Aviation Design Scorpion

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door WimBlommaert, 5 dec 2012.

  1. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    zo, dit weekend weer heel wat kunnen doen....kabelsetjes gemaakt voor de vleugels, andere servo's op de rols gezet (Digitale Hitec 10 kg), en aansturing van de flaps wat aangepast.....hiermee zijn de vleugels alvast klaar!

    [​IMG]

    Ineens ook de luchtleidingen gelegd voor de luchtrem, met snelverbindingen, zodat de hatch toch makkelijk helemaal kan losgemaakt worden.....

    [​IMG]

    hierbij de binnenkant van de hatch....

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  2. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    't brandstofsysteem zit ook ingebouwd ondertussen....klassieke opbouw hier, is wel een stuk makkelijker met één tank, dit in vergelijking met m'n F-15 met 2 tanks parallel met een centrale tank in serie.....hopper staat net als bij de F-15 gewoon rechtop...

    [​IMG]

    Ook de plaat voor de schakelaar en vulkleppen zit al...

    hier komt nog een Robart fill valve en Festo drukmetertje (waar vind ik die trouwens??)




    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    Hee ik herken onderdelen haha hebben ze een goede bestemming...

    Ook zonder de cockpit is hij erg mooi!!!
     
  4. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Hee Wim,

    Goed bezig man :thumbsup:
    Waar denk je :yes: ;-)

    De versies met 4mm staaf hebben we, de versies met een 3mm Festo koppeling zijn onderweg,

    Grt,
    Berto.
     
  5. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Hey wim,

    Zou je de leidingen op je tank niet gelijk op de messing buis zetten? Ik heb geleerd hoe minder festo hoe beter.
    Toch wat gevoeliger voor lekkage als dit:

    Zelf doe ik het zo, misschien een tip?

    [​IMG]
     
  6. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hey Melvin,

    thx voor de tip.... in m'n F-15 is't op die manier gedaan, en ga ik pas over op Festo achter de hoppertank. Ik weet nog niet of ik't op deze manier hou, probleem is dat de twee leidingen op de tank los moeten om de radioplaat eruit te krijgen, en met Festo is dit makkelijker... gezien de neuswielservo onder deze plaat zit, en ik aanstuur met kabels weet ik uit ervaring dat die plaat er wel al eens uitmoet.......ik zie wel hoe't allemaal werkt na de eerste testruns...

    Wim
     
  7. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    haha, inderdaad.......... never enough Festo..... heb't hoppertje die er inzat vervangen door 't nieuwe, 't oude stond al een tijdje droog......
    Wim
     
  8. scheur

    scheur

    Lid geworden:
    27 okt 2003
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zuid-Holland
    [​IMG]

    daar ga je veel plezier van hebben! ik heb er al best veel mee gevlogen, en hij bevalt erg goed. succes ermee.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  9. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Hey, thx!!

    Ik zie dat je dezelfde hebt? kan je me wat meer vertellen over de setup, zwaartepunt en uitslagen? Op verschillende fora heb ik al erg uiteenlopende dingen gelezen, vandaar...

    Wim
     
  10. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    zo, ook werk gemaakt van't plaatje voor de ontvanger...

    [​IMG]

    onderzijde is natuurlijk ook helemaal gatenkaas..... hierop komt een Graupner GR 32 HoTT

    en ook de battery-tray is klaar... 77g, komt helemaal in de neus, en hierop komen de 3 Lipo's, en de retract-tank...

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  11. scheur

    scheur

    Lid geworden:
    27 okt 2003
    Berichten:
    98
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Ik heb de uitslagen in de handleiding aangehouden. Alleen up hb ik dacht ik iets groter gedaan. Ca 60 mm. Heb jij een kleine of een grote scorpion?
     
  12. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Die van mij is de kleine..

    Wim
     
  13. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    bijna klaar......

    Wel, op een aantal kleinigheden na is de scorpion bijna klaar.....
    Rest me te doen:

    Ontvanger monteren (GR 32 Hott, besteld maar nog niet binnnen)
    Vulklep lucht monteren (Robart, besteld maar nog niet binnen)
    drukmetertje monteren (Festo, nog niet binnen)
    Ledboard Jetcat monteren (nog niet binnen...)
    intake net monteren (Jetnet, ook nog niet binnen...)

    Alles definitief monteren, testen en instellen op de zender....

    motor heeft ondertussen ook al gelopen, loopt als een zonnetje!!!

    hierbij nog wat foto's:

    [​IMG]

    bovenste plaatje toch maar in carbon uitgevoerd, ziet er mooier uit he? hier komt nog de vulnippel lucht, drukmetertje en led-board van Jetcat op...

    [​IMG]

    Hoogteroerservo's zijn ook gemonteerd, Savox 20kg, metalen servo-armen, M4 Ball-links, draadstang M4 met carbon huls...

    [​IMG]

    Lipo's heb ik ook aangepakt, kabels op maat.... 2x 2600 mAh voor de flightpacks, 3300 mAh voor de ECU

    [​IMG]

    [​IMG]

    en zo komen die met de drukfles op de "battery-tray", makkelijk los te maken met 2 schroefjes...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    hierbij de definitieve opstelling van de turbine...

    [​IMG]

    en hier zoals alles in de neus gemonteerd zit....

    [​IMG]

    centraal achter de ontvanger zit de HoTT GPS-module....
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  15. Edwin Lievaart

    Edwin Lievaart

    Lid geworden:
    30 jun 2006
    Berichten:
    1.356
    Locatie:
    Rutten
    Ziet er gelikt uit en mooi zo die kabelbomen zeg....
     
  16. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Klaar!

    tijdje geleden dat ik nog iets gepost had omtrent dit toestel, wat druk geweest met andere dingen...
    hij is nu echt wel helemaal klaar, en als't weer wat meezit krijgt hij z'n maiden tijdens 't paasweekend in Helchteren....

    de Turbine had een issue met de tempsensor, en de lagertjes vond ik eigenlijk ook niet lekker klinken, dus heb ik die nog opgestuurd naar Jetcat. probleem met de sensor is opgelost (was defect), en lagers zijn vervangen, in garantie.... dat vind ik nu top service!!

    in ieder geval, ready to Rock 'n Roll!!!!

    [​IMG]

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.947
    Locatie:
    Zeewolde
    Ziet er mooi uit Wim :thumbsup:
    Succes met de maiden en geniet ervan.
     
  18. WimBlommaert

    WimBlommaert

    Lid geworden:
    3 mrt 2010
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Wichelen, België
    Maiden geslaagd!!

    Toestel is afgelopen weekend gemaidend, en vliegt perfect.... enige issue is de pijp, die blijkt qua diameter te groot te zijn, waardoor er op volgas vermogen verloren gaat......
    nog aan te passen dus.... toch 6 vluchten kunnen doen......

    Wim

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  19. ik ben een vliegtuig.nl

    ik ben een vliegtuig.nl

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    566
    Hoi Wim,
    hij vloog inderdaad prima , was ook jammer van de pijp ,
    maar verder ziet het er zeker goed uit.
    Geert zal wel na vragen welke pijp er dan in moet.

    gegroet :cool:
     
  20. BaCo

    BaCo Guest

    Hey Wim,

    Ga je hem ook nog een mooie metalflake kleur geven? :D :D :D
     

Deel Deze Pagina