Eerst nog even de gyro uitproberen op de 450. Nog even een kleine notitie voor mezelf : Niet vergeten expo in te stellen!!! De trex250 was gelijk bij de testvlucht gecrashed zonder expo. Ook moet ik nog een plekje zoeken om te vliegen.
in de kit van de Atom zitten servo armpjes die je moet gebruiken als het goed is!!! De vertanding van de Align servos zijn hetzelfde als futaba, er zitten als het goed is 2 sets in de kit van de Atom, futaba vertanding en JR vertanding!! En de nieuwe align servos zijn idd weer wat beter!!
Joepie, dat maandje wachten loonde wel uit dus. 3 stuks voor 100 euro gehaald. Beter dan Ebay. Ik kan niet wachten tot het morgen binnen is, dan ben ik helemaal kompleet. Prog card heb ik ook al, en ook skid nuts. Eerst nog even deans op de accu zetten. Gryphon polaris ook gelijk meebesteld, even kijken hoe dat gaat werken.
als je slim bent zet je EC5 connectors aan je lipo's die Deans zijn helemaal uit de tijd en ik heb er niet veel vertrouwen in. Ik vlieg alles met EC5 ze solderen makkelijker als de deans en ik heb er zoals gezegd veeeeel meer vertrouwen in. Verder heb je zeker een goede deal gedaan zeg met die servos. Nu alles netjes afbouwen maar dan, dit weekend de maiden????
Weekend test hoover ?, mischien zondag, eerst nog alles in en afstellen. Zulke dingen moet je niet haasten, ik ben er erg zuinig op. Ik heb er verder nog niets aan gedaan, behalve skid nuts erop + mooie canopy. De ESC zit voorin, er komt ook nog een BEC bij, hij balanceert nu al net niet goed. Ja ik weet het : ESC aan de zijkant, alleen vind ik dat te dicht langs de motor gaan met de kabels naar de lipo + de ESC zit dan naast de ontvanger. Hopen dat het niet erger word met de extra BEC, anders een extra inricht probleempje. Zoiezo heb ik nog even een rood draadje los te knippen op de ESC.
Je maakt je zorgen om niks ivm met die regelaar, gewoon aan de zijkant monteren en klaar 99,9 % van alle compass heli's vliegen zo. hier die van mij Ontvanger zit er naast in het frame, 300+ probleemloze vluchten waar zit de esc ;-) Verder als je slim bent knip je het draadje niet door maar neem je hem los uit de connectorhuls, stukkie terug leggen en indien nodig kun je hem er altijd terug in steken, handig als je ooit deze regelaar wil verkopen ofzo.
Wauw, die Spartan quark is goed zeg. Vandaag op de 450 gemonteerd, en hij voelt gelijk locked in. Ook al ziet ie er wat goedkoper uit dan de GY520, mijn eerste indruk is dat ie nog strakker is. Alleen jammer dat ik hem samen met de servo weer van de 450 af moet halen, 150 euro te kort, alhoewel ik mezelf alweer zit over te halen.
Ik denk dat je eerder je vrouw over moet halen Ik zelf hoef over zulk soort dingen nooit lang te denken :Fade-color
Aanschouw het spagettimonster : De lipo is inelkgeval gesoldeert en opgeladen, 2,1 ampere laad ie max, mijn accucell 6. Zoiets had ik al eens gehoort dat ie het over de cellen verdeeld. Zo nog even de BEC samen met de ESC aan een deans stekkertje zetten.
De servos gingen in het frame, zonder dat het frame opengehaald hoeft te worden. + punten, want daar heb ik een hekel aan, een heli slopen om een servo te installeren. De bij de Align servo meegeleverde schroefjes kon je het frame indraaien, waarna ze muurvast zitten, dit alles zonder moertjes, wel lelijk scherpe punten die uit en in het frame steken. 1 Schroefje kwam ik niet bij om vast te zetten, dat vind ik niet erg voor nu. Fototje : Ook balanceert hij nu goed met alles erop!, perfect. Nu moet ik geen zwaardere accu gaan halen, dan balanceert het niet meer.
De elevator servo heb ik wel van buiten geinstalleerd. Het kapje zit er tegenaan, wat een nadeel is, nu is het een voordeel, zo flipt het kapje ook niet helemaal over het bolletje, anders is ie niet meer los te halen, de canopy.
Oops, als ik weer eens een canopy koop, ga ik presies met een centimeter erbij de gaatjes in de canopy maken, dit is waardeloos scheef, alhoewel het niet zo erg is van de zijkant. Jammer dat helicanopy.nl stopt met de verkoop van atom500 canopy`s.
Hoi Molen, het is de bedoeling dat je de elevator servo van binnen in het frame plaatst, normaal zitten er in de kit 4 witte plastic spacers, waardoor de elevator servo een beetje in het frame zit. Zodoende komt de case van je elevator servo niet tegen de canopy. Door je servo zo te plaatsen zou het kunnen zijn dat je link van de elevator servo naar de swash niet loodrecht op elkaar staan. Check even je manual. De timing van je motor kan je gerust op 18.5 of 22° graden zetten, dat is al je de Hobbywing ESC gebruikt. Grtz, Dirk
Ik heb de timing gelaten voor wat het was, stond op 7. Keuzes 1 tm 10 ofzo ? Alles zit net inelkaar, hopen dat het goed staat. Nu moet ik een ball link ruimer hebben, met de goede maat, alles is veelste stroef. Iemand een tip voor een ball link ruimer op het goede formaat ?
Ballink sizing tool E-XQT-01 *-*RIGIDHELI MODELSTORE of je kan zelf eentje maken? Een balletje nemen van compass, mooi met een fijn figuurzaagje doormidden een stuk en dan een schroefje erin draaien. Kan je hem 'groter' of 'kleiner' in omvang maken. En keuzes 1 tm. 10 ? van motortiming? Snap ik niet zo goed? Welke esc gebruik je? Ik veronderstel een hobbywing?
Ok, hij vliegt zo ook, dus zal wel goed zitten ? PWM staat op 12 Timing 7 dacht ik, maar weet ik niet zeker, en ga hem niet meer loshalen, tenzei er een goede reden voor is. Wat is het verschil met 7 en 18 als die nu ook vliegt? Inelkgeval is vanuit gras opstijgen niet zo slim :
De servo armpjes die bij de kit zaten, pasten niet op deze Align servos, en ik wou ze niet kapot duwen, dus heb ik de align servoarmpjes maar gebruikt. De geometrie is zo niet goed, en zat er alleen servo spacers voor 1 servo in de kit, waarschijnlijk voor de elevator servo, 2 soorten ( allebij zwart ). Hij vliegt nu ok, dus laat ik het mooi zo zitten eerst, wel moest ik het kapje wat bijvijlen.
Zo zit ie presies goed met de Align servo armpjes, bij deze servo armpjes passen de balletjes niet aan de binnenkant. Fototje :