Ik heb minder power vanwege 20C accus, een desire power accu van 73 euro vind ik een beetje te veel van het goede. Waarschijnlijk is het beter om de timing nu op 18 te zetten. Binnenkort opzoek naar 25+C accus, die lichter of gelijk aan de Zippy 3000 20C zijn. Hij vliegt heel erg rustig, en maakt heel zacht geluid, een lage hum toon. Wel waggelt de staart nog wat, daar moet ik nog mee spelen. In die link van dat bouwverslag op die andere site, las ik dat ze hem op 100% zetten, hmz.
25C en power verwachten gaat t niet worden, helemaal niet bij een habbybabby accu... neem bijv een 25C gens ace, hyperion of een 35C desire power en het beeste komt tot leven.
Idd de packs zijn wat prijzig maar daar staat tegenover dat je een 3300 Pack hebt die net zo groot en even zwaar zijn als een 2650 40 C turnigy. En je heb ze binnen 1 of 2 dagen in huis ........ Lager vet is eerder aan te raden natuurlijk maar als je vaseline gaat gebruiken zorg dan iig dat het zuurvrije is !
En de gensace zijn nu in de aanbieding, levertijd is doordeweeks binnen 2 dagen... Dat hebben ze super geregeld... Groet marcel
Je bedoelt Hobbyking accu ? Ze zijn wel goed voor mijn portomonee, wel geven ze het zelf nu ook toe : want ze hebben nu ook A grade nano techs. grappig.
Ik weet niet of dat wat is maar beter wat meer geld uitgeven voor betere packs met een hogere C rating doe je er veel langer mee.
C rating is ook niet echt een standaard hè, ben er wel zeker van dat bijvoorbeeld gens ace 25c een pak meer vermogen kunnen leveren dan turnigy / zippy lipo's met de zelfde rating. Ik denk dat je over het algemeen wel kan zeggen dat packs die je met 5c mag laden meestal wel zullen voldoen. Verder is het persoonlijk ivm budget, wensen en vliegstijl.
Klopt, Turnigy's met 45C leveren over het algemeen rond de 25C constant. Gens Ace haalt effectief de rating die ze aangeven. Zijn tests van te vinden ook, je moet maar eens Googlen
Vandaag de tailboom geaard. Ik was van plan om een kabeltje aan de motor vast te solderen, maar het wou niet hechten. Daarna met een L vorm imbusje in combinatie met een tang een motor bout los kunnen halen ( ja, er zat echt loctite in ). Draadje om het boutje gewikkeld, en er weer stevig ingedraaid, de andere kant van het draadje met een kabelbindertje aan de tailboom vast. Ook zat er een mooi gootje voor het draadje in de motormount. Alles even doorgemeten, via de afgevijlde plek op de motor, geen weerstand te bekennen, perfect. Fototje : Ook zag ik een nieuw topic op heli freak, weer 1 die zn atom kwijt is geraakt, nummer 2 op dat forum alweer in het Atom 500 gedeelte.
Er wordt vermoed dat zeker in de winter elektro statische ontlading een probleem kan zijn met brown outs als gevolg. Ikzelf heb het vorige winter niet meegemaakt maar het is beter om te voorkomen dan opnieuw moeten bouwen....
Wauw, die ball link ruimer doet wonderen, de servos kraken niet meer, en als ik aan de paddles zit, bewegen de servos niet meer mee. Ik word blijer en blijer. Binnenkort nog even de gain opvoeren, hij zwiebert traag heen en weer. Ik kijk al uit naar als ik weer een nieuwe heli ga kopen, hopen dat die Compass Warp 360 er ook met paddles is ( vast niet ). Juist, je weet het niet van te voren. http://www.helifreak.com/showthread.php?t=466253 http://www.helifreak.com/showthread.php?t=338751
Als de ballinks soepel lopen moet moet je misschien eens kijken of de pitch linkjes soepel kunnen bewegen en evt nog iets geruimd moeten worden. ff afbeelding om te verduidelijken: die kan je met die ruimer ook beter op maat maken want net als de andere links van compass kunnen ze wat krap zijn.