de auto. Die doet het af en toe wel en af en toe niet. En dat veroorzaakt heel wat botsingen :p gelukkig dat ik deed stadium nog niet veel harder rij dan stapvoets. Halverwege heb ik de camera positie verandert zodat er meer zicht is over de auto. Wat weer tot gevolg had ik dat ik tegen een accu zat te kijken :rolleyes: Nou geniet van het filmpje en val niet in slaap !

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    zo, m'n topic even onder het stof vandaan gehaald.

Heb afgelopen tijd niet veel kunnen doen heb wel een nieuwe platform gemaakt zoals je hier onder ziet. boven de camera met een mooi schoon uitzicht met de ontvanger zodat je het rode lampje kan zien als de ontvangst wegvalt en onder het platform voor alle accu's en etc. Heb nog wat getest vanuit de woonkamer en de auto op zolder, had geen last van storingen of ruis dus dat is mooi. Heb nog niet buiten gereden was maar goed ook want kwam nog een kogellager tegen na het opruimen van me bureau dus moet ik nog even uitvinden waar die in had gemoeten.

Voor fpv vliegen zijn de accu's nu eindelijk onderweg, maar heb de komende tijd nog geen tijd om te gaan vliegen, zal op ze vroegst meivakantie worden denk ik.

Het lampje voorop gebruik ik voor in het donker rijden maar is bij daglicht ook bruikbaar om de afstand tot een muur in te schatten.

Fatshark is ook best te gebruiken om films op te kijken in combinatie met een jxd 318 heb. Heb hem daarvoor gebruikt onderweg naar oostenrijk vorige week. En in de jxd 318 kan je ook gelijk het geheugen kaartje van een keychain camera stoppen zodat je op het veld opgenomen filmpjes kan afspelen. Alleen zit me datum weergave nu weer door de war. :(

mvg.
    Andreas

11. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Ben nu die Sander style filter te maken. Maar ik heb hier alleen maar een 6.4V 1000mF Condensator, gaat dit problemen geven op 3s accu ?

12. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Ja, dat kun je alleen doen met oudjaar, het geeft namelijk rook wolkjes!
    Zal misschien even duren maar het gebeurt echt.

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  13. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    ok, bedankt dan ga ik die bestellen !

14. freijn

freijn

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Sorry, misschien een beetje verwarrend op geschreven!

Nee je kunt hem niet gebruiken hij zal o den duur ontploffen!

Laatst bewerkt door een moderator: 14 nov 2015
  15. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    Had ik begrepen :p ik doelde op de 25 V versie die ik ga bestellen.
    Die 6.4V versie had ik gevonden op een oude printplaat.

16. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    tijdens het leren door moet er ook ontspannen worden, dan is het lekker om even te knutselen.
    Hieronder de indeling van van materiaal. Achterop de staart de videozender zodat deze zo weinig mogelijk storing ontvangt van de rest. Boven op de regelaar, camera in het bakje (komt nog een servo onder) Zit nu nog te twijfelen of ik de ontvanger voor de rc. gewoon in het hoofdruim stop of een bakje maak in de ruimte onder de vleugels. Komt een assan full range ontvanger in. Vleugels zijn versterkt met een 80cm carbon buis.

[​IMG] [​IMG]

nu bedenken wat ik nog meer nodig heb bij conrad om onder die minimale bestelwaarde uit te komen. Heb alleen iets nodig wat ongeveer 1€ kost. (condensator + wat weerstanden)

mvg
    Andreas

17. Baggus

Baggus

Lid geworden:
    3 apr 2010
    Conrad heeft mooie RC schakelingen en leds, daarmee kom je wel aan de 15 eur.

Trouwens:
    Beter om video zender achter je camera te hangen, zo blijft het video snoer lekker kort en heb je minder last van storing. En beter bereik op de terugweg.
    Servo's en RC ontvanger kan je dan beter achterop zetten, kan er grotere accu (gewicht) voorin en minder storing van beeldzender op RC ontvanger.

18. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    gaat de video zender dan geen storing krijgen met de regelaar die er maar een paar cm vandaan zit ?

19. Bernie

Bernie

Lid geworden:
    30 jan 2006

Ik heb geen last van storingen iig.

20. andreasfischer

andreasfischer

Lid geworden:
    1 aug 2008
    aha ok mooi dat sheelt weer heel wat kabel zooi. Was het dan nog met 35mhz ontvangers dat je die niet naast de regelaar moest leggen ?

Deel Deze Pagina