Bouwverslag Blackout 330 mini bouwverslag (PDB rebuild)

Discussie in 'Multicopters bouwverslagen' gestart door BorisB, 17 sep 2014.

1. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Bec is eigenlijk overbodig op een esc

Die 220uf is inderdaad lastig dat het zou moeten. Waarom zetten ze die er niet meteen bij

2. RalphH

RalphH

Lid geworden:
    11 apr 2015
    Zeker Royce, die jij aanraadde, maar voorraden zijn nogal slecht, anders had ik die wss al gekocht. Ergens vermoed ik ook dat de receivers van spektrum zelf toch wat betrouwbaarder zullen zijn, maar weet niet of dat vermoeden terecht is.

3. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Bij flyduino's Ultra ESC krijg je ze erbij:rolling: nog zo iets8O

BEC zou overbodig kunnen zijn, maar is wel superhandig en houdt de boel clean. Zo'n loppes stepdown solderen word niemand vrolijk van. Het is niet erg, maar het is wel weer extra werk, en weer een extra component erbij. Ik wil vliegen!!:yes::proost:

Ik ben er in iedergeval klaar mee, ik zie TEveel gevallen van uitfikken en dat mensen een brandblusser nodig hebben. Dat soort regelaars ga ik niet op mn 330 zetten. Ik heb nu 20A Mantis regelaars bij Menno besteld, en die komen er op:D Zo'n 330 gebruik je toch voornamelijk om relaxed te cruisen etc.

Oneshot icm complementair staat gewoon nog in de kinderschoenen, en ik waag mij er wel aan als die kinderziektes eruit zijn. Ik laat dat werk liever over aan mensen die houden van experimenteren. Ik hou ook best van experimenteren, als t gratis is of niet veel kost. ProDrone heeft ook afgelopen vrijdag een geflashte Oneshot ESC uitgebrand8O Dus KISS is niet het enige wat uitfikt. Hij gebruikte wel z'n eigen soft en firmware geloof ik.

Laatst bewerkt: 12 apr 2015
  4. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    SPEKTRUM is 99,9% betrouwbaar:cool: Lemon, en Orange gebruiken hetzelfde protocol, en zullen ook prima werken als je weet wat je doet. SPEKTRUM zelf heeft betere QC

5. BorisB

BorisB Forum veteraan

Lid geworden:
    16 mei 2012
    Een multirotor esc moet geen bec hebben eigenlijk. Scheelt veel gewicht. Kijk naar de grootte van de huidige escs zoals kiss, bearhug en sn20.

Zo'n pololulu of een oude 12amp esc is zo gesoldeerd . 2 draden op de pdb en servo kabel op motor 5.
    Ik moet zeggen dat sinds ik een losse BEC draai dat mijn beeld nooit zo zuiver is geweest. Zo'n esc bec geeft wel veel noise.
    Je kan zelfs immersion 5V uitgang zelfs gebruiken

ESC's fikken uit met of zonder oneshot . Ik denk dat ik persoonlijk verantwoordlijk ben voor zeker 20uitgefikte escs vorig jaar nog voordat oneshot er was. Vrijwel meestal bij een crash....nooit mid-air.

Moet wel zeggen dat blheli software nu heel stabiel is. Ik vlieg op een van mijn setups nu al maanden zonder issues.
    Het werkt ook op iedere mogelijke setup.

6. Royce

Royce

Lid geworden:
    29 sep 2014
    Eindelijk mijn eigen bouwverslag van de B330 klaar.. kost wat tijd, maar dan heb je ook wat ;)

7. Oenta

Oenta

Lid geworden:
    6 okt 2012
    Echt super gedaan! Veel plezier ermee!

Deel Deze Pagina