Bae Hawk schaal 1 op 3,5

Hallo Maikel,

Zo, je laat er geen gras over groeien!
Veel succes met de bouw!
"Helaas" heb ik mijn Tomahawk-hawk nog maar even opgeborgen op de logeerkamer.
Eerst moet de Starfighter af.

Tot binnenkort.

Remco45
 
en we gaan weer verder:p

Tot overmaat van ramp begaf mijn dremel gister avond het:(
Vandaag gauw naar de winkel gerend en een nieuwe gekocht.
Zonder dit apparaatje is deze kist niet te bouwen en er staan een paar vrije dagen voor de deur!!

Ben nu aan een vleugelhelft begonnen.
Eerst het rolroer pas gemaakt in de vleugel , dus op dezelfde manier de scharnieren in de achterlijst gemaakt zoals bij het rudder.
Ook deze past mooi en loopt nergens aan met een grote uitslag.
Je kan wel merken dat ze bij deze kist wel overal over nagedacht hebben.
Ook de 2 rudder hoorntjes er in gefreesd met de kogellink daar tussen.

Toen de servo maar eens geplaatst.
Probleempje:rolleyes:
er zijn bakjes ingefreesd waar je de servo in kan leggen en word geborgd met een gfk plaatje.
Vind het zelf een beetje iele constructie , maar het blijkt dat dit heel vaak toegepast word bij grote kisten.
Servo past niet:(
ze schrijven voor om b.v 8411 servo's te gebruiken.
ik heb 8811 gekocht en die zijn net iets groter (2mm)
Ben ik blij met mijn nieuwe dremel:mrgreen:
Uitgefreesd en ze passen als gegoten.
gelijk even het plaatje er over geschroefd , en inderdaad geen beweging meer in de servo te krijgen:mrgreen:(gerust gesteld)
Er zit in het servo plankje heel mooi 2 inslag moertjes gemaakt waar je de strip mee vast schroefd.
Hierbij wel een mooie alu hevel kunnen gebruiken.
Ook een sleuf gemaakt zoals staat beschreven ( komt later een mooie kap overheen zoals bij de echte.
Je ziet niets van de besturingen.

Op naar de flaps, dat is een moeiljik klusje omdat de flaps uit 2 delen bestaan.
Ze schuiven origineel achter elkaar uit.

full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Tempo zit er goed in zie ik al!

Ben wel erg benieuwd naar de flaps, uit twee delen klinkt wel ontzettend mooi!

Grtz
 
Roadtrip Hawk

Zoals Butler is de eerste post al aanhaalde heeft hij een stel belgen op pad (en dat pad was 900 km lang) gestuurd om z'n nieuwe speelgoed op te halen. Z'n smoes was: als je er mee wil vliegen, moet je hem maar gaan halen. Persoonlijk vind ik dat de beste smoes die ik ooit gehoord heb.... En weg waren we ;).

Onderweg hebben we redelijk veel gezien. Vooral sneeuw, ijs en zout :mrgreen:.
Vooral het zout zorgde ervoor dat we een paar extra pitstops hebben moeten maken wegens een klein technische defect aan ons vervoer. We hadden de week ervoor onze antivries verdund tot -10° terwijl onze motorkap het blijkbaar kouder had. De spuitmondjes van de ruitensproeier waren bevroren. Op de duur zie je geen duitsers meer door je voorruit.


full


Wij waren blijkbaar niet de enige met een ijsprobleem. Het was een druk in de tankstation-winkel voor antivries-ruitensproeisel
full


Wat opviel was dat de auto's met gele nummerplaat hun sproeimondjes ijsvrij maakten door er met een naald in te peuteren. De auto's met witte nummerplaat kochten een ont-ijs spuitbus. Ik insinueer niets, het is gewoon een vaststelling ;).

Wat doe je onderweg zoal? Vreten uit verveling :). Liefst van al niet te gezond.
full


De GPS zei "bestemming bereikt" en hier waren we aanbeland. Een soort stockage plaats voor speedboten en caravans. Er stond een busje waar vleugels in lagen.
full


We wisten al dat we in de buurt waren en volgens mijn vermoeden moesten we deze deur binnen
full


Achter de deur zag het er als volgt uit:
full


full


Vleugels van hun volgend model: F86 sabre van 3m span. Volgend jaar jetpower leverbaar voor de geïnteresseerden;)
full


Futura: wordt gebouwd op bestelling als je wil. Deze is van Ali.
full


Alles ingeladen voor de vier uur durende rit naar de eigenaar. Het busje lag aardig vol :)
full


En vrolijk vraten we kilometertjes af :mrgreen:
full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Op de duur zie je geen duitsers meer door je voorruit.
Aan de deuk in de motorkap te zien heb je er ook 1 niet kunnen missen ;-)

Leuke hobbykamer daar :shock:
 
Laatst bewerkt:
Maar eens begonnen aan de flaps.
Dat is een aardig klusje.
In het echt schuiven de flaps in 2 delen uit .
Ze hebben dat hier na gemaakt maar met de 2 delen aan elkaar die in 1 keer uitschuiven.

