Hallo,
Ik ben hier 'nieuw'. Ik zit al een tijdje rond te kijken op het forum, en ik zat er aan te denken om me te registreren maar het was nog niet nodig geweest. Maar nu had ik zelf een vraag over Rc Helicopters. Ik wil een nieuwe hobby en ik zat te denken aan Rc Helicopters alleen ik weet niet zo super goed waar ik een goed beginnend groot model kan vinden. De prijs maakt niet zo super veel uit. Mijn budget is €350,00.
Alvast bedankt voor de moeite.
Tim
Mijn mening, het is maar een suggestie natuurlijk

Prima budget om te beginnen maar vergooi het niet aan rommel
Gewoon beginnen met een 450 formaat wordt wellicht geen succes zonder een beetje ervaring of goede hulp en kan daarbij nog gevaarlijk zijn ook.
Neem bij een tweedehands aankoop best ook een ervaren persoon mee en laat de heli voorvliegen. Niet goed vliegend te zien? dan maar laten staan

of het moet al een nieuwe kit zijn ofzo
Tegenwoordig met de micro heli's waar je ontzettend veel mee kan leren en die niet zo snel stuk gaan zou ik niet voor een lompe fp heli zoals de honey bee of een coax model waar je binnenshuis nauwelijks wat mee kan en buiten vaak teveel wind voor staat. Ik ben begonnen met zo'n honey bee dus dat wel uit ervaring. Je kan er mee leren vliegen maar dan moet je toch naar buiten en dat kan vaak niet met zoiets ivm de wind. FP heli en wind gaan niet samen.
Sowieso aan te schaffen:
-een sim, phoenixrc. Die is goed, voor 90,- te koop incl usb kabel (waar de kopieerbeveiliging in zit) voor een spektrum zender. Updates van phoenixrc zijn dan gratis.
Anders evt een kabel voor je zender en
http://www.marksfiles.net/HeliSim/ Die phoenix is beter maar eerst met gratis software aan de slag wilt
-Een micro heli uit de e-flite blade serie zoals: de nieuwe nano cpx, mcp-x of eventueel de 130.
Vraag in de winkel of bij de webshop even na of je met een rtf pakket ook de zender voor de sim kan gebruiken, daar ben ik niet zeker van. Als het zou kunnen qua budget koop je het best een spektrum dx6i met zo'n micro heli, dan zit je zeker goed aangezien je daarmee de besturing meer naar wens kan instellen.
Ook een goede mogelijkheid is gewoon gaan lessen om de basis onder de knie te krijgen en te ervaren of je het wat vind zonder meteen grote uitgaven te doen. Als dat lukt dan kun je daarna met praktisch elke heli uit de voeten.
Er is bv
Heliexpert.nl | RC Heli's bouwen en vliegen en
Welkom op de voorpagina - helischool oldeberkoop daarnaast nog wel andere maar daar kom ik zo ff niet op. Mogelijk is er ook een club in de buurt waar je kan lessen, gewoon vragen/informeren.