Bouwverslag Blackout 330 mini bouwverslag (PDB rebuild)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door BorisB, 17 sep 2014.

1. Chris Burton

Chris Burton

Lid geworden:
    1 jun 2009
    Ja ik ben ook benieuwd :) goede tips van de escs!

Boris, ik heb een RC Switch om de lichten van de B360 aan/uit te zetten. Twee vraagjes:

1) moet ik het stukje op de pcb tussen de twee soldeerpunten van de lichten gewoon open-/wegkrassen? Welke tool zou je gebruiken?

2) ik heb mijn d4r ii via CPPM met de Naze verbonden. VBAT, buzzer en telemetry aangesloten. Waar moet ik in godsnaam de servolead van de switch aansluiten? Iemand bekend hiermee?

Cheers :)

2. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    De kogel is door de kerk, mijn volgend project word een.....:music: .....Blackout 330!:D[​IMG]

Hieronder zie je de Blackout mini H op de onderplaat van de 330 staan om de maat te vergelijken.

Er komen 2208 /2000 motoren op (Tiger's of Cobra's) in combinatie met de KISS 18A ESC's en oneshot. Nu moet ik alleen nog beslissen op welke RC en video frequenties ik ga vliegen.

@boris: Ik zie dat je de 360 op 2G4/5G8 vliegt, niet meer tevreden met UHF/1G3?

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  3. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Je kan het spoortje wat er tussen loopt gewoon wegkrassen eigenlijk. Dat moet totaal geen problemen geven.
    Hoe je het precies gaat schakelen weet ik niet exact, want heb het zelf nooit gedaan. In mijn geval staan de leds altijd aan :).
    Overdag zie je de leds eigenlijk niet eens zo.
    cool man!

Ja ik ben op een gegeven moment overgestapt naar Taranis en wou dan ezuhf module erin doen, maar vliegen op 2.4 bevalt me eigenlijk goed. De range van taranis is echt prima. Daarvoor moest ik ook 5.8 gebruiken en ik moet zeggen dat het voor mijn doeleinden prima is. Zo ver ga ik ook echt nooit. Vlieg liefst binnen 200meter.

Het beeld op 5.8 is overigens gewoon net wat mooier en scherper ook.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  4. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Ja precies, 2G4 en 5G8 werkt inderdaad prima... de keren dat je echt optimaal gebruik maakt en kan maken van de lagere frequenties zijn schaars. Een hoop van jou vluchten ben jij wel 1 van de weinigen die ook echt gebruik maakt van UHF en 1G3 op bepaalde passages... ga jij dat niet enorm missen op de 330/360??

Mooie vlucht van de Blackout 330 op UHF en 2G4 video met standaard rubberen eendjes: No way dat je dit na doet op 5G8:schrik: Het begin is nog wel te doen met 5G8, maar op het eind heb je echt een sneeuwstorm haha

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Chris Burton

Chris Burton

Lid geworden:
    1 jun 2009
    Mja is ook meer van "omdat het kan" hehe :cool:

Ik ga het eens proberen. Heb voor de Naze32 nu servo mode geactiveerd en de leads aan de onderkant van de Naze gesoldeerd, zou moeten werken. Regelaars/motoren sluit je dan op 3 - 6 van de FC aan. Wacht nu nog op de 2217s, 8 inch props en D4R ii voor de B360, gimbal komt dan volgende maand ergens (ik ben al lang door mijn budget heen... Zucht). Ik post wel iets als ie klaar is voor take-off.

Boris, even iets anders en off topic: heb je toevallig je huidige PIDs voor de Mini H voor me, wellicht via PM? Ik heb tot op de props dezelfde setup. Linkje zou ook prima werken :shock:

Laatst bewerkt: 2 feb 2015
  6. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Valt wel mee daar in de video....hij blijft boven de bomen zoeven en dat kan op 5.8 ook wel denk ik. Stukken waar hij er dieper in lijkt te gaan worden geknipt.
    Op de B330 setup vloog ik regelmatig wel achter meerdere bomen klopt, maar dat viel meestal wel mee. Ik heb ook vrij lang op 2.4 gevlogen en vliegen met anderen was erg lastig :D. Ook in sommige gebieden had ik onverklarbare storingen altijd :(.
    Op de hei achtige gebieden waar ik vaak vlieg heb ik meestal toch wel goede range op alle frequenties.
    Vind de gemakkelijkheid van 5.8 gewoon fijn voor zover, maar ik heb echt nog niet veel gevlogen met B330/B360 op 5.8 tot nu toe, dus dat moet nog blijken.

