Axial Scorpion

Discussie in 'Bouwverslagen - Auto's' gestart door Wiebe_NL, 22 jun 2008.

  1. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Wil eerst de standaard banden gebruiken, moet beetje oppassen met budget. Heb net een nieuw huis gekocht en een baby ;-)

    Ben er alleen nog niet achter of ik de standaard innerfoams nog moet trimmen?
     
  2. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    die moet je wel ff in een stervorm knippen
    anders heb je echt nergens grip op
     
  3. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Goed idee. ff rccrawler voor een malletje
    [​IMG]
     
  4. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Chassis is klaar. Nu nog de electronica en de banden.

    [​IMG]

    creatief met een broodmes en een schaar.

    [​IMG]
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Chassis ziet er netjes uit. Hij is helemaal volgens het boekje gebouwd?

    Die insert is idd creatief met broodmes en een schaar :)
     
  6. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    chassis is helemaal volgens het boekje. Ben nog aan het exp. met de inserts.
     
  7. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    dat is wle een hele kale insert ;)
    ik ben bang dat je er net wat te grote driehoeken uit hebt... ach je kan altijd nog memory foam bestellen, daar hoef je niet in te knippen en werkt perfect en kost geen drol
     
  8. wiebe

    wiebe

    Lid geworden:
    5 feb 2003
    Berichten:
    3.384
    Locatie:
    drenthe
    gewoon geen insert er in doen lijkt mij beter,bij de standaart banden dan.
    en vergeet niet een gaatje te boren in de velgen[ze zijn aardig luchtdicht anders]
    groeten.
     
  9. Zjeraar

    Zjeraar

    Lid geworden:
    20 jan 2007
    Berichten:
    1.126
    Locatie:
    Gent
    wat is het nut van gaatjes in de velgen eigenlijk? Bij crawling kan ik dat nog een beetje verstaan, de band moet makkelijker meegeven met de ondergrond voor meer grip. Maar bij truggy's wordt het ook gedaan (dacht ik toch) maar zo bevorder je toch alleen maar het opbollen van een band bij hoge snelheden?

    Leuk chassis, zo'n crawler zit toch weer heel anders in elkaar... en dat groene maakt het wel flashy :)

    Wordt het een 4 wielgestuurd exemplaar?
     
  10. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    ik denk dat bij truggys de gaatjes ar in zitten om klappen op te vangen. (als ze er niet in zitten zal er wel redelijk wat kracht op de lijm-verbinding tussen band en velg komen te staan elke keer dat de auto land van een sprongetje etc) kan me natuurlijk ook vergissen. ^.^
     
  11. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Elke velg heeft volgens mij wel 2 of meer gaatjes om de lucht te laten ontsnappen. Ook in tourwagens.

    Heb 1 band met velg gemaakt zonder insert, dan worden de wangen wel heel erg slap. De band rolt helemaal over de velg. Met 6 sterren insert wordt toch vooral de wang van de band steviger.

    Wordt een vierwiel bestuurde versie
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2008
  12. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Gisteravond electronica ingebouwd. 19turns motor met een regelaar die alleen vooruit kan en remmen. Verre van ideaal. Eens even neuzen wat de mogelijkheden zijn.
     
  13. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    damn dat word een racer ipv een crawler ;)

    je kan als je wil gewoon voor een mooi novak setje gaan (rooster crawler met 55 turns)
    of lekker lux (zoals ik, met een mamba max en een 890kv outrunner)
     
  14. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ik heb gekozen voor die Integy 55T motor. Kost iets van 22 dollar dus dat valt wel mee als je dat omrekent.

    Als regelaar ben ik er nog niet helemaal uit maar denk dat het de Tekin FX-r gaat worden. Deze is iets duurder als de Novak Rooster Crawler maar wel een stuk kleiner als de Novak. Deze heb ik in Hong Kong gevonden voor 100 dollar incl. verzenden.
     
  15. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    leuk
    ik heb die regelaar net besteld in hong kong..
    ik denk dat je die van dinnball shop bedoeld..
    ik bestel er nu 1, en later nog 1. dan kan ik ze samen in een clod gooien :D
     
  16. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ja die bedoel ik inderdaad. Heb hem niet goedkoper kunnen vinden en verzendkosten is al helemaal laag bij Dinball.
     
  17. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    55 turns LRP motor en 4ws onderdelen zijn besteld. Hopelijk komen ze volgende week binnen.
     
  18. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Eindelijk!! De motor in laten lopen en ingebouwd, blijkt het kabeltje van de regelaar naar de ontvanger draadbreuk te hebben. Dat moet ik eerst solderen...

    Ga nog een andere accu opstelling maken, maar wil eerst eens rijden.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. grasshopper1

    grasshopper1 Guest

  20. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Inmiddels is de body gespoten. Electronica is nu een 7,4 volt S2 lipo. Heeft genoeg power. Regelaar met voor/achteruit. Moet nog de dempers opnieuw maken, de rubbers die nu de demperuitslag beperken zitten aan de buitenkant. Die moeten nog in de dempers. Dan komt het chassis wat lager te staan.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 sep 2008

Deel Deze Pagina