Armortek Centurion Mk 6/2 (1/6)

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Droopy'ke, 18 mei 2013.

  1. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
  2. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Bedankt heren. :)
     
  3. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Testdrive #2

    De tank heeft nu zo goed als z'n bruto gewicht bereikt en zodoende heb ik de tracks op spanning gebracht.
    Ook het rotatiesysteem van de toren is nu in gebruik. Kortom, vandaag was het moment aangebroken voor de 'Outdoors testdrive #2.

    Veel kijkplezier:




    Tot de volgende!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Een nieuwe look voor Rosie

    Toen ik vandaag na de 2de testrit (zie bovenstaande filmpje) de tank terug op z'n heftafel zette voor een algemene controle van het loopwerk, bleek dat ik met dezelfde problemen te kampen heb als de bemanningen van de 1/1 Centurions: de sideskirts zorgden ervoor dat het door de rupsen opgeraapte vuil niet weg kon en dit zich achter de skirts aan het ophopen was.
    Gras, takjes, blaadjes enz. hadden zich achter de platen verzameld.
    Dus deed ik dan maar zoals de echte bemanningen in de tijd: de sideskirts verwijderen en tot mijn verbazing beviel de nieuwe look van Rosie me opperbest.
    Van een frêle Britse jongedame is ze nu uitgegroeid tot een stoere tank, een waardige tegenstandster van Erika:

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    Net zoals bij de 1/1 Centurions zijn de bevestigingspunten voor de sideskirts gebleven en geef toe: ze ziet er véél beter uit, niet? :)


    [​IMG]


    [​IMG]
     
  5. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    tja, en toch .... 8O

    Ik vind hem me de skirst mooier.
     
  6. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Het kan allebei en idd onpraktisch dat vuil ophopen achter de sideskirts tijdens het rijden maar het geeft de Centurion wel net z'n unieke smoel net als ik om dezelfde reden een Panzer IV met Schürzen een eyecatcher vind...:)
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  7. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.710
    Locatie:
    Salland
    Ik ben het met Bram eens.
    Overigens: Ik ben momenteel in 't Harde, op het Artillerie Schietkamp.
    Voor bureau Veiligheid staat een NL Centurion Mk 6 gereed om naar het doelengebied gesleept te worden en daar ten prooi te vallen aan artillerie- en mortiergranaten, .50 munitie en wat ze nog meer tegen haar aan gaan smijten.

    Ben er net even omheen gelopen en op geklommen (Nee, helaas geen fototoestel bij me:() en ja, het is een ouwe roestbak. Opbergkisten verrot, details onder de roest, maar toch... De romp en de toren zijn nog in prima staat. En nee, ik kon er niet in, helaas.
     
  8. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Tja, blijkbaar zijn er nogal wat voor en tegenstanders van de sideskirts. :D
    Maar ik laat ze er af en dit om de hierboven beschreven reden: het ophopen van vuil achter de skirts.
    Ik mag er niet aan denken dat er enkele muizen achter de skirts snode plannen gaan smeden.

    [​IMG] :D:D:D:D



    En ik wou je net vragen of je soms van de binnekant geen foto's kon nemen, Roel. :rolling:
     
  9. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.710
    Locatie:
    Salland
    Kans is klein, Luc. Niet alleen zaten de luiken vast door de roest, maar binnen niet al te lange tijd wordt ze door een Leo II bergingstank een aantal honderden meters het doelengebied in gesleept om als doel te dienen voor weet-veel-wat. En nee, ik ga, als ze daar eenmaal staat, niét door het doelengebied lopen om een paar plaatjes te maken. (Hoewel de luiken na de inslag van een 155mm brisantgranaat in de buurt wel open zullen staan...:rolling:)
     
  10. ashikaga

    ashikaga

    Lid geworden:
    1 mrt 2009
    Berichten:
    1.010
    Locatie:
    Near EHvb
    Supermooi geworden !!!!



    .
     
  11. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Rosie versus Erika.

    @ ashikaga: bedankt!! :)

    ----------------------------------------------


    Vergelijkende test

    Deze avond heb ik Rosie een vergelijkende test met Erika laten doorstaan.

