Bixler II van HK ervaring

Haa Gert-Jan,

Strak filmpje ziet er mooi uit, heb mijn bixler vanavond even zijn 2e maiden gegeven!
Fpv gear en gopro 3, moet het filmpje nog uploaden maar eerst tot 1 maken! Hoe zet jij de sessies in elkaar tot 1 filmpje?

MvG, Daan

Windows movie maker. Maar het filmpje hierboven is onbewerkt.

Gisteravond gevlogen met een Bixler 1.1 (standaard uitvoering) en een GoPro Hero3. Had net genoeg power om ermee te vliegen. Had wel een crash :( (op 1:15). Binnenkort vliegen met m'n Bixler 2 met iets 'zwaardere' motor :)

@nandero Waar vlieg jij mee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Mijn bixler v2 zit inmiddels helemaal in elkaar. Ik heb de rod linkjes inderdaad met wat krimpkous gezekerd. Just to be sure ;-). Er valt mij alleen wel op dat de ailerons en de flaps niet echt 100% goed staan t.o.v. elkaar. Is het erg dat er hier en daar iets speling zit? De afstel nauwkeurigheid door HK is vrij matig moet ik zeggen.. Zelfs na het bijdraaien lijkt er marge te zitten. Nu denk ik dat het wel mee valt gezien het een lichtgewicht is en een groot vleugeloppervlak maar toch...

Als laatste zie ik dat de rechter aileron een veel grotere uitslag heeft dan links. Dit scheelt zeker 20%. Zij zitten samen op een splitter dus onafhankelijk inregelen gaat niet. Zou dit een probleem geven?

Maiden dit weekend, spannend!!

Gisteravond gevlogen met een Bixler 1.1 (standaard uitvoering) en een GoPro Hero3. Had net genoeg power om ermee te vliegen. Had wel een crash :( (op 1:15). Binnenkort vliegen met m'n Bixler 2 met iets 'zwaardere' motor :)

@nandero Waar vlieg jij mee?

Ziet er netjes uit! Jammer van de crash, stuurfoutje of ging er iets mis?

Ik vlieg de Bixler 2 met standaart servo's(bijgeleverd).
Flaps: Turnigy TG9
Esc: 20 amp (uit mijn K.I.A. Radjet 800)
Motor: 1850 KV (uit mijn K.I.A Radjet 800) Verder geen gegevens over zo uit de hand.
Prop: 5x5 (ook van de Radjet 800)
Lipo: Turnigy 3S 2200 mAh 25-35C

Heb eigenlijk de complete set over gezet, had eerder alleen de ESC over gezet
maar heb de rest ook maar gedaan ivm de irritant trillende prop-adapter.

Vind trouwens dat de bixler nu wel een stuk tipstall gevoeliger is met alle gear erop. CG is wel goed, op de plek van de carbon staaf. Achteraf had ik deze beter massief kunnen maken en kunnen verlijmen.... Waaren de vleugels toch iets stijver geweest!

Laatst bewerkt door een moderator:
Vaag, als ik hem aanklik kom ik gewoon op de juiste topic + pagina.

Maar kijk anders even via FPV en dan Mijn eerste FPV set die ik heb aangemaakt!

Vaag, als ik hem aanklik kom ik gewoon op de juiste topic + pagina.

Maar kijk anders even via FPV en dan Mijn eerste FPV set die ik heb aangemaakt!

Gevonden hoor! Gefeliciteerd met je eerste vlucht. Kende je de omgeving goed? Tip: dx8 verkopen en overstappen op de turnigy 9xr met frsky

Gevonden hoor! Gefeliciteerd met je eerste vlucht. Kende je de omgeving goed? Tip: dx8 verkopen en overstappen op de turnigy 9xr met frsky

Fijn haha! Ja dankjewel! Ja de omgeving ken ik vrij goed, zowel van de grond als uit de lucht, heb veel m'n eigen filmpjes bestudeert zeg maar! Hmm is een optie maar zat er zelf aan te denken om gewoon EZuhf te gaan gebruiken!

Ik heb hem besteld uit het EU warehouse en hij was binnen een week in huis. Verzendkosten waren onder de 10 euro, vind ik knap gezien de omvang van de doos ;-).

Maar nu... vanavond had ik mijn maiden flight. Ik dacht dat het niet teveel wind zou zijn maar dat viel tegen. Hij vloog als een speer, het ging behoorlijk rap, zo rap dat ik niet eens goed heb kunnen kijken hoeveel gas het precies was. Ik was zo aan het sturen ;-). Helaas maakte ik de fout dat ik dacht het goed te willen bekijken en dus te weinig hoogte gemaakt. Na een rondje of drie drukte de wind hem plots tegen de grond en ai ai ai.... Het horizontale staartstuk is gescheurd. De prop was overigens ook met prophouder en al van de as af. Dit vind ik gek, ik heb hem zo hard vastgezet dat ik bang was de motor uit de bixler te breken bij het aandraaien, en toch los... Denken jullie dat de staart nog te fixen is? En, als ik een nieuwe staart bestel, hoe krijg je die er dan netjes in, gezien deze verlijmd zit? Kan ik de scheur herstellen met de lijm die bij het vliegtuig geleverd werd? Het is mijn eerste foam toestel dus ik weet nog weinig van het repareren.

Dit valt prima te lijmen. Tip koop dunne CA en activator. Dit laatste is een spuitbusje welke het hard proces versnelt. Je had beter deze avond de maiden kunnen doen, heerlijk weer!

Back