Baja Fun Belgium Meetings Thread

kostenko zei:
Buiten het feit dat de SS versie een 26cc motor heeft en de 2.0 een gekietelde 23cc doen deze voor elkaar niet onder.
Specs zijn ook vrijwel gelijk en beide hebben de dikke achter draagarmen die ook op de 5T te vinden zijn.

Een SS versie zou eigenlijk veel voordeliger moeten zijn maar helaas is dat niet het geval.

Belangrijke zaken zoals een aluminium clutchbel carrier, outerwears luchtfilter en pullstart filter mogen niet ontbreken.

Daarnaast een goede Futaba of Sanwa 2.4GHz zender voor voldoende bereik met failsafe ingesteld zodat je de baja niet plotseling kwijtraakt.

Inderdaad, en in amerika is de SS goedkoper dan de 2.0 (zoals het hoort daar je bij de SS nog aan honderden euro's bij moet kopen om het lopend te krijgen) .

Als je wilt knutselen met je vader dan zit je met de SS wel goed dat is waar. Zit wel een uurtje of 10 tot 15 werk aan om hem in elkaar te krijgen dus ben je wel even mee zoet :thumb_up:

Bestel dan wel gelijk een gas/rem sevo, radio + ontvanger, batterij , de bekabeling, een lader , en een spuitbusje om de kap mee te spuiten .

Neem gelijk een leuk snel ladertje, voor een tientje of 5 heb je wel een delta-peak lader met verschillende laad programma's voor verschillende soorten batterijen .

Voor onderdelen is er keus genoeg. Je hebt RCfun.nl , pitstop-shop , rctuning raalte . Bij pitstop shop staat de meeste informatie bij de producten, erg handig , zeker als je net begint.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waar gaan jullie voor onderdelen en welke online shop kan je me aanraden om voor een leuke prijs een Baja te bestellen?

Ben net terug uit het ziekenhuis na een klaplong en moet me nog een beetje rustig houden maar als jullie in de buurt van Gent nog eens wat tankjes gaan knallen ga ik zeker eens komen kijken :) Dank voor de leuke ontvangst op het forum! :)

Trouwens een ERG gaaf filmpje gevonden: 9Sc0YMJVRNg[/media] - Ride in a 5T
enig nieuws over je aankoop?

meeting 23/05/2010

hello, het wordt hoog tijd dat we nog eens samenkomen. Gent is precies in een woestijn veranderd! Cool filmke, Mrhpi zijn baja is wel goed wakker met die dominator, wheelie time!
Er is ook een alternatief voor morgen op gras in de buurt van Brussel. (adres voor Google earth, Chemin Massart 1380 Tubeke).
Onze vrienden Takumi, Laurent en Butcher die er vorige keer in Gent bij waren zijn daar al gaan rijden, u kan enkele foto's zien in deze thread op het belgische baja forum. run à Tubize

Grtz

deze namiddag we gaan rijden op de parking van mediamarkt sint-pieters-leeuw rond 13H30 14H00

laurent , dustmaster , takumi , en normaal fabien , bruno kan niet komen

adresse: bergensesteenweg 427

1600 sint pieters leeuw

het was inderdaad weer prachtig, maar het schaderapport is niet zo goed :(
motor kapot= zand in de motor (eigen schuld, luchtfilter zat er niet goed op)
speling op as carburator
trekstarter
schokdemper gebroken vooraan
spoiler
rolkooi versleten
paddles: stukken af
velgen geplooit

ik weet nog niet wat ik ga doen met de motor, een cilinderkit kopen of een nieuwe 4 bout cilinder motor
t'is een hobby:rolling:
nog een onboard cam video
[media=youtube]XQJB0kSYNBE[/media]

Tzal waarschijnlijk weer een schitterende dag geweest zijn om te bashen, ik had er wel graag bijgeweest maar had nu even iets anders gepland.

@ Dieder: Er goed tegenaan geweest ja? Anders kunnen we samen 2 moters bestellen bij ORB met ev. extra korting. En bij DDM heb ik ook nog een serieuze lijst staan. Enkel jammer dat ed ni zo'n goei moment is met den € .

Wow fantastisch!!! ik ben nieuw hier en heb pas (1maand geleden) een Baja 5B gekocht.
Het is leuk om toch te zien dat er nog mensen zijn die met deze fantastische auto rijden! Bangelijk gewoon alleen kan ik er nog niet veel mee en de sturing is ook nog wat een probleem zeker als de auto naar mij toe komt gereden! hahahaha
Al doende leert men, nietwaar?
Ik hoop dat ik ook van die meetings kan en mag meemaken!
Groetjes Ivan

Wow fantastisch!!! ik ben nieuw hier en heb pas (1maand geleden) een Baja 5B gekocht.
Het is leuk om toch te zien dat er nog mensen zijn die met deze fantastische auto rijden! Bangelijk gewoon alleen kan ik er nog niet veel mee en de sturing is ook nog wat een probleem zeker als de auto naar mij toe komt gereden! hahahaha
Al doende leert men, nietwaar?
Ik hoop dat ik ook van die meetings kan en mag meemaken!
Groetjes Ivan

Beste Ivan, proficiat met je nieuwe baja, ik kijk ernaar uit hem aant werk te zien, bij ons is iedereen welkom om mee te rijden, hou de posts in deze thread maar in de gaten voor datums en lokaties, voor jou is Gent zo heel ver niet, grtz Ivo

Je kan het filmpje ook zo plaatsen ;),staat gezelliger toch.In plaats van die snelkoppelingetjes
Leuke filmpjes mannen :thumbsup:,alleen iets te ver weg voor mij

hey snoeksel,
leuke film waar de cam op de baja bovenop zit :-)
welke camera heb je gebruikt daarvoor?
Is een filmpje van een van de mannen.Ze zetten er dan een linkje bij naar you tube,maar je kan ze ook op deze manier plaatsen,in plaats van die joep troep linkjes :D

zeer schone kwaliteit en blijkbaar bestand tegen de trillingen van de motor, meestal krijg je met die goedkopere camera's dansende golven in het beeld, iets wat ik nu niet gezien heb :-)

Back