met een zeer fijn scalpel mesje even langs de rand van band-velg rondgaan en dat is meestal voldoende bij mij, behalve als je de band op erg veel punten hebt vastgezet....
Ik heb van die kant en klare velgen gehaald, dus die zitten helemaal rondom gelijmd. Zal ze eens in heet water leggen, kijken of dat helpt. De stukjes die niet los weken die snij ik er wel af met een mes dan. De aceton sla ik maar over, lijkt me niet zo'n goed plan. Nou ga ik zelf de bandjes erom heen zetten, maar ik ga wel wat minder lijm gebruiken, ik rij voor de lol en niet voor de competitie. Als ze met een paar dotjes blijven zitten vind ik het best. Krijg ik ze er alleen maar makkelijker af.... Remco
Hebben wij het in de 1:8 toch makkelijker we draaien ze gewoon af met een afdraaimachine .' Al doen we dat tegenwoordig niet zo veel meer we kopen ze kompleer geplakt op velg
het afdraaien van bijvoorbeeld je 1:8 onroad banden is voor het op maat brengen van je band en niet voor het eraf halen en erop zetten van je band. Maar ik vind het eigenlijk onzin om je banden op de ideale maat te slijpen. Ik rijd gewoon met de banden zoals ze geleverd worden en ze worden vanzelf kleiner. Wil je een bepaalde maat banden hebben, kan je ze daar beter 'naartoe rijden' dan eraf slijpen. Maar dat is mijn mening.
Hmmm..... zeker nog nooit banden gelijmd ? Tuurlijk draai je versleden banden helemaal af (of eigenlijk afsteken) waardoor je de velg weer kan gebruiken om een verse band op te lijmen. En ja, er zijn apparaatjes die op een soort draaibank lijken om een band te lijmen, de band valt in een soort centrifuge en zal uitzetten tijdens het draaien, zo kan er een met lijm ingesmeerde velg zo erin geschoven worden, op het moment dat de centrifuge uitgezet wordt zal de band om de velg klemmen. Maar je hebt gelijk, minimaal afdraaien voor de rondheid geeft maximaal rijplezier. Voor wedstrijden train ik altijd op volle banden die voor de race dan de ideale maat hebben. Maar even de topicstarter..... Knip de band van de velg (als die op is), dan hoef je alleen nog maar de lijmrandjes met een beetje rubber weg te halen.
ok...tot zover lukt het allemaal wel, zit nog wel te etteren met die lijmrestjes....maar geduld is een schone zaak. En dit is de situatie met bandje die zijn opgereden... Nou heb ik ook nog velgen met nieuwe bandjes, alleen zijn er twee velgen kapot...Hoe ga ik dan die nieuwe bandjes eraf halen, en zitten ook nog eens helemaal rondom gelijmd...maar knippen in deze situatie wou ik maar niet doen. En ze eraf snijden lijkt me ook geen succes... Remco
2 velgen kapot? Die heb je vast niet zelf kapot gereden Als ik (Ja, ik was degene die de velgen aan bonken heeft gereden :evil: ) je nou eens gewoon 2 nieuwe bandjes geef... Is makkelijker als prutsen hoor ntopic: Het lijkt me dat die banden altijd wel beschadigen met het afsnijden. Of je moet in de velg snijden, maar dat lijkt me erg lastig. Als je velg kapot is, en de band is nog vrij nieuw, lijkt me dat jammer voor de band, of is er iemand die misschien uit ervaring andere verhalen heeft? Marco.
Gewoon afkoken in een pannetje water. Indien met superlijm breek je dat dan zo los na een paar min koken.
Snijden zou ik ook niet doen ik had dat ook geprobeert en nu zijn mijn 2 velgen kapot :cry: en de banden kapot weg gooien dus
Aii...das dubbel pech...tis duidelijk dat de optie snijden wordt geschrapt :wink: Ik heb nog geen tijd gehad...maar ga morgen maar ff banden koken... Maar even voor de duidelijkheid...moet het water heet zijn...of moet het water daadwerkelijk koken? Remco