Bixler II van HK ervaring

Ik heb met de bixler een vlugt van 26 minuten gehaald met genoeg power over,
maar dan wel klimmen klimmen klimmen en dan weer een naar beneden glijden het echte zwever effect dus!
 
Ik overweeg de Bixler V2 met flaps te bestellen als trainer. Ik vlieg al een tijdje quadcopter, eigenbouw, maar heb toch wat technische vragen.

- Welke micro servos kan ik nou het beste mee bestellen voor de flaps? 9 gram, maar is het ook belangrijk of het digitale of analoge zijn en wat het voltage is? Ik zie servos met 3-6 volt, strak op 4,8 of soms 6. Hoe word de spanning geregeld? Ik ben nu gewent dat alles via mijn flight controller gaat maar deze lijk ik bij de bixler omschrijving op HK zowiezo te missen?
- Heb ik dus nog een controller nodig of...
- Kan ik, met een motorupgrade in de toekomst in het achterhoofd, ook een zwaardere ESC nemen of is dit te adviseren in de normale setup?
- Ik heb een Graupner MX16 HoTT zender, kan ik hier elke 2.4Ghz bij kiezen van HK en zijn daar nog 'aanraders' tussen?
- Hoe zit dat nou met die 'servo reversers'? Wat ik begrijp is dat de flaps net zoals de aelerons door servos bedient worden. Maar wat of waarom moet er dan wat reversed worden? Of kan ik dit met mijn zender doen door de waarden in de min te zetten?

Bedankt!

Martijn
 
Ik overweeg de Bixler V2 met flaps te bestellen als trainer. Ik vlieg al een tijdje quadcopter, eigenbouw, maar heb toch wat technische vragen.

- Welke micro servos kan ik nou het beste mee bestellen voor de flaps? 9 gram, maar is het ook belangrijk of het digitale of analoge zijn en wat het voltage is? Ik zie servos met 3-6 volt, strak op 4,8 of soms 6. Hoe word de spanning geregeld? Ik ben nu gewent dat alles via mijn flight controller gaat maar deze lijk ik bij de bixler omschrijving op HK zowiezo te missen?
- Heb ik dus nog een controller nodig of...
- Kan ik, met een motorupgrade in de toekomst in het achterhoofd, ook een zwaardere ESC nemen of is dit te adviseren in de normale setup?
- Ik heb een Graupner MX16 HoTT zender, kan ik hier elke 2.4Ghz bij kiezen van HK en zijn daar nog 'aanraders' tussen?
- Hoe zit dat nou met die 'servo reversers'? Wat ik begrijp is dat de flaps net zoals de aelerons door servos bedient worden. Maar wat of waarom moet er dan wat reversed worden? Of kan ik dit met mijn zender doen door de waarden in de min te zetten?

Bedankt!

Martijn



Servo's HXT900 gram zijn goede servo's voor een goede prijs. Digitaal is niet nodig bij dit model. Je zou eventueel 'metal gear' servo's kunnen nemen die overleven een crash beter hoewel een HXT900 ook best sterk is.

De ontvanger zorgt voor de spanning naar de servo's, high voltage en low voltage servo's zijn niet nodig.

Een controller heb je niet nodig maar zijn wel te koop

Met een 40amp regelaar kan je heel veel mocht je later super snel willen maar 30amp is vaak al genoeg. De Turnigy Plush zijn volgens mij de beste die ze verkopen en hebben ook een redelijke BEC die totaal 6 servo's wel aan zou moeten kunnen.

Geen idee of HK ook Graupner ontvangers verkoopt

Een servo reverser heb je alleen nodig bij een zender waarbij je de flap servo's niet los van elkaar kan instellen omdat je er een moet reversen anders gaat deze omhoog ipv naar beneden (waaronder de DX6i) ik denk wel dat de mx16 dat kan
 
- Ik heb een Graupner MX16 HoTT zender, kan ik hier elke 2.4Ghz bij kiezen van HK en zijn daar nog 'aanraders' tussen?
Bedankt!

Martijn

Nee dat kan niet, met een Graupner Hott kan je alleen de Graupner Hott ontvangers gebruiken.

Hier zijn nog niet andere ontvangers voor te krijgen/koop!
 
fuuuuuuuuuuuccccccccckkkkkkkkkkkkk, sorry, vanavond even wezen vliegen.

zat op redelijke hoogte (350 meter schat ik zo) en kreeg toen en flinke wind onder mijn toestel waarna ik het signaal verloor.

nou net 2 uur gezocht en heb hem nog niet kunnen vinden, heb er ook geen naam label inzitten etc. Dus die ben ik denk ik kwijt..
 
Sorry, late reactie gentlemen.

Het is de voorganger van de Storm OSD, maar wel een Cyclops van Foxtech. Ik gebruik het "gewone" 200Mw setje, maar wel met spiro antennes. Die laatste maken een wereld van verschil in bereik t.o.v. de gewone rubberduckjes.

Op m'n YT kanaaltje staat ook nog een filmpje met de Bix1 gevlogen. Daar heb ik de beelden van de #16 cam ook in gemixt.

Zwart-wit beeld komt omdat het stekkertje van m'n ontvanger er niet lekker in zat in het begin... :(

Het moet ff beter weer gaan worden mensen, dan gaan we weer filmen!

p.s. Nandero: klote voor je. Succes met zoeken!
 
fuuuuuuuuuuuccccccccckkkkkkkkkkkkk, sorry, vanavond even wezen vliegen.

zat op redelijke hoogte (350 meter schat ik zo) en kreeg toen en flinke wind onder mijn toestel waarna ik het signaal verloor.

nou net 2 uur gezocht en heb hem nog niet kunnen vinden, heb er ook geen naam label inzitten etc. Dus die ben ik denk ik kwijt..

Ahh dat is niet leuk. Ik zou de plaatselijke politie bellen en in de buurt foto's ophangen met je 06. Misschien ook een bericht hier op het forum. Andere users kunnen/willen misschien wel helpen.
 
Ahh dat is niet leuk. Ik zou de plaatselijke politie bellen en in de buurt foto's ophangen met je 06. Misschien ook een bericht hier op het forum. Andere users kunnen/willen misschien wel helpen.

Hallo,

ja hij is weer terug, weinig schade alleen wat deukjes van de takken want hij hing in een boom.
Heb afgelopen nacht op het werk inderdaad even a4jes gemaakt met een foto ervan en tel nummer, deze vanochtend uit de nachtdienst opgehangen en van middag 3 telefoontjes gehad. Daarna nog even bezig geweest met hem uit de boom te krijgen, hulp van een oudere man met een 11 meter vishengel gehad.

En dus is hij weer terug:D:D:D:D:D, wel grappig, mijn HD Wingcam 2 heeft 1 uur en 20 minuten opgenomen, je ziet dus van af het begin van het vliegen tot aan het donker.

Heb wel even een mooi screenshot gemaakt van onze zon op het filmpje:

full


Bedankt voor de tips voor het terug vinden!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top