ASH-26 bouwverslag hij heeft gevlogen update 03-11

Status
Niet open voor verdere reacties.
Word de vleugel nu vlak gemaakt of zit er een curve of een knik in.
De doorsnee van de vleugel is het profiel voor de hele lengte.

Ik vraag het maar ivm met eventueel zelf gaan maken van een vleugel of ik de tekening goed begrepen heb.

De vleugel van de ASH-26 heeft geen "knik"

ash26_001.jpg

Foto van een 1:1 (met KTW 8) )

Die kan dus plat op een ondergrond gemaakt worden en het profiel word aan de breedte van de vleugel aangepast voor de goede dikte.

Ik vraag het maar omdat dit dan de eerste vleugel is die ik van uit niets ga maken.
Als proef en de helft van de lengte zeg maar schaal 1 op 2 van de tekening.

De vleugel van de ASH-26 heeft geen "knik"

Misschien bedoelde hij een dubbele V-stelling? Maar een knik heeft hij iig. Bijna dezelfde vleugel als de asw-27, maar dan wel in 18 meter versie.

Hoi Jeroen,

Leuk onderschrift :D

Onder de vogels, is de papagaai de beste prater, doch de slechtste vlieger....

Ik ken ook wel wedstrijdvliegers waar dit heel toepasselijk voor is :wink:

Ja bedankt allemaal voor jullie antwoorden.

Ik heb gezien dat de vleugel als je er boven op kijkt naar smal toeloopt, dat was ook de vergissing van 117 / 170 mm.
Waar het mij om te doen was, is of de vleugel op een vlakke ondergrond gemaakt werd en er geen lichte curve of knik in zat, van een vlakke ondergrond is goed een vleugel te fabriceren.

Het enige wat ik nog wil weten is het gewicht van 1 vleugeldeel. Ik ben bezig met een sandwich constructie met honinggraat er tussen maar heb het gevoel dat het te zwaar gaat worden.

Nogmaals bedankt

Nou Jan het onderschrift van Betus is al weer foetsie........
Hij gaat nu afkickverschijnselen krijgen van dit forum.
Hoe lang gaat dat duren.!!!!

Han.

Helaas is Bertus voor goed verdwenen van dit forum. Volgens zijn email aan mij kan hij ook geen gebruik meer maken van de PB functie.

Ik persoonlijk vind dit heel jammer en hoop ook op een terugkeer van Bertus. Hij was en is een gewaardeerd forumlid die heel veel goede informatie kan geven.

Het is heel jammer dat er regelmatig met gemoedstoestanden van mensen wordt gespeeld. Hier heb ik het gelukkig naar mij toe nog niet ervaren, maar in het dagelijkse leven maken ze daar steeds vaker gebruik van waardoor er dan ook vele dingen buiten mijn wil om fout gaan.

een korte mededeling namens Bertus:

Hij gaat door met het maken van de bouwverslagen maar of en waar hij ze gaat posten is nog niet bekend. Zoals het er nu voorstaat in elk geval niet hier. Bertus heeft een website en misschien dat hij daar doorgaat met de bouwverslagen.

Op verzoek van Bertus moet ik erbij zetten dat het om persoonlijke omstandigheden is.

Bertus zijn account is op zijn eigen verzoek op Non-actief gezet. Het is aan hem om het weer te laten activeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back