Bell 222

Discussie in 'Schaalhelikopters' gestart door Volunteer, 12 feb 2009.

  1. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Enkele foto's van de heli in vlucht.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Tiger2

    Tiger2

    Lid geworden:
    31 aug 2006
    Berichten:
    354
    ziet er goed uit!
     
  3. Blue Bird

    Blue Bird

    Lid geworden:
    28 jan 2007
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Kalken
    M A C H T I G
     
  4. Christian

    Christian

    Lid geworden:
    8 dec 2007
    Berichten:
    557
    Locatie:
    Bovensmilde
    Het zwaartepunt v.d. bell222 ligt wel behoorlijk achterin of niet?
    Hij hangt mooi achterover (vooral goed te zien op foto 3).

    Groet, Christian
     
  5. pardoez

    pardoez

    Lid geworden:
    3 mei 2007
    Berichten:
    1.463
    Locatie:
    Hendrik-Ido-Ambacht
    Volgens mij moet het zwaartepunt bij een heli altijd op de as liggen of een tikje naar voren.
    Dat de Bell-222 lijkt of deze naar achter hangt komt omdat de rotoras normaal schuin naar voren staat.
     
  6. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    Bedankt voor de reacties.

    Ja de as staat iets naar voor ten opzichte van de romp.

    En het zwaartepunt ligt zo dat als ik de heli opneem deze horizontaal hangt.
     
  7. Volunteer

    Volunteer

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    525
    Locatie:
    Belgium / Limburg
    OUD NIEUWS is ook nieuws

    Een week of twee terug de maandag na de meeting in SMAC was ik nog eens gaan vliegen met deze heli hij starten goed de motor liep goed hij taxieden goed ik wou een rolling start doen toen plotseling de motor uit viel op zo'n 2 meter hoogte.

    Ik heb hem kunnen redden met een soort van autorotatie zullen we maar zeggen maar de wielen kon ik niet meer uit doen (zenuwen) met als gevolg plat op de buik tegen de tarmac.

    Al bij al viel de schade nog goed mee.


    Maar wat ik denk dat is gebeurd is dat de regel naald is uit getrild want deze stond veel te veel open na de noodlanding.

    Zou dat kunnen? Of hoe kan een motor zo maar stil vallen?
     

Deel Deze Pagina