    De test bestond er in om beide tanks in het gras te laten draaien.
    Tot mijn verbazing bleek dat Rosie het loodje moest leggen tegen de oude Duitse furie.
    Waar Erika op haar dooie gemak zelfs letterlijk (!) een maisveld omploegt heeft de Engelse lady het zelfs moeilijk kom in het gras een doodgewone bocht te nemen.
    De rupsen weigeren pertinent alle dienst. Op asfalt daarentegen staat ze dan weer op haar dooie gemak als een gekke allerlei pirouetten te draaien. Vreemd!

    Erika is nog met het oude aandrijfsysteem uitgerust en Rosie heeft de nieuwe wormwielaandrijving. Kan het zijn dat daar het probleem zit? Of ligt het aan de spanning van de rupsen?
    Dit zijn momenteel voor mij nog grote vraagtekens en daarom ben ik nu bezig met Rosie's rupsen op allerlei verschillende spanningen te brengen om dan zo telkens haar opnieuw te testen.
    Als daar het probleem niet ligt dan ligt het inderdaad aan de wormwielaandrijving.



    De grote winnares:

    [​IMG]





    De verliezer

    [​IMG]
     
  12. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Met een beetje geluk heb ik de oorzaak ontdekt.
    Toen ik enkele dagen geleden de video maakte dan had ik geen problemen met de tank. En wat blijkt nu?
    Wel, ik heb deze avond, na de test, Rosie aan de lader gehangen en nu, enkele uren later, zijn die accu's nog aan het opladen. Die moeten goed leeg geweest zijn!
    Waarschijnlijk heb ik na het maken van de film vergeten de accu's op te laden en had daarom vandaag de tank moeite om te draaien in het gras.

    Ik voel me nu een beetje als een ...


    [​IMG]

    Ik hoop dat het daar aan ligt. Morgen volgt een nieuwe test (mét volle accu's)
     
  13. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    :rolling::rolling:
     
  14. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Rosie's first photoshoot...

    De nieuwe tests zijn achter de rug en ik moet zeggen dat het resultaat (mét volle accu's) heel wat beter is maar toch mist ze nog kracht om geheel vlot door het gras te kunnen rijden.
    Gelukkig ben ik niet de enige die met dit probleem te kampen heeft want deze morgen vond ik in m'n Armortek brievenbusje een pb'tje van iemand van over het kanaal die met deze tank hetzelfde probleem heeft. Deze persoon heeft de motoren getest en is tot de conclusie gekomen dat deze motoren 'maar' 170 w sterk zijn. Dus Erika is de sterkste en dit zal dan zo blijven.
    Ein echte deutsche Bäuerin waardig dus. :D



    Nu iets anders:

    Tijdens het testen van de tank was het nu het uitgelezen moment om Rosie aan haar 1ste photoshoot te onderwerpen.

    Eens kijken of ze ook zo fotogeniek is als Erika:

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]



    Wordt vervolgd,
     
  15. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    ehh wat vervelend dat Armortek nu dus zwakkere motoren levert, kan daar nog wat aan gedaan worden? Het zou eigenlijk andersom moeten zijn al is een Centurion qua snelheid ook geen Leopard I lol. Ze ziet er werkelijk voortreffelijk uit, al zou ik die 3 onderste bevestigingspunten voor de sideskirts dan ook maar permanent verwijderen wat erg fraai is dat niet...waar is die drivers window gebleven? Veel plezier weer, Bram
     
  16. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    Toch jammer ..
    Mooie fotoshoot Droop!
     
  17. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    @ Bram & Johannes: bedankt hoor. :)


    Misschien komt alles toch nog goed.
    De Speed Control Module heeft 4 schakelaars waarmee men het afremmen en versnellen kan regelen. Ik heb die nu eens in een andere stand gezet. ;)
     
  18. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Het krantenartikel...

    Vandaag in de krant:


    [​IMG]

    Wat ze de dag van vandaag al niet in de krant schrijven, hé! 8O
    De reporter van dienst heeft er wel vergeten bij te schrijven dat ik ook de tracks wat losser heb gezet. :rolleyes:
     
  19. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    Mooi dat hij nu wel aan de verwachtingen voldoet :D
     
  20. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Zeg dat wel, Johannes.
    Die minuscule schakelaartjes stonden eerst op 'on' en dit hield in dat de tank rap op snelheid kwam en snel afremde. Met deze switchen nu op 'off' te zetten trekt hij minder snel op maar heeft hij wel meer kracht in z'n aandrijving.
    De test van deze morgen was een succes. Maar dat kon je al in de krant lezen, niet? :rolling:
     

Deel Deze Pagina