Ben Buckle Falcon met zelfbouw motor

:music:Er zal wel muziek in zitten!!!

Ik hoop het Jo , ondertussen is het inlaatstukje ook klaar :) , nu is het wachten op mijn bestelde boutjes van M2,5 om het te monteren en morgen ga ik eindelijk:rolleyes: een ultrasoonreiniger halen om de carburator onder handen te nemen

groeten Jef

Nog enkele foto's van het inlaatspruitstukje

Eens passen
234.JPG

Flens gefreesd en gaatjes geboord
235.JPG

Het past
236.JPG

Groeten Jef :cool: wordt vervolgd

Laatst bewerkt:
Het is toch even aanpassen :confused: maar we kunnen terug posten :) en hopelijk komen de foto's nog terug , ondertussen heb ik de motor voor de eerste keer gestart :D als het me gelukt is zou hier het filmpje moeten te zien zijn

Groeten Jef

Laatst bewerkt:
Het is toch even aanpassen :confused: maar we kunnen terug posten :) en hopelijk komen de foto's nog terug , ondertussen heb ik de motor voor de eerste keer gestart :D als het me gelukt is zou hier het filmpje moeten te zien zijn

Groeten Jef
Mooi hoor Jef :) Dat moet volgens mij een enorme kick geven als je werkstuk start en "herrie" maakt :cool:

Voor zo ver het geluid via YouTube betrouwbaar =................vind ik hem wel "schraal/arm" draaien.............
De carburateur zou onderin veel rijker kunnen staan..............zeker omdat alles nieuw is en nog moet indraaien ...........;)

• Like
Reactions: jef
Bedankt voor de complimenten Ramses , Han , Jo , Erikjan en Dunsz .

Dunsz , de carbu is helemaal uit elkaar geweest en heeft een ultrasoon badje gekregen , ik moet de juiste afstelling nog vinden voor deze motor , het was me er nu maar om te doen of ik de motor aan de praat zou krijgen .

Groeten Jef

De fotoalbums zijn blijkbaar niet mee verhuisd , daarom ga ik proberen alle foto's terug te uploaden bij de juiste tekst , zonder bijhorende foto's vind ik het toch maar niets , bij mijn eerste bericht in dit draadje heb ik het geprobeerd en het is gelukt , het zal wel eventjes duren afhankelijk hoeveel goesting ik heb in dit saai werkje :confused::(:rolleyes:

Groeten Jef

De fotoalbums zijn blijkbaar niet mee verhuisd , daarom ga ik proberen alle foto's terug te uploaden bij de juiste tekst , zonder bijhorende foto's vind ik het toch maar niets , bij mijn eerste bericht in dit draadje heb ik het geprobeerd en het is gelukt , het zal wel eventjes duren afhankelijk hoeveel goesting ik heb in dit saai werkje :confused::(:rolleyes:

Groeten Jef

Ik zou nog even geduld hierbij hebben Jef. Ik denk er het zelfde over en heb ook geen foto's meer. Dit moet in de komende tijd allemaal weer hersteld worden door de "techneuten" achter dit forum. Er schijnt hard aan gewerkt te worden aan deze "giga-klus" :);)

Eindelijk nog een beetje nieuws te melden , de 2de vleugelhelft van de Falcon , op schuren na , is ook klaar :) , ik heb er nog wel wat werk aan want ik krijg de tongen niet voor 100% in elkaar geschoven :( , er blijft een spleetje van een 3 tal mm tussen de vleugelhelften , misschien ergens epoxy lijm tussen gelopen bij het onder hoek in elkaar lijmen van het half middenstuk en de vleugel want het paste eerst wel mooi in elkaar , een simpele oplossing is volgens mij aan elk middendeel een extra rib lijmen om het verschil op te vangen

F036.jpg

Groeten Jef

Of je kort de tongen om 3 mm in.... Het resultaat is hetzelfde qua sterkte....

Groet, Bert

De 2 basis zijkanten voor de romp zijn over elkaar heen in elkaar gelijmd (met folie ertussen) , zodat ze alle 2 identiek zijn , ondertussen maar wat spantjes snijden terwijl ze liggen te drogen.

F039.jpg

Groeten Jef

Rompzijkanten met elkaar verbinden

F040.jpg

Die kopse verbindingen vertrouw ik toch niet helemaal , daarom verstevig ik ze met driehoekjes

F041.jpg

Groeten Jef

Back