Ansmann Macnum ESC & motor vraagjes

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Cotjuh, 15 jan 2013.

  1. Cotjuh

    Cotjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    1.124
    Locatie:
    Woubrugge
    Ja de meting is erg apart... Als je hem in de auto gebruikt (EDIT: lees 1:1 auto) zegt deze nl dat je zo'n 10 km/hr langzamer rijd dan je teller... nu lijkt het dat de Ansmann er 10 harder zou rijden..

    Denk zelf aan zo'n 45/ 50...

    Als ik de snelheid zie is hij sneller als mijn Nikko the Panther en die rijd 40/45 km/hr

    Maar dit is nogsteeds de oude motor dus met de nieuwe zou het wel eens kunnen kloppen
     
  2. Indoorvlieger

    Indoorvlieger Forum veteraan

    Lid geworden:
    3 mei 2010
    Berichten:
    12.803
    Locatie:
    Flevoland
    Ik vraag me af of zo'n Nikko echt 40 haalt. Vaak is zo'n opgegeven snelheid "up to" dus onder ideale omstandigheden, etc. Heb je van de Nikko de snelheid wel eens gemeten? Zelf zeggen ze dit:

    "High Speed: max. 45 km/h (depending on use)"

    Volgens een paar commentaren op Youtube haalt hij met een volle akku even de 45 km/u, maar zakt dit daarna snel tot 30 a 35 km/u.

    50 voor een 1:10 RC auto is al best hard, zeker met een goedkope brushed motor. Als ik op basis van je eerdere video's de snelheid moet schatten, denk ik dat die nu tegen de 40 zal zitten.

    Nadeel van GPS meting is dat de afwijking soms meters kan bedragen. Dat kan je max snelheid flink in de war gooien. Zie ik ook op de TomTom van de zaak, zelfs met cruise control ingeschakeld, op een vlakke weg, verschilt het verbruik soms van 1:20 tot 1:50 of beter. Terwijl de motor dezelfde toeren draait, en volgens de boordcomputer het verbruik stabiel is. Komt puur door de meetafwijking. Persoonlijk vertrouw ik meer op speedguns, of een afstand meten van bijvoorbeeld 15 meter, 2 lijnen, en iemand laten timen wanneer de voorkant van de auto de eerste lijn overschrijd, en dan afklokken bij de 2e lijn. Doe dit een keer of 10 of zo, en er komt een vrij nauwkeurige tijd uit rollen. Afstand delen door tijd, en je hebt je snelheid.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2013
  3. Cotjuh

    Cotjuh

    Lid geworden:
    5 mei 2009
    Berichten:
    1.124
    Locatie:
    Woubrugge
    ja ga t ook even proberen te timen van de week... ondergrond is te nat hier om "lang" te rijden.. Hoop dus snel uitsluitsel te hebben over de daadwerkelijke snelheid ;)
     

Deel Deze Pagina