Animo voor een Electro Speed meeting

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door GJVO, 6 jun 2010.

1. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    SJ
    k' ga maar nie zeggen, kom zelf af .:). Maar voor jou wil ik er nog een remparachutje aan gangen. Nee eerlijk, wie nu het snelst kan interesseert me niet zo. Maar als ik er zou voor gaan dan kocht ik een Jibe II. met 5cellen-100A 4000Kv-motortje dat zou de klus moeten klaren.

Val

2. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    De eerste 2 weken van oktober is er q500, waar ook E(electro)-Q500 word gevlogen. En de 1e keer ook f3d.
    F3D te langzaam... Het gaat hard zat, en om de paal als een stuiterbal tegen de muur, in no time even snel heen als terug.
    Dat moet je met zoon f5b ding niet proberen, die breekt op 3 plekken.

Ik zou graag komen, maar niet als ik er een E-Q500 wedstrijd voor moet aflassen.

Trouwes, ik haal de 200 wel, maar heb nu niks echt snel's :(

3. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    OK, dus dan zouden we naar het derde weekend van oktober moeten, dat wordt een beetje te laat.
    Dan ligt er al bijna sneeuw ;-)

Maar trouwens, een F5B trek je ook vol haaks om zonder te breken hoor.

GJ

4. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Maar niet volgas.

5. val

val

Lid geworden:
    2 okt 2004
    f5b is iets anders, trekt jou quickie in anderhalve seconde naar ruim 250? Ook heb ik ze al vaak, (als het rak in gevlogen is met motor aan), met vol vermogen zien keren. :eek: Ze worden er wel lam van... en breken dan wel eens.

Val

6. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Vol gas loopt een F5B kist harder dan een F3D of F5D.
    Bij demo's wordt regelmatig volgas haaks getrokken, Wolf Fickenscher liet afgelopen jaar zien hoe sterk zijn vleugel is door volgas te vliegen en dan steeds up, down te trekken en duwen en dat door een grote looping.
    Ook de "gewone" vliegers trekken wel eens volgas door een bocht.
    Hebben we laatst ook gezien in Duitsland, een Surprise 12, volgas op 500A en dan haaks de bochten om, geen probleem.

Maar de kans dat iemand in Nederland een echte F5B ziet is klein en de kans dat er dan echt hard getrokken wordt is nog kleiner.

Maar we dwalen af...

Iedereen met een electrokist die denkt dat ie hard gaat is welkom, de datum houden we dan maar op het eerste weekend van oktober, het liefst op zondag.

GJ

7. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Dan zijn de pylonracewedstrijden weer eens slecht verdeeld. Helaas kunnen we niet met iedereen rekening houden. De pylon race commissie kan ook wedstrijden verschuiven als hun deelnemers de speedmeeting belangrijk vinden. Nu hebben ze de kans om eens hun echte snelheid te laten meten in rechte lijn en dan gebruiken ze een wedstrijd als excuus om niet te komen, dat is net het zelfde als enkele top f3a vliegers deden toen ze hun toegezegde demo niet kwamen doen want ons veld was te klein........... (toen 110x120 meter).

En helaas voor de brandstofvliegers vanwege de geluidsregels is brandstof die dag niet toegestaan.

Eerste zondag van october staat. uitwijk naar de 2de zondag ivm het weer.

Laatst bewerkt: 23 jun 2010
  8. nando

nando Forum veteraan

Lid geworden:
    18 jun 2004
    Ik wou geen rare discussie van wat beter is, en met een quicky is het natuurlijk geen vergelijk. Dat is dat ook een instap klasse.

Op 3 oktober ga ik lekker racen, en tussen de races door naar de F3D kijken terweil daar de wk winnaar vliegt.

9. Paulraaf

Paulraaf

Lid geworden:
    20 aug 2002
    Dat kan je wel zeggen maar je vergeet even dat er ook aardig wat andere wedstrijden zijn buiten nederland waar omheen gepland moet worden.

Het eerste weekend van oktober ga ik in ieder geval niet kunnen.

Laatst bewerkt: 24 jun 2010
  10. snauwaertj

snauwaertj

Lid geworden:
    29 jan 2008
    Ik zou graag eens zo een setup zien:
    Een 4000kv motor op 5 cellen met een 4.7x4.7 die ongeveer 100A trekt.

