BIPT (inbeslag name zender door douane)

Discussie in 'De Modelbouwkroeg' gestart door danny.k, 22 jan 2010.

1. Yves

Yves

Lid geworden:
    27 nov 2002
    Danny

Spijtig te horen wat je hebt meegemaakt. Ik heb vroeger ook veel geïmporteerd, meestal vanuit azië en het was altijd spel met die douaniers ...

als tip voor een goedkopere webshop zonder die douane regeles kan je hier eens gaan kijken, deze zitten in oostenrijk
    Willkommen bei Modellbau Lindinger

groeten

yves

2. Dieder

Dieder

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    wij hebben al onze spullen al besteld in amerika.
    3 zenders futaba 2,4 ghz 3pmx
    en die zenders zijn te koop in de belgische modelbouwwinkels.
    ik denk dat de douane een beetje achter komt met de nieuwe wetgeving.
    het maakt ook een verschil met welke koerierdienst je het laat opsturen.
    met fedex heb je nooit geen problemen want het pakket wordt nooit opengedaan door de douane en met usps word dat wel gedaan en duurt het ook langer.
    ik vind het jammer wat er met danny zijn spullen is gebeurt:(
    dat de zender in beslag genomen word daar nog aan toe maar de andere spullen niet doorlaten, dat zijn mafiapraktijken.ofwel heeft er iemand bij de douane ook een baja.

3. edge

edge Guest

Ik vindt het heel jammer dat er sommige niet CE gekeurde zenders wel inbeslag genomen worden en andere niet.
    Ik vindt het jammer dat ze niet ALLEMAAL onderschept worden en inbeslag genomen worden. :oops:

Ik heb er helemaal niets op tegen dat mensen in het buitenland goedkopere spullen kopen, integendeel.
    Maar hou je dan wel aan de regels. (voer geen verboden (niet goed gekeurde) spullen in)

Als door dit soort (ilegaal ingevoerde) zenders klachten komen , dan is iedereen daar het slachtoffer van .

4. hobbyist

hobbyist Forum veteraan

Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Dit is een appel en peren vergelijking.

usps is een landelijke posterij en transporteert een pakketje alleen tot de landsgrens waarna een andere posterij het over neemt.
    Douane formaliteiten zijn moeilijk of niet vooraf te regelen.

Fedex, UPS, DHL enz. zijn internationale transporteurs met hun eigen transport netwerken.
    Zij regelen vooraf de douane formaliteiten.
    Zodat een pakketje ook binnen een mum van tijd op de eindbestemming is.

En bij een dergelijke service is het ook niet van belang via welk Europees land de zending van buiten Europa binnen komt.

B.v. als ik een bestelling uit Hongkong binnen krijg met b.v. Fedex. (gebeurt wel eens)
    dan komt die altijd Europa binnen via Parijs en gaat dan bijna direct door naar Eindhoven en vervolgens de vrachtwagen in.

Maart tja die postzegel is een tikkeltje duurder dan dat labeltje van usps.

Laatst bewerkt: 27 jan 2010
  5. vliegman

vliegman

Lid geworden:
    22 dec 2003
    Verkeerd gepost

6. Roelof

Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    20 aug 2003
    En per definitie zijn ze dan legaal in Belgie?
    Amerika hanteert andere specs dan Europa, met name het vermogen maar ook de bandbreedte ed. zijn dingen waarop productietechnisch bezuinigd kan worden als de specs het toelaten.
    Face it, als er geen CE op zit mag de douane het tegen houden

7. Dieder

Dieder

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    als ze de zenders verkopen in belgie zullen ze wel legaal zijn denk.
    op de handleiding staat er een CE label, misschien dat het vermogen te sterk is , dat weet ik niet.
    dat ze dan de zender tegenhouden en de rest opsturen, maar nee compleet de handel inhouden, belachelijk

8. Dieder

Dieder

Lid geworden:
    7 mrt 2009
    dit is geen appelen met peren vergelijken.
    bij DDM kan je zelf vragen om met fedex of met usps te laten opsturen.
    wij weten dat met fedex je pakket in 4 dagen geleverd is.
    En u hebt gelijk dat usps de pakketten overleverd aan de lokale koerierdiensten en de douane en daar wringt het schoentje, de douane doet de pakjes open om alles te controleren. het duurt minstens 10 tot 14 dagen voordat ge uw pakket krijgt. wij laten altijd onze pakketten door fedex versturen en nog nooit problemen gehad.
    en ik spreek hier over duizenden $