Ik heb al vele verschillende setups en settings op de mini h :D. Vlieg nu het liefst met cleanflight + KISS + oneshot125 en die settings kun je echt niet zomaar overnemen :D

7. kris1979

kris1979

Lid geworden:
    23 okt 2014
    Die blackout 330 frame's zijn nog best prijzig ten opzichte van qav of zmr al zijn die 250.
    Is hier een rede voor of zijn ze net uit gekomen?

8. JaZzMaN251

JaZzMaN251

Lid geworden:
    25 dec 2005
    Ze zijn groter en bestaan uit meer platen.
    Meer materiaal + meer freeswerk = hogere prijs

9. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Yup...de frame bestaat uit veel meer materiaal. Er is een dirty/clean sectie en wat meer geavanceerde design.

Je kan hier ook zelfs gimbal bij gebruiken enz.

10. kris1979

kris1979

Lid geworden:
    23 okt 2014
    Duidelijk

het is zeker een mooi frame met mogelijkheden zat.
    maar misschien nog iets te voorbarig voor mij om een quad te bouwen.

11. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    2g4 en 5g8 werken geweldig samen idd. Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan:D Toch heb ik nu 2 keer gevlogen in dit natte en koude weer, en dan heeft 5g8 echt last van de hoge luchtvochtigheid. Penetratie is echt niet best, en een hoop storingen.. zelfs op open veld. De lage frequenties hebben hier veel minder last van.

12. Chris Burton

Chris Burton

Lid geworden:
    1 jun 2009
    Sow, mijn B360 met 8 inch props is eindelijk "af". Heb helaas alleen kunnen hoveren tot nu toe, heeft echt lekker veel power, zelfs met mijn oude opgeblazen 4S 2650 Nano-Techs (25 - 50C). Hier wat foto's:

Via switch op de Taranis kan ik nu naast de Buzzer ook de lichten activeren *geek boner* ;)

Begin volgende maand komt de gimbal in huis, en ergens in april met een beetje geluk een nieuwe GoPro :xmas:

13. DannyMetall

DannyMetall

Lid geworden:
    14 jul 2013

VET ..!!!

14. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Toch heb je in de winter periode de beste range :). lucht zou juist droger moeten zijn ;)
    Zelfs penetratie door de bomen is beter vanwege geen bladeren :).
    Ik kon afgelopen weekend door meerdere bomen heen probleemloos, maar ja er waren ook alleen maar kale takjes :). (vreselijk irritant)

Maar moet even nog verder kijken hoe het bevalt op de B360 nu. Anders investeer ik even in een immersion UHF setje :) enz.
    Op mijn mini h wil ik ook niet anders eigenlijk. Ik weet zeker dat op 1.3 de dunne killer takjes niet op tijd had gezien.
    Heb je de jouwe al gebouwd?

@chris burton
    Vette build man! Wanneer komt de maiden?

15. Chris Burton

Chris Burton

Lid geworden:
    1 jun 2009
    Danks :)

Liefst zo snel mogelijk, vandaag is het zonnetje nog eens tevoorschijn gekomen, maar ik wil liever eerst de soldeerpunten op de pcb isoleren. Heb helaas geen liquid tape en hot glue vind ik ook zo lelijk (yes, i am an esthetics whore :p). Moet hetzelfde ook nog met mijn Mini H doen.

Net even hover geklokt, haal net de 10 minuten niet voordat low voltage begint. Belooft veel goeds met nieuwe en iets grotere lipos (zat aan rond de 3000mah te denken).

Zodra ik de maiden heb, post ik iets!

16. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Haha.. ja.. takjes... gisteren een MEGA klapper gemaakt met de Mini.. met 60 a 70kmh (leuk, die 45 graden cam-tilt):

Mn nieuwe V2 heeft netjes alles opgenomen. Mooie bril, meer features dan mn Attitude... maar mijn attitude zit zo ontzettend lekker op m'n hoofd.. de V2 is zwaarder, dat maakt hem iets minder comfortabel vind ik.

Nog niet begonnen aan de bouw helaas, er ligt nog een ander reparatie-project te wachten op de werkbank.. 1,5 maand geleden een dikke crash gehad met mn 6S 450 heli:mad::D Dus dat heeft voorrang...

Zit nog steeds te twijfelen over de video keuze op de B330... ik neig naar UHF en 2.4 (lawmate ch5 tm ch8 werken prima icm 2.4RC, en ik vlieg toch vaak in mn eentje in redelijk wifi vrij gebied..).. maar de verleiding is groot om lekker door te blijven vliegen met mn spektrumpje en 5.8... totaal nog geen slechte ervaring daarmee gehad. Het is lastig om van iets af te stappen wat werkt...

Op een mini h is UHF en 1.3 zowiezo al heel snel overkill idd...dan is 2.4rc icm een laag vermogen 1.3 vtx best wel te doen waarschijnlijk.

Zowiezo even geen FPV meer voor mij (althans, binnen vlieg ik gewoon met de nano FPV rond tussen de tafels en stoelen en trappenhuis haha) want de mini h ligt volledig aan diggels... 4 props...(mijn record).. CCD cam volledig gelanceerd (met dank aan ProDrone, die hem terug vond).. 5 standoffs weg gevlogen.. De topplate met de mobius etc.. en lipo.. lag 5 meter verder.. Al met al geluk gehad.. direct na die boomjes lag er een klein beekje wat doorliep.. de brokstokken lagen precies op de kant hahaha.

Voor deze mini is het dus na 450+ vluchten nog steeds NIET GAME OVER:murder: Maar dit was zijn hardste KABOEMERT:eek:nweer: BLACKOUT rulezzzzz.. echt.. wat een frame..

Op de topplate zitten nu wel wat knakjes en scheurtjes... maar waarschijnlijk kan ik dat verstevigen met epoxy ofzo?

Oppassen dus volgende keer met laaghangende zon en "winter"takjes...:n00b:

Sorry van het klein beetje offtopic gaan..:oops:

17. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Damn dat moet hard zijn gegaan. De tak heeft de heleboel in een keer meteen tot stilstand gebracht. Heb ik ook een keer gehad. In zo'n omgeving moet je een beetje van tevoren rondkijken en onthouden waar de takken zitten, want dan kun je op speed uit je hoofd erdoorheen duiken.
    Voor de topplaat zou ik de nieuwe versie bestellen. Die is dikker. Ik neem aan dat je die dunne versie nog hebt?

Je moet je gear een beetje aanpassen aan je omgeving ook waar je vliegt :D. Ik ben vorige week ook niet voor niets vrij hoog gebleven om ze weinig mogelijk kans op aanvaring te maken op wat snelheid :D.

@chris burton
    10minuten is wel netjes. Op mijn 6S B360 setup had ik ook 10minuten hover en 3minuten full throttle :D. Bij full throttle waren mijn XT60 connectoren aan elkaar gesmolten hi hi. Iets teveel stroom doorheen gejaagd.

18. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Yep, het was een bizar harde klap.. ik heb inderdaad nog de oude topplaat met PDB versie 2... ik zal ns kijken.. maar waarschijnlijk epoxy ik het gewoon :D

19. Chris Burton

Chris Burton

Lid geworden:
    1 jun 2009
    What the f... Haha, jeez :) daar zijn ze dan wellicht toch iets te klein voor, gebruik je nu die dikkere bullets voor 6S? Of meteen stekker voor het stopcontact?! :D:cool:

20. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    ja die is een tijd geleden vernieuwd en houdt het veel beter nu :).
    ik ben alweer op de 4S gewoon :). 6S was me niet goed bevallen op de setup wat ik had. Had geen zin om verder met motoren te experimenteren.

Deel Deze Pagina