Bell P59-Airacomet

• Topicstarter Topicstarter Dickie
  • Startdatum Startdatum
Lijkt wel een impeller op dat filmpje hehe...
Ik heb de kist van de week bekeken en kan niet anders zeggen dan dat het een heel mooie en nette afgewerkte kist is.

@Dick.

Schitterende kist heb je weer uitgezocht, mooi vliegbeeld en zo te zien mooi langzaam te vliegen.
Welke tor gaat erin, denk dat een P80er net niet voldoende zal zijn met die broekpijp, minstens een 120er denk ik, moet niet te kritisch worden toch?

Bouw ze Ger.

He Ger hij moet volgens Grumania kunnen volstaan met een 60 of 80 turbine ik ga voor de King Tech K100 G 10 kg druk.
En dat fluitende geluid dat komt waarschijnlijk van de kachel pijp, dus weer een hoop denkwerk.
Kan de puntlasser wel tevoorschijn halen, we zien tzt wel.;)
Bij mij fluit die niet heb ik mij voorgenomen.:eek:
Verder landingsgestel besteld met remmen elektra.

full

full

full

film remsysteem
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=rrbdq_r8QOE

gr
Dick

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat foto,s gemaakt van de Duct pijp.

zij aanzicht inlaat kelk
full

vooraanzicht inlaat kelk
full

Van de achterkant naar binnen gekeken zie ik al een probleem
full

Wat dichterbij dan zie je een grote rand, of dit de fluit toon veroorzaakt :confused: mag een vloeiend verloop zijn, als ik de turbine binnen heb dan ga ik een proefstand maken en proberen.
Iedereen mag meedenken:cool:
full

Deze remmen gebruik ik ook en werken perfect. Gebruik voor de aansturing een simpele regelaar i.p.v. de door electron geadviseerde box. Remdruk kan ik via de zender vrij instellen.
Mooi spul allemaal, ga je plezier aan beleven. Bouw ze.

@Dick.
Wanneer je een 'fluitje' hoort is dat 9 van de 10 X een scheef zittend (slingerend) compressorwieltje.
En pijp die niet helemaal 'lekker' doorstroomt gromt een beetje maar fluit niet of hij moet behoorlijk scheef staan natuurlijk.
Ook de motor niet te dicht op de pijp zetten uiteraard zodat de motor lekker kan blijven ademen, te dicht erop is vaak dat de turbine wil gaan 'blafoneren' is een rotgehoor.
De pijp is toch 0.2 mm dikte inwendig en 0.1 mm uitwendig? anders wordt het wel een heel looig geheel.
Die ouwe pijp in mijn F86K heeft deze diktes en dat gaat nu meer dan 6 jaar goed, 450+ vluchten á 7 minuten. (52 uren totaal)

Die Kingtech 100er, hele goede keus, Martin is er heel positief over, lopen lekker koel en geven echt goede trust + ze lopen op diesel, dus maar 2% olie bij de brandstof mengen.

Blijf het volgen. Groet Ger.

Hoi Dick,

Weer een hele mooie keuze na de Gloster, ook een prachtige kist deze Bell!!
Veel plezier met de bouw ervan, ik ga het weer volgen.

Groet, Ramses

He Ramses welkom.

Eerst de hobby tafel vernieuwd, en de hobby ruimte opgeruimd
met hulp van Leon.

begonnen met de staart uitzoeken van de onderdelen en lijmen maar

full

Wieldeuren er uit gedremeld raamwerk uitlijnen en in de neus plaatsen
epoxy opgeruwd en reinigen met aceton, als alles goed op zijn plaats zit,
dan pas kan er gelijmd worden.

full

full

full

:bye:

Het schot cockpit gedeelte ook maar op zijn plek gezet.

full

Berto heeft vanavond de bestelde onderdelen meegebracht.

Landingsgestel
Wielen met remmen
Prog box en stuur unit
en ontbrekende stikkers
Prima geregeld en snel Berto.
De stuur unit is een nieuwe versie, van tevoren informatie gekregen met een kleine meerprijs ook weer geregeld.

full

De nieuwe stuur en prog unit

full

Back