9. Toendy

Toendy

Lid geworden:
    28 jan 2010
    ik snap je punt niet met appelen en peren ?<O:p</O:p
    <O:p</O:p

een transport bedrijf is een transport bedrijf hoe zij u pakketje naar jouw brengen is hun zaak en niet dat van de klant al komt de Kerstman dit brengen.<O:p</O:p
    Het komt er gewoon op neer dat ALS je met FedEx stuurt dat je deze problemen niet of tot bijna nooit zal hebben (k zeg nooit, nooit ma kom je snapt wat ik bedoel).<O:p</O:p
    Verschil tussen FedEx en andere is dat FedEx hun eigen douane centrum heeft waardoor alles al bij afhaling in Amerika wordt nagekeken.<O:p</O:p
    En bij UPS/USPS en andere is het dat deze gewoon naar de grens gebracht worden en de douane doet de rest,
    dan hangt het er vanaf van het humeur van die persoon bij de douane of jij je pakketje snel krijgt of deze daar zo maar even 2weken langer dan geplant blijft liggen.<O:p</O:p

Het voordeel dus bij fedex is dat:<O:p</O:p
    1. ze er geen rekening mee houden wat de Belgische douane denkt over sommige producten en zal hier dus ook geen strenge controle op doen (andere producten zoals wapens enzo zal dit wel strenger zijn ma van modelbouw niet)<O:p</O:p
    2. aangezien dit allemaal wordt nagekeken bij afhaling brengt dit minder werk met zich mee bij transport en zal dus ook het pakketje van afhaling tot aankomst volledig gesloten zijn
    Zo zal ook geen enkele pipo van de douane kunne zien of hij deze stukjes kan gebruiken op zijn eigen Baja (wat ik persoonlijk denk wat er gebeurd is aangezien op elke futuba een CE merk staat en ook je andere goederen in beslag genomen zijn )<O:p</O:p

Door deze manier van werken bij FedEx, zorgt FedEx er voor dat zij altijd op tijd zijn en zelfs bijna in 80% van de keren wij besteld hebben bij ddm (via FedEx) zijn ze vroeger dan geplant.<O:p</O:p
    En dan spreken we over meerdere bestellingen van over de 1000$ per bestelling.<O:p</O:p
    Vb: Laatste bestelling dat we gedaan hadden was 1700$ (met ook een futuba in ;-) ) en deze was op vrijdag besteld.<O:p</O:p
    Pakketje was geplant op donderdag er op geleverd te worden maar deze was dus al op dinsdag hier in België bij ons geleverd.<O:p</O:p
    Geen last met douane dus dit gaat rechtstreeks het vliegtuig op en af en dan direct de camion in richting FedEx verdeler waar de klant woont.<O:p</O:p

Ma nu als je dit niet wil riskeren zijn er meerdere andere oplossingen (ze zijn idd niet goedkoper)<O:p</O:p
    Je kan ofwel via Nederland bestellen of via je lokale verdeler want bij ons in elke modelbouw shop hebben ze deze futuba (wel een stuk over prijst ma kom dit is een ander topic)<O:p</O:p
    Nu kan je ook via MMR bestellen deze zit in de UK wat maakt dat als je daar besteld (ja heb daar ook al meerdere keren besteld) deze totaal niet via de douane passeert.<O:p</O:p
    Je betaald dus enkel en alleen de verzendings kosten.<O:p</O:p
    MMR is goedkoop voor als je alleen gaat bestellen maar als je met meer mensen een bestelling wilt plaatsen zal je toch beter bij ddm bestellen om dat je dan de verzendings kosten kan delen.<O:p</O:p

Ma goe kheb genoeg gezaagt nu ;-)<O:p</O:p

Laatst bewerkt: 28 jan 2010
  10. Cheeta

Cheeta Forum veteraan

Lid geworden:
    8 jul 2003
    Zo zal ook geen enkele pipo van de douane kunne zien of hij deze stukjes kan gebruiken op zijn eigen Baja (wat ik persoonlijk denk wat er gebeurd is aangezien op elke futuba een CE merk staat en ook je andere goederen in beslag genomen zijn )<o>:razz:

ben ik absoluut niet met je eens.

