BalsaCraft Hurricane mkI; Waarom er even niets aan de Mustang gebeurt...

Bastiaan heb je nog tips of fotos over het maken van de fairings..? Kom er niet uit.. Of iemand anders misschien?

Hoi Gary.

De farings staan mooi aangegeven op je tekening.

6430491482bb2c4d8.jpg

Snap niet wat het probleem is.
Misschien niet de lichste methode maar wel makkelijk.
Beetje schuurwerk.

Succes verder.

Han.
Misschien even wachten op Jan.
Die komt me toch met een idee.!!!;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is inderdaad een goed manier.
Ik had destijds ook de voorste helft massief gemaakt en de achterste helft beplankt.

WV heeft de achterste helft met balsa beplankt, ik heb het met 1 mm ply gedaan.

succes

Ik heb nog nooit een fairing gemaakt dus ik weet het niet op de tekening en in de beschrijving staat niet veel alleen een plaatje.

64304916110aaea62.jpg

64304916110ad8e55.jpg

64304916110b0c8d4.jpg

6430491611338361d.jpg

643049161133ab6c0.jpg

643049161133d5a93.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik moet voor de motorisering denk ik nog het volgende halen (ff zeggen als het niet goed is)

RBCkits Online Shop - Typhoon 29/12/10 dit is de lichtste van de Typhoons. Hoe weet je of het voldoende is voor een handlaunch en welke prop moet erop?

RBCkits Online Shop - Het 40 amp Waarom 40 en niet lager of hoger?

RBCkits Online Shop - Himodel 3S2200 3S of 2S wat is het verschil..? Met 2000+mAh kan ik wel een tijdje rond tuffen toch?
Of deze Modellbau Lindinger Onlineshop

En weet iemand een goede lader die ik in de toekomst ook voor grotere pakketten kan gebruiken?

Gary,

De Typhoon 29/12/10 is een prima keuze en zit ook in mijn RBC modellen.
Gaat prima samen met een 10x7 prop en 3 cellen LIPO.
Stroom ligt dan rond de 18 AMP.

Een 40 Amp regelaar is dan wat hoger in Amp dan nodig, maar voor de toekomst misschien weer handig iets zwaarder te hebben.

Neem wel minimaal een 3S pakket wat betekend dat het 3 Lipo cellen zijn en ongeveer gelijk staat met een 10 cellen Nihm.

De Himodel cellen zijn voor zover ik weet prima, maar heb daar zelf geen ervaring mee.

Lader is een lastige keuze maar heb zelf de Schulze en die doen het prima, voordeel is ook dat deze te updaten zijn en dus met de tijd meegaan.

Ga wel voor een lader met een balanceer mogelijkheid want dat komt ten goede aan de levensduur van de cellen.

Ton

Bedankt Ton!!! Die Schulze's zijn wel duur maar zal het wel waard zijn. Ga voor iets goedkopers, ik denk niet dat ik al die funkties nodig heb.

Gary,

Aan jou de keuze, maar vergeet niet dat 1e keer iets meer neerleggen is uiteindelijk goedkopen dan elk jaar een nieuwe kopen.

Wat wil je besteden dan en welke heb je in gedachten.

Ton

Ik heb er nog niet zoveel kaas van gegeten maar ik dacht aan dit:
Modellbau Lindinger Onlineshop maar dat lijkt mij gewoon een standaard ladertje weet niet hoe "goed" die is. Heb jij voor de accus van de Fiat bijvoorbeeld perse zo een Schulze lader nodig of iets soortgelijks? Weet jij niets voor €50-€100?
Ik zit ook te kijken naar accus, zal iets van 1800-2200mah worden. Maar er staat steeds een getal met een "c" bijv 25c, wat betekend dat en wat beinvloed het? En bij welk merk accus zweer jij?

Gary,

Dat is een hele nette fairing geworden.

Hoeps zag nog een vraagje open staan;

Modellbau Lindinger Onlineshop maar dat lijkt mij gewoon een standaard ladertje weet niet hoe "goed" die is. Heb jij voor de accus van de Fiat bijvoorbeeld perse zo een Schulze lader nodig of iets soortgelijks? Weet jij niets voor €50-€100?

