Behoefte aan uitleg Aerobatics/3D figuren door JVDO?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Awol, 31 jan 2007.

1. El_barto_

El_barto_ Guest

Ik vind dat een setup niet te discusieren valt, Hier kan je de setup van JVDO zien en zo vliegt hij beste en voor hem het makkelijkste, mms dat iemand anders met een kompleet andere setup naar zijn mening beter vliegt, maar dat is zijn keuze, het is gewoon tof dat iedereen de zijne deelt met andere.

Grtz Matanza

2. Corrien

Corrien In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    28 okt 2003
    Maak daar twee petjes van! Absoluut indrukwekkend om te zien (en ook om te horen)! Ik kijk nu al uit naar het volgende filmpje!

3. Huibert

Huibert

Lid geworden:
    5 sep 2005
    Ben het helemaal met laatste posters eens, helemaal TOP. En graag doorgaan, zeer interessant :zon:

4. eclipse86

eclipse86

Lid geworden:
    29 aug 2005
    en ik kom em ook wel eens van dichtbij bekijken, of kwam jij?:p

gewoon doordoen, hopen dat de filmkes rap komen. want op afprod kun je met je sticks alle kanten uit en loopt et mis dan is het zo, maar hoe je het nu juist moet doen...en vooral om het een 2de keer te kunnen doen... zijn nog vele raadsels en probeersels voor nodig!

dus posten maar! greetz

5. Acropilot

Acropilot Guest

mooi vids jens, ksie er al naar uit om me u te mogen vliegen op de club, en volgend jaar komt er bij mij mss een funtana bij :D
    nu eerst maar eens aan die calmato sport beginnen :oops: ik vool me naabish in vergelijking met uw kist :oops:

greets!

6. bert de eerste

bert de eerste

Lid geworden:
    14 okt 2006
    is een schitrend vliegtuig leuke info film
    ga het zeker volgen
    maar zijn er ook andere altentieve (lees goedkoper) bedoel dan de bestuuring
    die ook de veilligheid vergroten

7. Awol

Awol

Lid geworden:
    22 feb 2006
    Blij t lezen dat de gemoederen weer bedaard zijn. Ik wil heel graag leren van de ervaringen en expertise van Jens net als veel anderen hier. Jammer dat hezik dan wederom de boel op zijn kop probeert te zetten.
    Dit topic is gestart vanuit de gedachte dat Jens zijn tips, trucs en meningen ervaringen deelt, dat daar dan ook zijn (in de praktijk bewezen) meningen en voorkeuren bij horen is niet meer dan logisch.
    Keep up the good work Jens!
    Veel vliegers waarderen wat je doet 8)

8. Gert Jan Bastiaans

Gert Jan Bastiaans

Lid geworden:
    30 dec 2003
    Geweldig werk PETJE af.
    Misschien 1 kleine tip je tekst ook in het engels te neer zetten en dan als je klaar bent met alles door verkopen :D:

9. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Bedankt voor jullie positieve commentaren!

Je kan hetzelfde toestel altijd met een goedkopere setup vliegen... als je bv gewone servo's steeks (juist met een iets grotere trekkracht als een std natuurlijk) en je vliegt er enkel F3M mee enzo is het niet nodig om bv een emcotec te kopen maar hij blijft interresant omdat je een waarschuwing krijgt over de bat spanning enzo.

Maar dan spreken we ook niet (met die set up) over 3D Vliegen ; case closed

Maar 1 ding staat voor mij vast; je geeft veeeeel geld uit om zo een toestel in de lucht te krijgen dan kan die 180 euro er ook wel nog af:)

@Gert Jan Bastiaans

Door movie maker was ik al heel beperkt in de commentaar die ik erbij kon schrijven ... dus nog eens engels zou zeker niet lukken...ook is het helemaal niet de bedoeling om er enig geld mee te verdienen...
    (al zou het mooi meegenomen zijn 8) )

10. Fotor

Fotor Forum veteraan

Lid geworden:
    10 sep 2006
    Nog een: ga zo door :thumbsup: ! Dit kan wel eens zeer interessant en leerzaam gaan worden.

Ik vind dat je met een prachtige setup vliegt :worship: . Wellicht zal niet iedereen het zo doen, maar dat is ieders eigen keus. Zelf vlieg ik met depron eigenbouwsels met goedkope spulletjes erin. Het gaat wel eens in de prak, en dan bouw ik in 2 avonden een ander speeltje. Mijn manier van zaken doen. Als je er maar lol in hebt.
    Ik blijf dit volgen en hoop nog eea van je te kunnen leren.