A. dat kan simpelweg niet er hangen 10 cameras op zijn bakkes... succes met diefstal uit paketten...

B. hoe groot is die kans uberhaupt dat het een modelbouwer is die bij de douane zit en precies dat model heeft..

C. er staat over het algemeen een CE met uitroep teken op de zender wat inhoud zie handleiding voor toegestane landen.

aangezien ze meerdere taal versies hebben zal dit ook wel gespecificeerd zijn dus de zender is niet per definitie legaal.

ook het verhaal over fedex vind ik kort door de bocht. ook fedex moet aan de belgische regels voldoen en zal ongetwijfeld steek proeven krijgen. Anders zou het een hele eenvoudige manier worden om via hun illegaal spullen in te voeren.

dus die vlieger gaat niet op.
    </o>

11. Toendy

Toendy

Lid geworden:
    28 jan 2010

euhm wat ?<O:p</O:p

A. dus dit wil zeggen dat er 10 camera’s op je “bakkes” staan gericht dat dit er voor zorgt dat er niets gestolen kan worden ??<O:p</O:p
    Naar mijn weten zorgt dit enkel voor een kleinere kans om te stelen en een veel grotere pak kans maar dit neemt niet weg dat er niets meer KAN gestolen worden.<O:p</O:p

B. hoe groot die kans bestaat ?? wat is dat nu voor een vergelijking. Hoe groot is de kans hij met een BMW rijd ? de kans is er dus wat maakt het nu uit hoe groot de kans is.<O:p</O:p
    Er zijn letterlijk mensen die de lotto winnen en die kans is nog veel kleiner dan de kans dat iemand bij de douane een hobby heeft als de onze.<O:p</O:p

C. idd ma als FedEx het CE merk ziet op iets voor speelgoed zal deze zeker niet moeilijk doen om dat er een ander tekentje (al is het een ! ) naast staat.<O:p</O:p
    Het gaat hier niet over illegale producten tegenover europa.<O:p</O:p
    want tenslotte wordt modelbouw bij sommige aanzien als speelgoed.<O:p</O:p

Ivm het verhaal: idd FedEx zal steek proeven krijgen en ook zelf doen en idd FedEx zal zwaardere controles doen over producten die iets gevaarlijker zijn voor meerdere landen of waar meerdere landen moeilijk om doen.<O:p</O:p
    Maar dit neemt niet weg dat zij sommige dinges wel door de vingers zien dan de lokale douane die voor het zelfde pakketje bijna 2 tot drie weken over doen om het na te kijken.<O:p</O:p
    Je gaat me ook niet vertellen dat de Belgische douane meer werk heeft dan die van FedEx dus te veel werk is zeker geen optie voor zolang te wachten.<O:p</O:p
    Bij mij gaat het er gewoon om dat het afnemen van de volledige bestelling niet correct is.<O:p</O:p
    En dat het veel sneller door de lokale douane kan.<O:p</O:p
    Als de futuba niet geïmporteerd mag worden laat deze er dan gewoon uit end of story.<O:p</O:p
    Maar ga niet zitte klooië met de rest van de wel legale producten.<O:p</O:p
    Wat heeft de rest van de goederen temaken met die futuba?
    <?xml:namespace prefix = v ns = "urn:schemas-microsoft-com:vml" /><v:shapetype id=_x0000_t75 class=inlineimg title=Razz alt="" border="0" src="http://www.modelbouwforum.nl/forums/images/smilies/icon_razz.gif" smilieid="5" stroked="f" filled="f" path="m@4@5l@4@11@9@11@9@5xe" v:shapetype o<>
    </v:shapetype>

12. danny.k

danny.k

Lid geworden:
    5 mei 2009
    Eind goed al goed.
    Ik heb het volledig bedrag terug gekregen van paypal.
    Best dat ik er achter heb gekeken,anders had ik niets.
    Dus betalen via paypal heeft dus wel echt zin.

Gr Danny

13. SCRT Pilot

SCRT Pilot Guest

...

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2010
  14. probaco

probaco

Lid geworden:
    22 nov 2009
    Nee het is zo dat ze met minder omzet een grotere winst willen halen. Ze kunnen ook met meer omzet dezelfde winst halen, maar dan moeten ze iets harder werken om dit te genereren.

Even voor de niet calculatoren/ economen:

1 zender van 200 euro inkoop + 50% opslag = 100 euro "winst"
    of
    10 zenders van 200 euro inkoop + 5% opslag = 100 euro "winst"

bij het eerste voorbeeld is de zender 300 euro en bij de 2e 210 euro.

Als hij het goed aanpakt loopt de verkoop van het 2e voorbeeld beter waardoor zijn voorraad ook sneller doorloopt. Voorraad kost ook geld.