L65596.jpg

Nee heb je niets aan, is alleen voor 220Volt en dus niet op het veld te gebruiken en er is niets af te lezen van wat er tijdens het laden gebeurt.

Je moet!!!! echt zoeken naar een lader voor 12V en als die ook nog op 220V zijn werk doet, dan is dat helemaal mooi, maar dat gaat dan wel meer kosten.

Kijk hier maar eens dit lijkt mij wel een bruikbaar ladertje;
Modellbau Lindinger Onlineshop

TECHNISCHE BESCHREIBUNG:Versorgungsspannung12 Vladbare AkkutypenNiCd/NiMH/LiPo/LiFe/LiIo/Pbladbare Zellenzahl1-15 NiXX;1-6 LiXX;1-6 PbLadestrom0,1-6 A (max.70W)Entladestrom0,1-1 A (max.5W)Abschaltungautomatisch

Lukt me niet het plaatje erbij te zetten.

Maar deze lader kan in iedergeval alle type accu laden die op de markt zijn en is dus goed up to date.

Ik zit ook te kijken naar accus, zal iets van 1800-2200mah worden. Maar er staat steeds een getal met een "c" bijv 25c, wat betekend dat en wat beinvloed het? En bij welk merk accus zweer jij?
De c staat voor capaciteit afgeven en een 2 amp accu met 25C kan dus 2x25=50 Amp leveren zonder te overlijden.
Voor de Hurricane is 20C al meer dan voldoende want je komt nooit aan de 40 Amp en dat scheelt ook in de kosten.
Heb zelf geen voorkeur en heb van allerlei merken in gebruik, denk dat er tegenwoordig geen slechte cellen meer zijn.
De cellen die RBC verkoopt zijn prima maar goed aan jou de keuzen.
Heb je op de club niemand die elektro vliegt, altijd handig om een keer mee te kijken hoe het werkt.

Ton

Hoi ik heb (alweer) een vraag: de fairing sluit niet aan op de vleugel. Alleen het gebied rond de hoofdligger sluit mooi aan, bij de voor en achterkant is er een ruimte van ik denk wel 5mm, ik kan zo er doorheen kijken :-s
Hoe kan/mag ik dat oplossen? Gewoon een strook balsa onder de fairing plakken en schuren tot alles netjes aansluit?
Die fairing is wel netjes voor de 1e keer al zeg ik het zelf, hij is alleen niet op maat :-s

Ton, het wordt iig een 12V/220V lader! Bij ons veld heb je wel 220 maar je weet nooit waar je belandt met vliegen, zo een elektro kistje gaat makkelijker mee dan een oliebrander.

Is een van deze laders wat:

http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1335_1358&products_id=66034
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1335_1358&products_id=72105

http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1335_1358&products_id=63512
http://shop.lindinger.at/product_info.php?cPath=1335_1358&products_id=69410

En dan denk ik toch meer aan die van €99,- van Graupner.

Heb ook weer zitten kijken bij die van Schulze maar ik ben denk ik nog lang niet aan iets van meer dan 6(!) cellen toe denk ik..

Laatst bewerkt:
Gary,
Je moet de fairing bouwen met de vleugel aan de romp en het past altijd, wel een stukkie plastic tussen romp en vleugel.

Laatst bewerkt:
Kan ff geen foto plaatsen batterijen van de camera zijn weer leeg. Maar heb gemeten het is +- 2mm op het ergste punt...
Het stond idd zo uitgelegd hoe je die fairing moest maken maja 1e keer he...
En opnieuw beginnen? Je bedoeld die fairing eraf slopen???

Gary,

Ja die van € 99.- ULTRAMAT 16 12V LADER M.BALANCER GRAUPNE
Ordernumber: 72105 lijkt mij ook een prima keuze.
Daar kun je elk type accu mee laden en is inclusief balancer heeft dus alles wat nodig is.

Wat die fairing betreft laat eerst maar een plaatje zien kunnen dan kijken wat de beste optie.

Ton

Back