Deze mega 16/35/1 met 3550Kv neemt op 4S al 135A tot zich:

Mq22t4Z0_PA[/media] - Excite F5D Pylon very fast

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. Wimh

Wimh

Lid geworden:
    25 mei 2005
    dit weekend in Anthisnes komen kijken naar de F5D....

12. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Mijn nieuwe racer (Rapster-XL) gaat deze week eindelijk de lucht in......pijlstelling naar voren zoals in Berg-Eijk al eens getoond.
    Motorisering, Het rc 2w20, prop 4,75x4,75, 4s lipo Hyperion 2500, regelaar 80 ampere CC Phoenix of Markus 80 Ampere. Eens kijken of we de 250 kunnen halen met die setup.

13. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Neem je hem mee naar Stompetoren??
    Vraag ik of Gerben de gun meeneemt.

GJ

14. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Als alles meezit was dat wel de bedoeling.

15. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    teasertje............

Rapster-XL

Spanwijdte 94 cm
    Lengte 76cm
    gewicht leeg 235 gram.

Nu alles er nog in proppen..............

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  16. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    TC01, ik was net op de club en ze vinden >30000 rpm niet zo'n goed idee om dat in Stompetoren te laten vliegen.
    We hebben dan meteen weer ruzie met de buren.
    Maar we willen hem wel graag zien...
    En je vliegt mee, met je Siren?

GJ

17. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Is geen probleem, buren moeten we altijd te vriend houden, en de 4s lipo heb ik ook nodig voor de Siren, die nieuwe Nano accu van hobbycitty is nog niet binnen...............

Zolang als de Siren het uithoud vlieg ik daar nog mee, de vleugelbout was ik kwijt en heb ik moeten vervangen door een M6 bout, maar daar moest de schroefdraad voor opgetapt worden de bouwer heeft de originele Amerikaanse maat gebruikt. Gaat die Siren kapot dan heb ik de Blizzard nog achter de hand.

18. Joriz

Joriz

Lid geworden:
    23 mei 2003
    Leuk idee om een Speed-meeting te organiseren, ben ik zeker voor in!!!

Maar ook bij mij gaat het pylon-racen voor. Misschien is het een idee om het vroeg in het voorjaar volgend jaar te doen?

Ik heb helaas nog maar weinig mensen van de F5B-club bij een Pylonrace gezien. Het is echt heel erg gaaf, en de sfeer is altijd super! Jullie zouden eens moeten komen kijken!
    Volgens mij draait het ons allemaal om een ding en dat is hard gaan, of dat nu met electro of brandstof is.

Ik heb een Blade 2 van Aeronaut die 298 kmh doet (ingebouwde unilog 2jPQZmQ7d74[/media] - Aeronaut Blade 2 "Batwing" EDF - with datalogging).
    Verder nog mijn gele Strega QM40, maar daar loop ik nog steeds met de aandrijving te kloten. Ik hoop hem boven de 300 te krijgen.

Gr. Joris

19. GJVO

Lid geworden:
    23 dec 2003
    Gerben en ik zijn bij F5D geweest in Belgie (even hotdogs eten).
    In Nederland wordt er zover ik weet geen F5D gevlogen alleen E-Quicky.
    Brandstof trekt mij, sinds ik op de Speedcup geweest ben, niet meer.

Je Strega vond ik een schitterend ding, even zorgen dat de regelaar niet meer in de stress gaat en dan verwacht ik dat ie de 300+ wel haalt.

Over de Speedmeeting.
    Zaterdag is Theo er ook, dan kunnen we nog wel even wat bespreken.
    Later dan het eerste weekend in oktober lijkt me geen optie, dan wordt het te onstuimig weer.

We praten er zaterdag wel even over.

GJ

Laatst bewerkt: 15 jul 2010
  20. JohanvG

JohanvG

Lid geworden:
    13 nov 2005
    Tuurlijk wordt er wel F3D gevlogen in Nederland. In ieder geval 1x per jaar het NK op de Peel, dat is zelfs het weekend v/d speedmeeting uit m'n hoofd. We hebben zelfs een wereldkampioen en recordhouder F3D in NL (Robbert v/d Bosch). En alle motoren in het klassement zijn natuurlijk ook Nederlands. Verder is er E-quicky, brandstof quicky, E2k en club20.

Wacht even, bedoel je soms F5D (electro pylon)?

Deel Deze Pagina