Mijn vader is druk bezig geweest met het vliegtuig, de stekkertjes kloppen nu allemaal en past nu ook op mijn accu en we hebben het vliegtuig getest en alles doet het. Mijn vader wil er ook nog een roer op gaan maken zodat het ook alle functies heeft.
ja, maar op dat multiplex kastje moest een andere draad zodat die op mijn accu past en nog 3 van die gekleurde draadjes
Dus dan zit de brushed setup er nog in. Waarschijnlijk heeft jou vader dan de batterij connector veranderd.
ja de brushed setup van de motor zit er nog in, de kabeltjes die naar mijn accu toe zouden gaan die pasten niet en daar zijn nu 2 andere kabeltjes op
nu is dat eigenlijk standaard zo... Kies gewoon 1 type stekker. een type wat goed verkrijgbaar is (en blijft), makkelijk werkt. en makkelijk in de omgang is. Daarna soldeer je die op al je accu's en regelaars. nooit geen gezeur dat iets niet past, tot je weer nieuwe accu's koopt.. Persoonlijk moet ik ook bij ieder nieuw toestel/regelaar en iedere nieuwe accu even de soldeerbout erbij pakken. nu wissel ik gelukkig niet zo vaak ;-)
Zo moet je het met alles doen, ook op je lader. Als je dat doet heb je nooit geen last van stekkertjes die niet passen.
Je hebt ook zwarte stekkertjes van die XT60, als je 2 dezelfde accu's hebt en je wil weten welke is maak je 1 accu met de gele stekker en de andere met een zwarte. Heb je al een goede lader?
Connector tests/gegevens. Na de testtabel staan volgen de aanbevolen draad-oppervlaktes in vierkante mm: www.elektromodellflug.de/hochstrom-st.-bu..html Onderaan elke pagina verwijzing naar Engelse versie. Excellent site, do have a look at the controller-, motor-, charger-, power supply-, battery- etc. tests. > 250ampère
ook even opletten welk merk je stekker van is. ik heb bijvoorbeeld ec3's op een rits accu's zitten. maar nadat mijn eerste set op was, heb ik "ergens" een lichting besteld. solderen ging goed. Maar de houders waren met geen mogelijkheid in 1 onderdeel over de stekkers te krijgen. Vaak zit er een voorziening in de stekker waardoor ze netjes in de houder geduwd kunnen worden, dat had de nieuwe lichting dus niet. gevolg: na 8 pogingen de rest weggegooid. van boven, van onder.. zacht en teder, grof geweld: iedere keer de houder dwars doormidden of in elkaar geknepen. ook was de man kant van de stekker voorzien van buigende delen, in plaats van een veerstuk. die buigende delen verbuigen na verloop van tijd, waardoor ze loskomen... met veerdelen heb je dat niet.
Ik zou je een easystar 2 aanraden. Makkelijk te bouwen, goedkoop, makkelijk later brushless te maken (bij bouwen derde draad gelijk tot aan motor mee trekken), vliegt leuk, makkelijk op de fiets mee te nemen, zweeft prima als je netjes bouwt en doet probleemloos loops, Rolls etc. Stunten voor beginners dus. En het allergrootste voordeel: super snel en eenvoudig te repareren met gewone secondenlijm (wibra 5 tubetjes voor 55 cent) zelfs op het veld. Mijn EZ* heette na een jaar Frankenstar door alle littekens. Ik ben heel veel jaren verder en vlieg er nog regelmatig mee als het te hard waait voor mijn DLG's. (Voor de duidelijkheid, letterlijk in dertig stukken uit elkaar gespat op asfalt - verkeerde toestel in zender, sukkel - mee naar huis genomen, gelijmd, elapor soep gemaakt en recht gebogen. Electronica er weer in en vliegen. ZO goed dus.)
Ja, klopt. Ik verwacht alleen dat het budget allang op is. Een Easystar 2 is in verhouding niet duur, maar wel als je weinig of geen budget hebt
Tsja, dan wordt het sparen. Of een bijbaantje; had ik ook toen ik 13 was. Auto's wassen, gras maaien, stoepen vegen.. dan heb je die 60 euro zo bij elkaar