Maar ergens zien de winkeliers dit anders.

On topic... Goed om te horen dat je je geld in ieder geval weer terug hebt.

Laatst bewerkt: 11 feb 2010
  15. Micropuller

Micropuller Forum veteraan

Lid geworden:
    1 jul 2004
    Blijf vooral verder dromen :rolleyes:

16. Turbokeu

Turbokeu

Lid geworden:
    31 aug 2008
    Mooi man! (heb net ook via Paypal het volledig bedrag van een niet geleverde zending mogen ontvangen)

@Toendy: Stop er mee uw replies in MS Word te typen, ik word GEK van die smileys...
    (Hint: gebruik Notepad, Wordpad, PS-pad of enig andere-pad, maar GOOI Word op de vuilbak!)

17. lip

lip

Lid geworden:
    22 feb 2007
    Oorspronkelijk geplaatst door Roelof
    En naar mate jullie steeds meer in het buitenland kopen zal de winkelier meer marge op zijn producten moeten vragen om rond te komen, dank jullie

bestel je toch ook uit het buitenland :p

fijn dat paypal zulke goede service heb ikhebhet met andere productenook altijd vergoed gekregen erg fijn als je weet dat er iets van zekerheid is

grtz lip

18. Toendy

Toendy

Lid geworden:
    28 jan 2010
    smileys ?? ik denk dat in mijn twee reply’s in totaal 2smileys voor komen maja kan aan mij liggen dat ik ze misschien niet zie.
    of bedoel je > > want naar mijn weten zijn dit geen smileys.<O:p</O:p
    Als dit volgens jouw een smiley is mag je mij toch eens duidelijk maken welke smiley dat is.<O:p</O:p
    waarom Word deze er bij plaatst weet ik niet maar dit houd mij niet tegen om Word te gebruiken bij zulke reply's.<O:p</O:p
    is overzichtelijker en gebruik het al jaren dus waarom zou ik er nu mee stoppen?<O:p</O:p
    we zijn aan het afdwalen van het topic zelf.<O:p</O:p
    Maar toch leuk dat iemand zot kan worden van smileys die er niet zijn.<O:p</O:p

K nu ff terug ontopic <O:p</O:p
    danny.K proficiat ik wist zelfs niet dat paypal dit deed dus dit is echt wel lekker nieuws.<O:p</O:p
    Heb zelf nog nooit met paypal gewerkt dus heb op dat vlak totaal geen ervaring.<O:p</O:p
    Hoop alleen maar dat je binnenkort wat meer geluk hebt met je zendingen.<O:p</O:p

19. Byte

Byte

Lid geworden:
    20 dec 2007
    Ik koop zo onderhand alles in het buitenland, niet alleen modelbouw, ook andere apparaten, en soms zelfs kleding uit China. Eten e.d. koop ik natuurlijk wel hier.

Vaak heb ik een klein onderdeeltje nodig, dat een "retail price" van $2.99 heeft. Kijk ik alle winkels hier in NL na zie ik dat het hier €5,50 kost. Dan kijk ik naar de verzendkosten, uit Amerika $0.99 en hier in NL €6,90 omdat ze het niet klaar krijgen het in een enveloppe te sturen, of het er wel in sturen, maar de prijs voor een pakketje aanhouden. Het verschil? 500%+... Nee bedankt. En daarbij komt ook nog dat verzending uit de USA tamelijk snel gaat (4 tot 7 dagen bij bepaalde winkels), en hier duurt het 3-4 dagen of soms zelfs nog langer omdat ze het niet op voorraad hebben.
    Van mijn part mogen ze allemaal de grond in, dat ze de prijzen maar aanpassen, dan kom ik er wel iets halen.
    En daarbij komt dat ik de winkeliers NIET dwing dit werk te verrichten, dus zout maar op met je "maar dat is toch zielig blablabla" verhaaltje.

Laatste keer dat ik in een NL'se speciaalzaak was om iets te kopen is al jaren geleden, TV, CD-speler, telefoon, noem maar op komt alles uit Duitsland, China en Amerika. Ik kom weleens in speciaalzaken/professionele, maar dat is alleen om te kijken wat ze hebben en over de prijzen te lachen.

20. PH-TVS

PH-TVS verslagschrijvers

Lid geworden:
    20 dec 2008
    Gefeliciteerd, je staat bij deze op mijn negeerlijstje :D

Deel Deze Pagina