bestand uit autocad 2004 importeren naar winpc nc

Discussie in 'CNC' gestart door freakingtimmie, 19 apr 2011.

1. freakingtimmie

freakingtimmie

Lid geworden:
    6 sep 2010
    BOcnc heb ik er al op staan hoor :)

Alleen mijn duits is niet helemaal fantastisch, zeg maar net zo goed als dat de meeste duitsers in andere talen zijn. Geef mij maar engels dan. Maar ik kon BOcnc niet in het engels vinden, vandaar dat ik cambam wil(de) proberen.

Heb wel meteen een vraag voor je, freesnummer? Wat moet ik daar invullen? Ik kan geen nummer vinden namelijk tenzei die van de fabrikant maar dat is bijv. 148 en je kan maar 1 t/m 14 invullen (uit mn hoofd, ben namelijk niet thuis)

2. plotterwelt

plotterwelt

Lid geworden:
    5 aug 2006
    Ik ken er een hoop die vloeiend nederlands praten. :yes:

En ik gebruikte ook BONC op mijn frees in verbinding met PCNC

Mvg Johan

3. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002

Doel je op mij ??
    Ik prijs cambam helemaal niet de hemel in .... ik vind het zelfs een waardeloos programma (zelf gebruik ik de programmatuur van vectric , en dat zou ik wel de hemel in prijzen) . MAAR cambam is een (gratis) alternatief als de TS een probleem heeft met zijn duits en Bocnc niet wil/kan gebruiken.

Cor

4. freakingtimmie

freakingtimmie

Lid geworden:
    6 sep 2010
    TS?

Waar staat dat dan voor?

5. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002

Thread Starter ... jij dus :)

6. freakingtimmie

freakingtimmie

Lid geworden:
    6 sep 2010
    Aha, weer wat geleerd :)

7. R2D2

R2D2

Lid geworden:
    18 jun 2003
    NEEN jij niet iemand anders, laat maar ik ga geen namen noemen trouwens frees nummer is de diameter van de frees dus als je een frees hebt van 2 mm, en je wilt een rondje frezen zet BOCNC er een frees lijntje van naast van de diameter van het rondje met daarbij op geteld de diameter van je frees en als je uit dat rondje nog een vierkantje wilt frezen en moet die de binnen zijde als freeslijn nemen gewoon op de rechter muis klikken en dan Vector Umdrehen kiezen dan zet hij de freeslijn aan de andere kant van je getekende lijn
    Maar als je echt wilt weten hoe in het kort en alleen de belangrijkste dingen van BOCNC werken wil ik wel een stukje daar van typen, maar dat doe ik alleen als je echt wil
    want ik heb er veel werk van en het is zulks mooi weer buiten :)

8. corvl

corvl verslagschrijvers

Lid geworden:
    6 sep 2002
    @R2D2, ah, ok , ik voelde me namelijk aangesproken :)

Als tip om wel wat aan te prijzen, mocht je er ooit aan denken om andere software te proberen, de software van vectric ... niet gratis , maar extreem eenvoudig te bedienen en veel gemakkelijke functies zoals tabjes etc.
    Vectric - CNC Software Solutions - Wood Carving - Engraving - Signmaking - Routing - Machining zelf heb ik Vcarve pro gekocht voor het 2 (2.5D) frezen en voor de gein photoVcarve... erg leuk programma. ([56790] bouw-portaal-cnc-freesmachine-9 )

Hier wat screenshots van de xtra die ik met Vcarve pro heb gefreesd:
    http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/85350-bouwverslag-x-tra-60-eerste-vlucht-met-filmpje-2.html#post1368605

@ Timmie(?) helaas kan ik je niet verder helpen met Bocnc en cambam.

Cor

Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  9. freakingtimmie

freakingtimmie

Lid geworden:
    6 sep 2010
    @R2D2, Ik wil niemand van het mooie weer beroven, dus als het wat minder mooi weer is vind ik het ook goed. Maar als je tijd kunt vinden zou ik er goed mee geholpen zijn.
    En anders kan ik mn tijd ook volmaken met autocad.
    Eergisteren autocad 2011 geinstalleerd. Ziet er goed uit. Kan daar flink tijd in kwijt, dus je hoeft je niet schuldig te voelen + Ben nu al vele malen stappen verder dan in het begin.

@Cor, als ik meer opties nodig heb, zal ik zeker het 1 en ander willen weten over programma's. Waarschijnlijk zal er op dit forum al het 1 en ander over geschreven staan, zoniet dan is dit misschien een idee voor een topic.

Ik ga hapje eten

Deel Deze Pagina