De scharnieren moet je door de flap heen maken en dan de 2 spoiler achtige flap er op vast maken.
De scharnieren moeten wel haaks recht op staan maar met een hoek op de achterlijst.
Na veel meten , passen en kijken goed gelukt.:p
De scharnieren moeten wel allemaal gelijk staan anders heb je een naad tussen de vleugen en de flap.
Je kan op de foto mooi zien hoe het 2e deel in de vleugel beweegt/schuilt.

De scharnieren zijn van een soort gfk materiaal.
het draaipunt is een kogellink.
Maar je moet de kogellink zelf op het scharnier lijmen.
ik zat te denken om daar maar een extra cabon touwtje omheen te verlijmen.
Alle scharnierpunten ga ik verlijmen met een loctite hysol lijm.
(staat alleen in bestelling , 3/ 4 weken levertijd):(

full


full


full


full


full


full


full


full


full


full


Ga nu maar eens beginnen aan de verlichting en bekabeling van de vleugelhelft.
Daarna de retract eens in de vleugel maken
Schaal details komen als laatst op de vleugel i.v.m kwetsbaarheid.

ik hoop wel dat jullie het leuk vinden wat ik hier beschrijf want het is een hobby erbij dat forum op pijl houden:mrgreen:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
is inderdaad wel wat werk zo'n forum bij houden maar we genieten met volle teugen,
kom er ook nog kapjes over de scharnieren van de flaps?

groetjes Johan

ps goed bezig man
 
is inderdaad wel wat werk zo'n forum bij houden maar we genieten met volle teugen,
kom er ook nog kapjes over de scharnieren van de flaps?

groetjes Johan

ps goed bezig man
Die kapjes heb ik al gezien tussen al de zooi:p. Die komen er pas het laatst op want die breken er toch alleen maar af tijdens verdere werkzaamheden
 
@Maikel

...............\\\|||||||///
.................\--.....--/
.................(\@..@/)
-----oOOOo---(_)---oOOOo-------

Goed bezig daar zie ik

Gr Japioooooo
 
en we gaan weer verder:p

Ik heb er ook uiteraard ook een verlichting set bij gekocht.
Daar maar eens mee begonnen in de vleugel waar ik mee bezig was.
Een mooi zakje met lampjes en een regelaartje is er geleverd.
In de vleugel de uitsparing er uit gehaald.
Je ziet aan het stukje wat ik er uit heb gehaalt hoe mooi de lijmnaat is in de neuslijst.
Ook op moeilijke plekken kunnen ze netjes lijmen die duitsers:mrgreen:
En daar weer netjes een bakje van balsa in gemaakt(moet op het gewicht letten he:mrgreen:)
aan de achterkant van het bakje heb ik alu tape geplakt voor de warmte.
Ik weet niet hoe warm dit lampje word , maar er zitten koel ribbtjes op volgens mij.
Dus maar voor de veiligheid.:rolleyes:
De lamp glaasjes zijn uit doorzichtig dun abs gemaakt.
je moet ze zelf uitknippen (links en rechts zitten ook nog eens aan elkaar)
Als de kist gespoten is beplak ik de buitenkant van het bakje ook met alu tape om een reflector te kreëren.
het is een groen lampje en het glaasje moet ook nog met doorzichtige groene verf gespoten worden.

en o ja voor de oplettende , het groene lampje zit niet aan de verkeerde kant omdat de vleugel op zijn kop licht

het was wel een tijdrovend klusje om dit netjes te doen.
maar je moet er wat voor over hebben

full


full


full


full


full


full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wel eng, de zaag in je vleugel ;)

Ik twijfel nog heel hard of ik de winglets van de Viper ook zo onder handen ga nemen, kunnen wel mooi positielichten in natuurlijk. Maar 't zal me ook wel mn lak kosten :(

Mooi werk Maikel!
 
Back
Top