11. Christiaan Vis

Christiaan Vis

Lid geworden:
    5 sep 2004
    Jens, ik had nog wel een vraagje: ik zie dat je pull-pull op je rudder hebt maar wat me op valt is dat er niet heel veel spanning op de draden staat en er zelfs 1 een beetje slap komt te hangen bij uiterste uitslagen? Dat lijkt me toch vrij dodelijk voor flutter ed en dan nog een vraagje, zijn ze ook gekruist of dat niet?

12. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Ik moet je even gelijk geven hier ! De manier hoe de servo's geplaatst zijn enzo zijn goed. maar de roerhoorns aan de rudder zelf zijn niet ideaal (de draden zijn niet gekruist) en er komt inderdaar 1 draad zonder spanning als je rudder uitslag geeft naar een kant. Je kan de rudder dus dan met de hand verderbewegen... maar de wind blaast het roer constant aan dus dit geeft geen problemen, ook is dit is enkel bij heel grote uitslag... dat 1 kabel zonder spanning komt... bij die uitslag is mij vliegsnelheid enzo zo laag dat er geen flutter zal voorkomen. Ik vlieg nu toch al even zo en geen probleem. Maarten heeft zowat hetzelfde probleem op zijn extra.

Er zijn meerdere oplossingen, mensen die na ons het vliegtuig hebben gemaakt hebben ook die andere systemen gebruikt... je kan een "wiel" gaan gebruiken of van die rolletjes het is moeilijk uit te leggen en veel makkelijker te tonen. Paul Plevoets gebruikt dit systeem in soortgelijke extra ik zal hem eens een fototje vragen...

Vermits ik geen problemen heb is het er nog niet van gekomen om dit te veranderen....

13. Christiaan Vis

Christiaan Vis

Lid geworden:
    5 sep 2004
    ah, okay... ik denk trouwens dat het kruisen wel veel kan oplossen. Heb je dat al eens geprobeerd? ook het naar voren of achter verplaatsen van de ogen ten opzichte van de scharnierlijn kan interessant zijn. Op flyinggiants kwam ik stom toevallig een interessant draadje daarover tegen. Ik had er bij mijn funtana ook last van en toen ik de boel kruiste liep het veel soepeler (incl het terug komen in de neutraal stand)

hier het draadje: http://www.flyinggiants.com/forums/fg100/12331-mechanical-advantage-crossing-rudder-cables.html

14. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Jup heb ook al wat zitten lezen in dat van flyinggiants.... het terugkomen in neutraal enzo is ideaal kan echt niet beter en ik blijf liever van een goedwerkende set-up...
    Mss dat ik het ooit wel eens verander maar nu heb ik er allesinds geen tijd en goesting voor...

15. Alexzzz

Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 mei 2004
    Dit heb ik ook bij mijn Extra's op maximale rudderuitslag. Bij de ene zit het gekruist, bij de andere niet, beiden hebben er last van. Met vliegen merk ik er niets van, ook niet als ik met volle snelheid alle roeren in de hoek gooi met snappen (moet je wel écht zeker zijn dat je toestel het aankan :lol: )

Grt.

16. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005

logisch dat je er op hoge snelheid zeker heel last van hebt de wind blaast het roer hard aan... en van dat snappen... testen is de enige manier...

17. bdoets

bdoets Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

Lid geworden:
    6 aug 2006
    Moi werk, Jens.
    Kan je de volgende keer de titels iets langer laten staan? Bij een paar moet ik terugspoelen om ze helemaal te lezen...
    Of zou het mijn leeftijd zijn?

Bart

18. El_barto_

El_barto_ Guest

troost je, het ligt niet aan de leeftijd.... had ook dat prob, voor de rest idd mooi werk

Grtz Matanza

19. hezik

hezik Guest

Om ook constructief bij te dragen.. voor diegenen die al een voorproefje willen van 3d lesvideo's:
    New Video: HOW-To..3D maneuvers

Zijn ook al mooie video's met uitleg. Voorbeeld
    Gezien het feit dat JVDO meer werk besteed aan z'n video's, verwacht ik daar meer van, maar dit zijn wel al leuke lekkermakertjes ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. JVDO

JVDO

Lid geworden:
    7 okt 2005
    Mooi hezik maar in het echt is het toch allemaal nog wat anders dan die sim... daarom ook dat ik het niet op de sim doe, het is wel heel wat sneller.
    Met deze video's kan je wel mooi zien wat elke figuur is ... al zijn er ook vele discussies over die namen ik ben er alvast voorzichtig mee...
    Ook is het leuk als je de zender kan zien... we hebben trouwens nog een makkelijk systeem nodig die niet in de weg zit en makkelijk de zender filmt :)

Ja sorry jongens ik zal een van deze dagen eens die tijden wat verlengen en die tekst weer beter zetten

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015

Deel Deze Pagina