Hallo Forum leden,
zal me even Kort voorstellen, Ik ben Robin... Grafisch vormgever van beroep.
Na de phantom en de dji550 en de fimlpjes van Danny, Boris en de rest... besloten om voor een spider hex te gaan.
Ik ben erg gecharmeerd van het blackout model maar ben nog niet zo lang in het bezit van een zelf bouw cnc frees machine. Ter lering en vermaak heb ik dus besloten om zelf te gaan maken.
Kopen is waarschijnlijk goedkoper, en zeker makkelijker.... maar ik kies voor deze weg omdat ik graag nieuwe dingen leer.
Na wat rommelen is het 1e model klaar ( blackout copy ) uit zwarte glas vezel plaat. Voorlopig even uit goedkoop glasvezel aangezien carbon toch wel aan de prijs is en ik nog in het prototype stadium zit.
Is het mischien ook een idee om gebruik te maken van nylon bout en moer op de arm om zo door breuk van de nylon bouten een deel van de impact om te vangen ? Ik dacht dan 3x nylon en 1x rvs met wat ringen zodat je arm evt kan draaien als je een harde klap van voren op je arm krijgt.
Ik zit ook te denken aan een sandwich constructie voor de armen..
1.6 mm print met koper spoor voor de stroom distributie van de moeder print. met daar op en onder 1mm carbon/glas vezel plaat. Het zal een kwestie van testen worden aangezien glasvezel meer flexibiliteit geniet dan carbon plaat.
Mochten jullie als ervarings deskundigen nog tips of ideeen hebben zijn deze van harte welkom.
Voorlopig is het nog een lange weg en leer ik van ervaringen en geniet ik vooral filmpjes die jullie maken!
bedankt!