Zen, de kunst van het citeren!
Alle zegen komt van boven.... niet?
Als ik het allemaal zo lees. (en er zijn veel wijze woorden geschreven)
Ik blijf erbij. Naar mijn gevoelen. Een 90-er 2T is toch wel een lel van een motor. Meer iets voor 3D. (Een trainer zou je snel kunnen morfen tot 2D
)
Kijk ik eens over den Google's grens, zie ik flink wat Trainer 60-ties. Doch helegaar geen Trainer 90-ties.
Graupner heeft een Sky Hero 60, Thunder Tiger heeft een Easy Trainer 60, die is ook al redelijk fors.
Er bestaat ook nog zoiets als een Sig Senior Kadett. Die gaat ook al groot, maar daar vlieg je nog met een .46 mee. Maar die moet je zelfstandig in elkaar plakken.
Die doen alle rond de 2,9 à 3,5 kg?
Heb je alweer een spanwijde van zeg maar 180 cm?
Maar er is niks 'Goedkoop' bij. Forget it but!
Aviomodelli heeft een Cessna Cardinal 177, spanwijdte 210 cm. Prachtig ding.
Reeds voort te sleuren met een 10cc?, 15cc zal een stuk beter gaan. Wel, daar over is vast wel iets meer over op dit forum te vinden.
Maar of deze schitterende ARF nu een leskist is?
Vele Pipers, Pilatussen, Austers etc. met -/+ 2 meter vliegen ook al voorbeeldig met 10cc
Ik denk dat door de marktwerking al een hoop beslecht is.
En in welke staat is die motor? Nieuw of gebruikt, betrouwbaarheid? Bewaren voor later? Of verpatsen voor een Calmato of soortgelijks?
Ter overweging.
Alle zegen komt van boven.... niet?
Als ik het allemaal zo lees. (en er zijn veel wijze woorden geschreven)
Ik blijf erbij. Naar mijn gevoelen. Een 90-er 2T is toch wel een lel van een motor. Meer iets voor 3D. (Een trainer zou je snel kunnen morfen tot 2D

Kijk ik eens over den Google's grens, zie ik flink wat Trainer 60-ties. Doch helegaar geen Trainer 90-ties.
Graupner heeft een Sky Hero 60, Thunder Tiger heeft een Easy Trainer 60, die is ook al redelijk fors.
Er bestaat ook nog zoiets als een Sig Senior Kadett. Die gaat ook al groot, maar daar vlieg je nog met een .46 mee. Maar die moet je zelfstandig in elkaar plakken.
Die doen alle rond de 2,9 à 3,5 kg?
Heb je alweer een spanwijde van zeg maar 180 cm?
Maar er is niks 'Goedkoop' bij. Forget it but!
Aviomodelli heeft een Cessna Cardinal 177, spanwijdte 210 cm. Prachtig ding.
Reeds voort te sleuren met een 10cc?, 15cc zal een stuk beter gaan. Wel, daar over is vast wel iets meer over op dit forum te vinden.
Maar of deze schitterende ARF nu een leskist is?
Vele Pipers, Pilatussen, Austers etc. met -/+ 2 meter vliegen ook al voorbeeldig met 10cc
Ik denk dat door de marktwerking al een hoop beslecht is.
En in welke staat is die motor? Nieuw of gebruikt, betrouwbaarheid? Bewaren voor later? Of verpatsen voor een Calmato of soortgelijks?
Ter overweging.
Laatst bewerkt: