Wat is ongeveer de vlucht tijd met een 3s 2200 lipo in de standaard configuratie?
Gééén idee. Het is nog steeds veel te koud buiten.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Wat is ongeveer de vlucht tijd met een 3s 2200 lipo in de standaard configuratie?
Ik overweeg de Bixler V2 met flaps te bestellen als trainer. Ik vlieg al een tijdje quadcopter, eigenbouw, maar heb toch wat technische vragen.
- Welke micro servos kan ik nou het beste mee bestellen voor de flaps? 9 gram, maar is het ook belangrijk of het digitale of analoge zijn en wat het voltage is? Ik zie servos met 3-6 volt, strak op 4,8 of soms 6. Hoe word de spanning geregeld? Ik ben nu gewent dat alles via mijn flight controller gaat maar deze lijk ik bij de bixler omschrijving op HK zowiezo te missen?
- Heb ik dus nog een controller nodig of...
- Kan ik, met een motorupgrade in de toekomst in het achterhoofd, ook een zwaardere ESC nemen of is dit te adviseren in de normale setup?
- Ik heb een Graupner MX16 HoTT zender, kan ik hier elke 2.4Ghz bij kiezen van HK en zijn daar nog 'aanraders' tussen?
- Hoe zit dat nou met die 'servo reversers'? Wat ik begrijp is dat de flaps net zoals de aelerons door servos bedient worden. Maar wat of waarom moet er dan wat reversed worden? Of kan ik dit met mijn zender doen door de waarden in de min te zetten?
Bedankt!
Martijn
- Ik heb een Graupner MX16 HoTT zender, kan ik hier elke 2.4Ghz bij kiezen van HK en zijn daar nog 'aanraders' tussen?
Bedankt!
Martijn
Iemand anders ook al vliegende filmpjes?
MvG
fuuuuuuuuuuuccccccccckkkkkkkkkkkkk, sorry, vanavond even wezen vliegen.
zat op redelijke hoogte (350 meter schat ik zo) en kreeg toen en flinke wind onder mijn toestel waarna ik het signaal verloor.
nou net 2 uur gezocht en heb hem nog niet kunnen vinden, heb er ook geen naam label inzitten etc. Dus die ben ik denk ik kwijt..
Ahh dat is niet leuk. Ik zou de plaatselijke politie bellen en in de buurt foto's ophangen met je 06. Misschien ook een bericht hier op het forum. Andere users kunnen/willen misschien wel helpen.
Dankje!
Nee daar heb je gelijk aan, ben ook wel blij dat hij nog helemaal heel is, had ik niet verwacht.