Beaufighter ................

Discussie in 'Vliegende schaalmodellen' gestart door Ben Postmus, 25 okt 2004.

1. hezik

hezik Guest

Als je je werk tot nu toe vergelijkt met oracover, was het dan de moeite waard? Heb je erg veel meer werk eraan t.o.v. oracover?

2. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Ik denk dat je gelijk hebt, wel is het zo dat ik ipv. de 8 nicadcellen voor lipo's ga. De NiCads liggen zowel voor als achter het zwaartepunt (stickpack). De lipo's komen allemaal voor het zwaartepunt te liggen, dus misschien is borstelloss nog mogelijk qua zwaartepunt .... geen idee nog... allemaal gevoelsmatig giswerk ;)

Gevoelsmatig zeg ik dat het meer werk is, echter als ik het in tijd bekijk zal het ongeveer op hetzelfde uitkomen. Vooral omdat het, voor mij, een onbekende techniek was heeft het meer tijd gekost. Niet om het werk maar meer om de tijd die het twijfelen koste ;).

Ik weet niet hoeveel tijd er nog in het schuren en plamuren gaat zitten maar... ik denk dat er in de verdere afwerking meer tijd gaat zitten tov Oracover omdat ik meer werk ga doen om het geheel "schaal" af te werken... wat ik bij oracover achterwege zou laten.

Een volgende keer zal ik Oracover in ieder geval niet meer overwegen voor een project als dit.

3. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    De overtollige glasmat gewoon langs de randjes afschuren met een schuurblokje.

4. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Ik hoop hiet dat de inkt van het aftekenen straks door de lak heenkomt, iets om even bij na te denken een volgende keer. foto is van de neus.

5. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Hightech aandrijving, hightech bevestiging ;)

6. stefan_riemens

stefan_riemens

Lid geworden:
    17 feb 2006
    Och.. Het werkt toch :roll: :roll: :roll:

7. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Eerste deel van het gewraakte plasticwerk bevestigd.
    Zoveel mogelijk passend gemaakt en vervolgens met medium CA vastgelijmd.

Vervolgens de onderkant er ook op dezelfde manier tegen aan gelijmd.

8. raymon

raymon Forum veteraan

Lid geworden:
    4 mei 2003
    pas op strax vliegt hij dit jaar nog
    ziet er wel leuk uit

9. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    wat een mooie lijnen heeft dit toestel toch!

Begint al echt wat te lijken, zou ik hem dan toch nog dit jaar klaar krijgen? ;)

10. Arvid

Arvid Guest

Leuk kissie om zo te zien.

11. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Meer als voldoende power (en ik spreek uit ervaring)!
    Met de brushless en lipo hype lijkt het of de rest hopeloos behelpen is, maar niets is minder waar.

En idd die nacelles zijn een ramp. Ik heb voor een groter lijmoppervlak eerst een stripje balsa op de vleugel gelijmd als "sponning".

12. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Ben,

hehe eindelijk weer wat verder 8) :wink:

Krijg daardoor zelf ook zin om iets tweemotorigs te gaan tekenen.

Jammer dat het model uit productie is, blijft een heel leuk model.

Wat vind je eigenlijk van het idee een gedeelde romp te hebben en dus niet een afneembare vleugel van de romp.

Zie je straks niets meer van.

Hezik,

Ja zeker is het meer werk zo'n glasmat en de verdere afwerking :? maar het eindresultaat mits goed gedaan is veel mooier en blijft ook veel langer mooi en strak.

Ton

13. Phoenix

Phoenix Guest

Ton,
    Wat dacht je van een mosquito?

Ben,

is het klaar voor de meeting 20 mei in Oss?

14. Leo C.

Leo C. Guest

Ja maar..... o nee.... Ja en ..... letten we ook even op de vliegtuigen die boven de werkbank van Ben in de lijst hangen. Die maakt deze man ook zelf 8O :D Over tekenen gesproken. Ronduit schitterend. :D

De Beaufighter wordt trouwens mooi zeg.

15. Ton van Munsteren

Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    31 aug 2002
    Phoenix,

oe ja :lol: mosquito dat is zeker een mooie maar wil dan toch eerst even een oefen project en denk dan aan een DH Hornet met 2x T29 motortjes.

Leo,

Als die tekeningen zelf zijn gemaakt dan is dat zeker een knap staaltje tekenwerk.

Ton

16. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Graag, doen!

Voor deze maat vind ik het wel een innovatieve oplossing, vooral omdat de scheidslijn mooi te verbergen is met de invasiestrepen die er straks op geschilderd worden. Maar ik geef toch de voorkeur aan een losse vleugel, dit omdat je dan een mooie opening voor het inbouwen van je apparatuur hebt. Je hebt op deze manier nogal een koker waar je de besturing door een klain gat in moet prutsen. Aan de andere kant is het vervoeren straks wel erg handig door de verbindingsplaat. IK zit er aan te denken om de voor en achterkant permanent met elkaar te verbinden, dan nog is het toestel nog wel aardig handzaam.

Ik ben bang van niet, aangezien ik op 25 okt 2004 al met dit bouwverslag ben begonnen. ;) Ik ben niet echt wat je noemt een snelbouwer, misschien mag ik ook komen met een nog niet helemaal klaar toestel? Daar heb ik namelijk nog wel 1 van... ;) Topflite P51b

Thx .... you are making me blush :oops: :D Je zet me wel even aan het denken btw. misschien maar eens beginnen met een beaufighter op papier.

@WV
    Heeft jouw beaufighter verhaal nog een vervolg gekregen? Nog met een nieuwe begonnen, oude gerepareerd?

17. Ben Postmus

Ben Postmus

Lid geworden:
    29 jan 2003
    Dit is het kleurenschema zoals ik het toestel graag zou uitvoeren. Niet helemaal schaal voor mijn uitvoering (rechte stabilo) maar wel mooi en met de benodigde invasiestrepen.

18. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Ben,

Hij ligt nog steeds op de kast... :cry:
    Wimpy heeft een half gebouwde te koop, maar ik wacht al maanden op foto's en hoe we de deal kunnen afronden. :?

Ik heb bij Rob (RBC) geïnformeerd of hij nog een setje ribben/spanten wilde frezen, maar hij heeft er geen tijd voor / zin in. Wel heb ik een afdruk gekregen van de spanten, dus kan ik zelf aan de slag, maar de tijd ontbreekt nog even.
    Misschien moet ik maar eens bij Max Zuidendorp (de ontwerper) informeren, misschien kan/wil hij verder helpen. Iemand zijn emailadres?

Hier nog twee links met kleurenschema's
    http://ipmsstockholm.org/magazine/1998/11/stuff_eng_profile_beau1.htm
    http://ipmsstockholm.org/magazine/1998/11/stuff_eng_profile_beau2.htm

Ik neem mijn exemplaar 20 mei wel mee, dan praten we verder.

19. Peter Pankras

Peter Pankras

Lid geworden:
    21 jan 2004
    zonde eigenlijk. Het is echt een mooi kistje.
    Waarom verkoopt rob hem niet meer?

Peter

20. WV

WV verslagschrijvers

Lid geworden:
    3 okt 2003
    Geen idee, misschien weet Ton meer :?:

Wellicht een idee voor een gezamenlijk freesprojectje :wink: (moeten we wel een digitale tekening hebben)

Deel Deze Pagina