Blade 180CFX

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door breedmuilkikker, 7 okt 2014.

  1. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    maar daar mee vliegt die super strak ook bij hard 3D !
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ik dacht, dat gain de weg van de servo regelt, en niet de snelheid waarmee hij reageert.
     
  3. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    de weg zijn toch de endpoints in mijn ogen ;-)
     
  4. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ... hoe veel de servo moet corrigeren, en niet hoe snel hij moet corrigeren,
    is dat zo duidelijker uitgedrukt ?
     
  5. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    op draaien tot er trilling begint en dan 5% om laag dat id
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Yes !
    maar opletten, in idle kan het zijn, dat je ook een andere gain in moet stellen, die lager is,
    het is niet prettig als je hoofd-gyro plotseling begint te oscilleren als je met 3D bezig bent.
     
  7. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
  8. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    Hoe veel vluchten zou die heli dat vol houden ??
    ha ha, hij heeft al vast zijn Gaui kap op !
    maaaarr, vliegen kan hij wel, top !
     
  9. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    gaat me meer over het over gewicht en de 3 balds kop kost ook meer vermogen dus heb het id dat het wel goed komt als de kunstof delen het trekken zal alu het zeker goed doen en strakker vliegen.
    ben ff druk in de weer de ikon goed te begrijpen ook kwa zender dat is voor mij nu ff ander voor heen zat het in de zender kwa proggen nu in de brian ff overschakelen dus voor mij ben benieuwd.
     
  10. Dylan sys150

    Dylan sys150

    Lid geworden:
    23 apr 2006
    Berichten:
    4.782
    Locatie:
    Gelderland
    Machtig mooi hoor die 3 blads kop.
    En die gast kan idd erg goed 3D vliegen.
    Blijf het vet vinden om naar te kijken.
    Heb de Blade 180CFX voor januari op de planning staan.
    Wil nog even RCGroups en HeliFreak Forums in de gaten houden over deze 180CFX.
    Vind het wel een heel mooi formaat om erbij te hebben.
    De Blade mcpX BL is prettig klein en de Blade 230S een stuk volwassener.
    Die 180CFX valt er super mooi tussen qua formaat.
    Heerlijk.
    Vr Gr E
     
  11. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    heb wat onderdelen binnen gekregen wow niet normaal zo mooi en klein.
    het is echt priegel werk heb het een en ander in elkaar gezet om een beeld te krijgen later als ik al het spul binnen heb loop ik de copter na en lock ik de hele handel.
    wachten is nog op de frame delen kop en staart heb ik wel al binnen.
    de penetjes in de witte kunstof blokken moet ik vast zien te zetten denk met 3s lijm of lock in het alu deel ben er nog niet uit.


    [​IMG] [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
  12. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    die pennetjes in het kunststof moeten eigenlijk van zelf blijven zitten,
    als je daar met 3s lijm gaat knoeien, zit meteen de hele arm vast,
    en dat is niet de bedoeling,
    bekijk het maar bij groteren heli's,
    da heb je ook een heel "slordige" fixatie, maar dat is genoeg !

    denk ook maar aan, dat je sommige onderdelen verwisselen wild,
    b.v. na een crash krijg je de armpjes voor bijna niks, en de hele assembly kost dan zeker meer dan 10 €

    .. en met Loctite opletten, waar is het nodig, en waar moet het niet zijn,
    een feathering-shaft (spindel) moet je wel loctiten, een frame paart niet altijd.
     
  13. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    echt vast zit het niet en ze zeggen lijm in het kunstof deel maar delrin verlijmd niet echt goed en het draait erg snel dus moet wel knap.
     
  14. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    ik snap niet alles wat je daar schrijft !
    idd moet je de plastic delen niet lijmen,
    maar wel de 'verzonken schroef' waar uiteindelijk de belt kracht op zet.
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2015
  15. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    12.050
    Locatie:
    Nootdorp
    Hoe zitten die pennetjes dan door het allu heen ? ze moeten ergens scharnieren, op het delrin lijkt mij ?
     
  16. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    normaal hoort dat pennetje in de delrin vast te zitten,
    soms zit het gewoon klem (micros)
    soms zit een ringetje over hen (kijk bij mijn bouwverslag Gaui NX4)
    en bewegen doet het in dat alu stukje, zonder kogellager.
     
  17. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    ok ben er uit een klein beetje 3s lijm aan de buiten kant van het delrin moet het doen volgens andere gebruikers met de zelfde staart.
     
  18. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    alle mg digiservo`s zijn blue arro servo wat ik zo lees de kast is wel steeds weer anders kwa kleur wat me verbaast is dat ik nergens kan vinden wat de stall stroom is van de servo`s en ik dus niet goed kan bepalen wat de stroom is die nodig is voor de bec.
    heb gekeken bij trex250esc en die heeft een 3 amp bec aan boort en kwa servos zijn die ongeveer gelijk aan die van de 180.
    ik heb nog wat 20 amp dys esc liggen zonder bec maar heb ook nog een 3 amp bec mico dus daar wil ik eens mee gaan testen wie weet een kooler op de chip.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2015
    Heli-Uwe vindt dit leuk.
  19. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.949
    Locatie:
    Bilthoven / Utrecht
    met de lijm aan de buitenkant, dat is een goede idee en zou lukken, @michel pet: !
    .. en interessant, wat je da zo knutselt met ESC en BEC, ga ik volgen !
     
  20. michel pet

    michel pet

    Lid geworden:
    8 dec 2004
    Berichten:
    3.845
    Locatie:
    bovenkarspel
    esc gebruik ik voor quadcopters maar werkt ook goed voor helicopters en de esc zijn te proggen met een usb stik deze esc hebben nfet torren die veel beter zijn en sneller schakelen je kan ze zelf zo proggen dat de motor 2 kanten op draait dit werkt echt supper en snel ook ok zit er een rem op zo dat ze sneller op en neer kunnen gaan kwa rpm.
    de bec is een stepdown en de uit gaan de spaning is regelbaar met een pot meter wil je 5 volt of 5.5 of 6 volt geen probleem.
    dit spul is mooi klein en licht en nooit problemen mee gehad nog wel ff zien wat het doet met de servo`s er aan en wie weet werkt het ook wel met 2 parallel nog ff uit vogelen.
     

Deel Deze Pagina