Armortek Centurion Mk 6/2 (1/6)

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Droopy'ke, 18 mei 2013.

  1. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen

    Tof!! :)
     
  2. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Gezien Droop's geweldige 1:6 centurion heb ik mezelf maar eens op een WOT digitaal Centurionnetje getrakteerd, ik ga 'm vanavond nog een beetje inrijden. En nee, het is gewoon versie I met alle opties :p
    [​IMG]
    Misschien is deze nog wel interessanter met op de achtergrond de Leopard I, E 100, Waffenträger E 100 en de Maus rofl.
    [​IMG]
     
  3. Boi

    Boi

    Lid geworden:
    4 jul 2010
    Berichten:
    779
    Locatie:
    gelderland
    Ik heb hem zelf ook! Groot en log maar wel een mooie tank om mee te rijden.
    Zelf hem ik ook zitten kijken om de zelfde centurion te kopen, helaas kom ik niet ver op de site van armortek.
     
  4. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    @ Bram: Da's een mooie Centurion zeg. Het camo-patroon is wel zeer merkwaardig. :D


    @ Boi: je kan het beste regelmatig het Armortek forum in de gaten houden. Daar worden regelmatig Centurions te koop aangeboden. En dit voor een relatieve goedkope prijs.
     
  5. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    @ droop je ze kunnen er wat van bij WOT dat is een van de desert tarns trouwens, al is men meestal wel erg accuraat in diverse details. Onderstaande summer camo zal je meer aanspreken :) Dat leeuwtje is niet omdat ik Peugeot rijd maar ons clanlogo :)

    [​IMG]
     
  6. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Na de fotoreportage met Erika's bemanning nodigde de sergeant van mijn Centurion me uit voor een kleine trip met de tank:

    [​IMG]
     
  7. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
    :rolling::rolling::rolling::rolling:
     
  8. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
  9. johannesw

    johannesw

    Lid geworden:
    21 okt 2010
    Berichten:
    398
    Locatie:
    Hoogezand
  10. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    zoo de mark 7/1 ook alweer binnen :)

    [​IMG]
     
  11. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Da's ook nog een mooi camo-patroon. ;)
     
  12. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Bedankt Droop :) WOT heeft de meeste tanks nogal grof uitgevoerd met achthoekige wielen etc. net als bij de Tiger I is deze Centurion mooi gedetailleerd en deze desert camo staat 'm inderdaad goed :) Nu de eerste battles mee gereden een goed presterende panzer kan ik zeker aanraden :)
     
  13. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Rosie wordt een IDF Sho't

    Mannen, er gaat een grote make over plaatsvinden.
    De Britse Centurion is door het IDF overgenomen en zal vanaf nu Sho't (Hebreeuws voor 'zweep' ) genoemd worden.
    Dit houdt in dat ik de tank in een andere kleur ga spuiten, dat de uniformen van de bemanning wordt aangepast en dat er een extra bewapening zal bijgevoegd worden.

    Rosie zal er dus in de toekomst zo komen uit te zien:

    [​IMG]



    Wordt vervolgd.
     
  14. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    Wat een goed idee Droop hadden de Israeli's er geen diesel motor in i.p.v. benzine? Staat mij zo bij. Hoe was dat verhaal alweer van 2 Sho't 's die een 50 tal T62 tanks tegenhielden en deels vernielden, ik meen 30 stuks. Enfin misschien weet jij het. Groeten, Bram Was in ieder geval opmerkelijk de T62 is ook geen watje :p
    ah wiki in engels: "Sho't Kal Alef/Bet/Gimel/Dalet: modernised Centurion tanks with a new powerpack (the Continental AVDS-1790-2A diesel engine and the Allison CD850-6 transmission).
    The addition "Kal" refers to the abbreviation of the engine manufacturer "Continental", originally notated in Hebrew as שוטקל, which should read "Cal". But since Cal also means "lightweight" and the ק is closer to K than C, the name Sho't Kal struck on outside the Hebrew speaking world.

    Entered service in 1970; by 1974 all Israeli Centurions were upgraded to Sho't Kal. Subvariants indicate upgrades received by Sho't Kal tanks during their operational life, including a new turret rotating mechanism, a new gun stabilizer, a new fire-control system and preparations for the installation of the Blazer Reactive armour."
    oh dat wapenfeit van de 2 Sho't tanks is nog beter dan ik dacht: "During the invasion of the Syrian army into the Golan Heights during the Yom Kippur war, two damaged Centurion/Sho’t tanks engaged approximately 150 Syrian T-55/T-62 tanks. In the course of the following 30 hour tank battle, the two tanks knocked out over 60 tanks.[2] The destruction of this entire armored division forced the Syrian army to halt their advance. See Zvika Greengold." Zo zie je maar weer :)
     
  15. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Bedankt Bram voor deze zeer interessante uitleg.

    Aansluitend hierop:

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  16. mikeman

    mikeman

    Lid geworden:
    11 jun 2004
    Berichten:
    256
    Locatie:
    sittard
    Een bouwverslag om stil van te worden....
    Droopy, je blinkt niet alleen uit in je bouwkwaliteiten maar ook in het maken van een boeiende, spannende en met humor doordrenkte reportage.
    Behalve dat ik het Ohhs en Ahhs zit te lezen moet ik toegeven dat ik ook jaloers ben op jou rijdend materieel. Prachtig, Schitterend en een genot om naar te kijken!
    Alles tot in de puntjes geregeld van gereedschap, werktafel tot een opgeruimde garage.
    Eerlijk is eerlijk...ik vind het zelfs een beetje vervuiling om mijn reactie bij zo,n mooi bouwverslag te schrijven.
    Nogmaals...alle lof Droop!!!!!!!!!!!!!!!!
     
  17. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    @ Mikeman: je doet me blozen. Zoveel lof verdien ik niet hoor maar toch hartelijk dank voor je leuke reaktie. :)
     
  18. Nick1976

    Nick1976

    Lid geworden:
    20 sep 2014
    Berichten:
    29
    deze tank is een pareltje, heb bijna het hele verslag doorgenomen , echt prachtig.
    Spijtig dat het zoveel € tjes kost anders wist ik al direct wat kopen.
    Maar in ieder geval een pracht exemplaar , echt mooi gedaan.
     
  19. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hartelijk dank voor het leuke commentaar Nick. :D


    --------------------------------------------------------

    Rosie is niet meer... ... ... ... ... .


    De Britse centurion heeft een totale gedaanteverwisseling achter de rug is nu een rasechte Israelische Sho't kal geworden.
    De tank situeert zich nu in de Golan Hoogten gedurende de 6 daagse oorlog (5 - 10 juni 1967).

    Morgen zal hij voor het eerst op de IPMS beurs te Affligem te aanschouwen zijn.

    Foto's volgen nog in de komende dagen.
     
  20. Tiger I

    Tiger I

    Lid geworden:
    28 sep 2011
    Berichten:
    1.732
    Locatie:
    Groningen
    da's dan rap gedaan :)
     

Deel Deze Pagina